Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, January 30, 2010

PAS BAKAL HANCUR

بسم الله الرحمن الرحيم


Tindakan Bebal & Zalim Jawatankuasa Disiplin PAS

Jawatankuasa disiplin PAS menggantung Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad daripada jawatan partinya selama enam bulan berkuatkuasa hari ini. Pengerusi jawatankuasa berkenaan, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata ahli EXCO kerajaan Negeri Datuk Hassan Ali pula diberi amaran bertulis.

Khalid didapati bersalah kerana mendedahkan maklumat sulit parti dan mengkritik Hasan. Khalid digantung daripada menjadi Yang diPertua PAS Shah Alam dan anggota biro politik parti. Dr Hasan juga didapati bersalah mengkritik prosedur tatacara pendengaran Selcat dan pelantikan pengurus besar PKNS, Liow Siew Moi. Kedua-dua mereka dilarang membuat kenyataan yang menjejaskan PAS dan Pakatan Rakyat.

Ulasan GB

Seperti yang GB ulaskan sebelum ini bukan sahaja keputusan itu boleh dicabar, malah kesahihan keseluruhan Jaawatankuasa Disiplin itu boleh dicabar. Pembentukan Jawatankuasa Disiplin tidak mengikut kehendak Perlembagaan Parti. Juga, Jawatankuasa yang dibentuk juga lansung tidak menunjukkan integriti apabila Ketua Jawatankuasa Disiplinnya sentiasa menunjukkan siap bias di dalam kenyataan-kenyataannya.

Kesan kesalahan Khalid adalah di dalam lingkungan parti kerana mendedahkan minit mesyuarat parti sedangkan kesan keslaahan Hassan Ali lebih besar, ia menyentuh rakan-rakan Pakatan Rakyat, kerana mengkritik SELCAT. Tetapi J/K Perwakilan yang bias menyebabkan keputusan menjadi apa yang ada pada hari ini. Saya yakin keputusan J/K Disiplin itu ditentang oleh majoriti ahli PAS seluruh negara, bukan sekadar di Shah Alam.

Kita juga mencabar ahli-ahli Jawatankuasa Disiplin membuktikan bahawa perlantikan mereka di Jawatankuasa Disiplin parti adalah sah. Kita juga ingin tahu Perlembagaan PAS mana yang mereka gunakan, atau sekadar menggunakan "deraf" Perlembagaan yang belum diluluskan oleh Muktamar dan ROS? - greenboc

note:
Tuan Ibrahim Tuan Man yang bodoh mempertahankan Hasan Ali yang tongong. Jika pemimpin-pemimpin penyapu yang bangang begini terus ada dalam PAS, alamatnya berkubur la PAS pis pus lepas ni..

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

12 comments:

ala kassim said...

keputusan BENGONG.

Anonymous said...

Ko org PAS ke tak?

Kalu org PAS, keluar aje PAS. ko tubuh parti baru atau masuk aje Umno. Alasan, sebab ko asyik tak puas ati je dgn keputusan org.

ko hanya nak mtk org ikut kepala ko aje erk. buat parti lain, ko hendle ikut suka ko. abis cerita. tak payah susah2 ko membebel panjang2.

Ko ingat ko sorang aje pandai?

Unknown said...

itulah aku berharap sangat tuan man tuan ibrahim perbetulkan atau adili seadil adilnya,kalau tidak memberi impak yang besar pada parti pas yang bertunjangkan islam.bezakan umno dengan pas

PeNgEmiS dUniA said...

hancurla PAS,ikt kepale UG..musang bertoprngkan UMNO..

PeNgEmiS dUniA said...

hancurla PAS,ikt kepale UG..musang bertoprngkan UMNO..

Anonymous said...

Pemimpin atasan Pas busuk dan semakin mebusuk. Tapi setakat ni memang undi aku hanya utk Pas.. Selagi TGNA masih wujud selagi tu la aku mengundi Pas.. nnt2 kalau TGNA dah tak ada lagi dan kalaulah org2 atasan Pas masih berperangai celaru begini nampaknya lebih baik aku duduk dalam rmh takyah keluar mengundi.. apalah bezanya undi PAS atau UMNO sbb perangai pun sama je..Nasib baik aku belum daftar jadi ahli Pas. Agaknya kalau dah jadi ahli mesti hati bertambah lara..

Ibn Barudin said...

Ayuh,ahli-ahli PAS kuatkan kembali tarbiyyah ruhiyyah..

izazin said...

ehemmmmmmmmmmmmm

Blogger said...

kawe tak tahu nak kata guano doh,,bakpo la jadi lagu ni weh...siang la ko tok guru...

Anonymous said...

anom 11.10am......woiiii hanjing....ko apa pasal menyalak mcm anjing ni....ko ni lah sekor anjing PAS yg wala' x tentu pasal.....kalau x leh nak kritik pemimpin baik masuk UMNO jer bangang....ko igt pemimpin PAS tu maksum ker hah anjing.....tu kira baik lah tegur ngan kritikan.....ko ker aku angkat pedang warning pemimpin PAS yg nak dok dlam kelambu ngan umno....bodoh punya org....serupa hanjing lah lu...

Anonymous said...

Kawan ni tgk muka hasan ali ni rasa mcm nak baling dgn kasut jer.. mcm sial...!!!

Anonymous said...

Ya, mungkin kerana itu