Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, April 26, 2009

Tukang baca khutbah setiap jumaat tu buta ke?



Posted on Sunday, April 26 @ 03:22:10 MYT by Reformis
Oleh keraspedal

"setiap kali jumaat,kita semua pergi sembahyang jumaat(semua ke?)akan tok bilal mambacakan doa untuk rakyat palestin,lubnan,ariq dan lain lain negeri umat islam yang diserang dan dizalimi..bagus la tok iman ni,tp saya nak tanya sesuatu,tok iman ni buta ke?

yang jauh seberang sana umat islam dizalimi ko doakan,kat malaysia,ramai anak saudara ko,sepupu sepapat ko dizalimi rejim bn,ko tak nak ke doakan..rumah diroboh,tanah dirampas,kejadian yang sama berlaku di sana dan di sini..

di sana ada guantanamo,dia sini ada isa,di sana ada bom,di sini ada C4..

tok bilal/iman ni kira macam perumpamaan gajah di seberang laut ambil kisah,semut di depan mata,ko pejam je mata ko tu yea...


BUJANG SUSAH: Nama jer ustaz, mufti dan ilmuan agama. (bukan semua) Ada ilmu tapi menyesatkan org lain. Mempertahankan yg batil. Takut hilang jawatan. Klau dah anjing tu anjing jugak laa.. Bkn aku kata tp itu firman Allah. Jgn marah aku sbb aku bgtau apa yg terkandung dalam Al-Quran. Klau marahkan komen aku ni bermakna marahkan apa yg Allah sebut dalam Al-Quran tu sendiri. Maaf laa.. aku ni jahil. So yg pandai tu apa yg dah korang buat demi keadilan, demi mempertahankan maruah agama? Xkan selamanya nak jadi anjing jer?

“Dan bacakanlah kepada mereka (wahai Muhammad), khabar berita seorang yang kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) Kami, kemudian dia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu dia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dia dari orang-orang yang sesat. Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. Tetapi dia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya: Dia menghulurkan lidahnya termengah-mengah dan jika engkau membiarkannya: Dia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir. Amatlah buruknya bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami dan mereka pula berlaku zalim kepada diri merela sendiri.” (Surah al-‘Aaraaf 7 : 175-177)

0 comments: