Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, March 16, 2011

USTAZ NI NAK KENA GAM KE?

بسم الله الرحمن الرحيم



Dan jauhkanlah diri dari orang-orang Yang menjadikan ugama mereka sebagai permainan dan hiburan, dan mereka pula telah diperdayakan oleh kehidupan dunia dan peringatkanlah (mereka) Dengan Al-Quran itu supaya tiap-tiap diri (di akhirat kelak) tidak terjerumus (ke Dalam azab neraka) Dengan sebab apa Yang ia telah usahakan (dari perbuatan Yang buruk dan keji). tidak ada baginya Pelindung dan tidak juga pemberi syafaat Yang lain dari Allah. dan jika ia hendak menebus (dirinya) Dengan Segala jenis tebusan, (nescaya tebusan itu) tidak akan diterima daripadanya. mereka itulah orang-orang Yang dijerumuskan (ke Dalam azab neraka) Dengan sebab apa Yang telah mereka usahakan. bagi mereka disediakan minuman dari air panas Yang menggelegak, dan azab seksa Yang tidak terperi sakitnya, disebabkan mereka kufur ingkar (semasa hidupnya) -An'am-70

di riwayatkan oleh Muaz bin Jabal r.a. sabda Rasulullah sallalahu 'alaihi wasallam:-"Awas sesungguhnya roda Islam itu beredar, ingatalah bahawa Al-Quran dan pemerintahan (politik) akan berpisah (agama dan negara). Janganlah sekali-kali kamu tinggal Al-Quran. Ingatlah akan lahir dikalangan kamu pemerintah-pemerintah. Mereka akan menjalankan undang-undang untuk diri mereka, lain dari apa yang dijalankan kepada orang ramai. Kalau kamu patuh kepada perintah mereka kamu sesat, kalau kamu menentang kepada mereka kamu dibunuh". Bertanya sahabat: Bagaimana hendak kami berbuat Ya Rasulullah? Jawab Baginda: Hendaklah kamu jadi seperti Hawariyyin (sahabat Nabi Isa) mereka digergaji kepala dan disula dikayu palang. Demi Allah jiwa Muhammad ditangan-Nya. Sesungguhnya mati dalam mentaati Allah lebih baik daripada hidup dalam keadaan derhaka kepada Allah".



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

14 comments:

AL-QASSAM said...

pening2.. bila manusia nak nampak dosa nie ganjaran dia neraka..

penemuan luar biasa said...

macam perkara kuar biasa zaman sekarang nih..

http://tinyurl.com/penemuan-luarbiasa

Anonymous said...

salam?

Saya rase ustaz kazim kene fitnah nie.....ade org nk sabotaj nie...nie ceramah beliau, siapa plak yg pandai2 buat video, pastu letak plak gambo org2 YG ade nama .....Ustaz tu tak mention nama pemimpin pong.....ustaz kazim tu mana taw nk buat video mcm tu, siap letak gambo plak tu....jangan salah paham.....

Anonymous said...

lain kali selidik dulu kalo nk buat tajuk entry nie.....siasat dulu......video tu org lain yg buat....padahal ustaz tu x sebut name sesiapa pun.....teguran kan unt semua.....yg datgnyer dari Allah.....

maaf jika terkasar bahasa....

Anonymous said...

lain kali selidik dulu kalo nk buat tajuk entry nie.....siasat dulu......video tu org lain yg buat....padahal ustaz tu x sebut name sesiapa pun.....teguran kan unt semua.....yg datgnyer dari Allah.....

maaf jika terkasar bahasa....

Anonymous said...

ceramah ustaz dipolitikkan...sedangkan ustaz menjalankan tugasnya sebagai pendakwah sahaja..banyak kali dah ustaz cakap dalam ceramah..dia tak sokong belah mana tapi ada jugak yang mengambil kesempatan diatas dakwah yang disampaikan..

penemuan luar biasa said...

huh.. mcm2 perkara luar biasa zaman skarang nih...

http://tinyurl.com/penemuan-luarbiasa

umngok bangang said...

Apala bangang punya pengomen2 umngok ni semua. ni bukan cerita ustaz tu kata rosmah atau najib. klau dia kata suami tak tahu nak nasihat isteri tu x sama ke dgn najib dan menteri2 umno? klau isteri x tau tutup aurat tu x sama ke dgn rosmah dan mejoriti isteri pemimpin omngok?? mcm ustaz kata klau bini sendiri pun x mampu nak pimpin mcmana nak pimpin rakyat x sama ke dgn najib? apa punya bodoh penyokong umngok ni x faham sindiran. Patutlah puas pak ustaz dok terpekik terlolong mengajar tapi penyokong umngok ni x faham2. klau dah jenis manusia puja maksiat puja syitan puas la org dok perli pun x faham2. org umngok ni mmg bodoh mcm binatang la!!!! woi pengomen umngok bodoh!!! dia tu ustaz. ustaz ni cara menegurnya mmg la mcm tu. klau dia kata terang2 habis la periuk nasi dia. apa la punya bangang punya org la lu orang ni. video ni nak suruh lu org faham bahawa manusia mcm najib tu mmg x layak jadi pemimpin bodohhhhh!!! lu faham ke x ni? klau x faham jugak berhenti je la jadi org. lu semua jadi lembu lagi bagus. bodoh2 lembu pun mahal dagingnya. bodoh org umno ni satu sen pun x guna. BODOOOHHH mcm najib!!!!!! BANGANG!!!

Anonymous said...

Biasa la org umno. Bukan dia x nampak apa yg ustaz ni nak sampaikan tp sebab dah terkena kat btg hidung pemimpin bongok mereka tu, so dia buat2 komen pasal org yg buat video ni plak. Tak kan ye la org x tau yg video ni di edit. xkan ye la org x dengar ustaz ni xde sebut nama najib monggolia tu. Tapi xkan ye juga la x faham2 pemimpin mereka tu mmg x tau nak ajar dan tarbiyahkan bini sendiri. xkan ye juga la x faham2 apa yg ustaz ni nak sampaikan. Kalau betul x faham mmg sah puak2 umno ni adalah puak terbodoh yg ada di dunia ni. Sama bodoh mcm rosmah yg komen pasal sbb berlakunya tsunami di jepun. mua..muah..muah..muah...

Anonymous said...

aku bukan nk menangkan UMNO wei....tajuk entry tu mcm memfitnah ustaz kazim jer....mcm nk memburukkan ustaz tu.......

JGN LEKAS MELENTING YG TUKANG KOMEN NIE...HAHAHAHAHHAHAHHAH

Anonymous said...

JF

ADE AKU KISAH...kah...kah...kah

Anonymous said...

relax beb.....bro...beruk...hahhahahah

umngok bangang said...

itu bukan fitnah itu perli namanya bongok!!! apa punya bodoh tolol la lu ni

VOIЙ said...

nak komen pun jgn lah guna bahasa kesat...jgn tuduh2 orang...dah islam sgt ke awk ni?