Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, May 1, 2009

Awas!! Liberal murtad tanpa sedar!


Written by Muslimah

Beberapa ciri Liberal:
* menggunakan akal di atas dalil alias (mereka-reka hukum sendiri) mengutamakan fikir di atas dzikir. Ingat…. akal kita terbatas

* mengambil ayat al-quran dan as-sunah yang mengikut kesesuaian akal fikiran mereka, bahkan sebahagian yang ingkarus sunnah (tidak mau menerima hadits shahih). Ingat… kebenaran dalam masalah agama tidak terukur oleh akal fikiran, tetapi bedasarkan dalil

* menafsirkan Al-quran dan as-sunah sewenang-wenangnya. bahkan kebanyakan daripada mereka memmutar-belitkan tafsiran al-quran tersebut. Ingat…. siapa yang lebih tahu tentang masalah agama ini, sahabat-sahabat Rosulullah,yang bisa bertanya langsung kepada Rosulullah, sahabatnya sahabat, atau kita? (47:16)

* menganggap agama yahudi, nasrani dan islam adalah agama yang haq. Ingat…. agama yang haq hanyalah Islam. jika berfikir demikian, kenapa tidak memeluk agama christian sahaja yang mana mereka menganggap semua dosa sudah ditanggung oleh tuhannya (huruf ‘t’ nya memang disengaja dengan huruf kecil). (3:19, 3:85)

* mempertentangkan ayat al-quran dengan ayat yang lain atau dengah hadits shahih. Ingat… siapa yang menyampaikan wahyu Allah?, benarkah tafsiran kita sendiri?

* menganggap rasulullah sudah tidak lagi bisa dicontohi kerana ketinggalan. Ingat… telah ada dalam diri Rosululullah suri tauladan yang nyata….

* mengutamakan peraturan manusia di atas peraturan Allah, mengutamakan HAM (Hak Asasi Manusia), anti syariah islam, tidak ingin menegakkan syariah islam di muka bumi, bekerja sama membuat undang-undang untuk menentang syariat islam dengan dalih pluralisme. Ingat…. hanya Allah yang berhak membuat hukum-hukum. kita hanya diperintahkan untuk menegakkan hukum-hukum yang tidak bertentangan dengan hukum Allah.

* semua masalah agama bisa ditoleransi. ingat…. hanya Aqidah yang bersih yang akan selamat. hanya masalah furuiyah yang boleh ditoleransi. itupun bersyarat.

* menganggap orang-orang yang berusaha menegakkan agama tauhid sebagai orang islam yang radikal. Ingat…Agama Allah harus tegak di muka bumi.

* menganggap harta/kejayaan di dunia sebagai ukuran keimanan. Ingat… ukuran kejayaan bukan diukur dari harta tetapi dari ketaqwaan…. harta, hanyalah sebagai cubaan.

* yang diutamakan bukannya bersih akidah, tetapi janji islam. tidak ambil kira ia dianggap munafik, musyrik dan nafsu yang sering mengatasi akal fikirannya sendiri. Ingat… islam itu besar, tetapi apa gunanya jika keimanan dalam diri rapuh, terumbang-ambing, mudah terpengaruh dengan pemikiran yang kurang sihat. yang diperlukan bukan sekadar betapa besarnya islam itu, tetapi kekukuhan iman yang tertanam dalam hati setiap individu.

* membiarkan maksiat, pelanggaran aqidah, dan lain-lain lagi dengan alasan mentaati HAM (hak asasi manusia). Ketahuilah… HAM adalah hukum yang dibuat manusia, yang sebahagian bertentangan dengan hukum Allah, di mana

* menganggap agama islam adalah agamanya orang-orang terdahulu, sehingga perlu dimodernkan, direfisi sesuai dengan adat disesuaikan dengan zaman. Ingat… Agama islam adalah agama yang sangat sempurna….. siapa yang lebih tahu tentang agama ini jika dibanding Rasulullah?

* menganggap al-quran sudah tidak suci lagi, kerana sudah diubah-ubah oleh penyusunnya. Wahai sahabat semuslimku, ingatlah… Para ulama terdahulu hanya berusaha untuk menyampaikan, bukan mengubah-ubah. mereka bukan seperti ahli kitab yang telah pun mengubah-suai kitab injil dan taurat.

* menganggap semua orang islam yang sudah bersyahadat adalah golongan yang selamat.ingat.. selamat hanya bagi orang islam yang imannya lurus, muslim yang mu’min, yang bertauhid tanpa disertai syirik akbar.. iman bukan hanya sekadar bersifat percaya…tetapi mempunyai keyakinan dalam hati, diucapkan dengan lisan dan dibuktikan dengan perbuatan.

* meragukan yang jelas diharamkan Al-quran (riba, daging babi, dll..) dan mencari dalil bagaimana menghalalkannya dengan mereka-reka dan berbagai cara lain. mereka berusaha meniru pastor-pastor (ketua segolongan Christian/ sesebuah Church terutama Prostestant) yang mereka membuat aturan sendiri, menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal (6:19)

* sebahagian mereka mengatakan bahwa dirinya akan selamat dunia akhirat. bukankah masalah akhirat adalah masalah yang ghaib? bukankah kita hanya diwajibkan untuk beribadah?, bukan memastikan selamat. Allah akan menyelamatkan siapa sahja yang Allah kehendaki (53:35,52:41,27:65)

* menolak hukum Qishas dengan alasan tidak berperikemanusiaan. ukuran dari sudut Allah memang terlalu berbeza dengan cara manusia. kita dilarang merasa kasihan atau simpati dalam menjalankan hukum Allah.

* memperkecilkan agama islam dan merasa bangga dengan budaya barat

* dll, insya-Allah ana tambah lagi

~> pemikiran liberal akan membawa kesan bagi pelaku untuk menjadi murtad tanpa disedari.

~> pemikiran liberal akan menjerumuskan kita kepada kekafiran.

~> mereka tidak akan pernah mengaku bahawa dirinya liberal apalagi diminta mengaku telah pun murtad.

Ada beberapa amalan yang bisa dikategorikan membuat orang tersebut keluar dari Tauhid
* syirik akbar.
- percaya bahawa sesuatu selain Allah bisa mendatangkan manfaat dan mudharat
- mentaati perintah syetan, seperti: mentaati dukun meskipun dukun tersebut menyuruh kita mengamalkan membaca ayat-ayat al-quran, tetapi dengan tujuan selain untuk keredhaan dari Allah….
- melestarikan adat-istiadat yang di dalamnya terdapat kesyirikan seperti: sesaji, dan kepercayaan lain yang tidak ada tuntutannya baik di dalam quran mahupun hadiths. dll

* munafik (lisan dan atau perbuatannya memang islam, tetapi hatinya kufur)
* dll.

apakah anda termasuk di dalamnya? atau mungkin saudara-saudara Anda?

Bersegeralah kembali ke agama Tauhid.

Ayat-ayat yang berhubungan:
3:19. Sesungguhnya agama (yang diredhai) disisi Allah hanyalah Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Al Kitab[189] kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, kerana kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya.

3:85. Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu)daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi.

6:119. Mengapa kamu tidak mahu memakan (binatang-binatang yang halal) yang disebut nama Allah ketika menyembelihnya, padahal sesungguhnya Allah telah menjelaskan kepada kamu apa yang diharamkan-Nya atasmu, kecuali apa yang terpaksa kamu memakannya. Dan sesungguhnya kebanyakan (dari manusia) benar-benar hendak menyesatkan (orang lain) dengan hawa nafsu mereka tanpa pengetahuan. Sesungguhnya Tuhanmu, Dia-lah yang lebih mengetahui orang-orang yang melampaui batas.

47:16. Dan di antara mereka ada orang yang mendengarkan perkataanmu sehingga apabila mereka keluar dari sisimu orang-orang berkata kepada orang yang telah diberi ilmu pengetahuan (sahabat-sahabat Nabi): "Apakah yang dikatakannya tadi?" Mereka itulah orang-orang yang dikunci mati hati mereka oleh Allah dan mengikuti hawa nafsu mereka. 53:35. Apakah dia mempunyai pengetahuan tentang yang ghaib,

sehingga dia mengetahui (apa yang dikatakan)?
52:41. Apakah ada pada sisi mereka pengetahuan tentang yang gaib lalu mereka menuliskannya?

27:65. Katakanlah: "Tidak ada seorang pun di langit dan di bumi yang mengetahui perkara yang ghaib, kecuali Allah", dan mereka tidak mengetahui bila mereka akan dibangkitkan.

ada yang anda rasa janggal? bertanyalah. kerana kebenaran dalam masalah aqidah itu hanya satu, tidak kurang dan tidak lebih.

insyaAllah masih akan ana tambah dan ana bahas lebih terperinci( termasuk ayat-ayat al-quran yang berhubungan)…

0 comments: