Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, February 25, 2011

KERTAS TANDAS LEBIH BERHARGA DARI UTUSAN

بسم الله الرحمن الرحيم

UTUSAN diberi percuma pun orang tak nak...



Akibat tekanan dan bantahan kumpulan pendidikan Cina dan parti pembangkan, sebuah sekolah rendah Cina di Kuantan menukar keputusannya untuk menerima akhbar percuma Utusan Malaysia.

utusan mahathir malay losing power 240910Menurut laporan Sin Chew Daily hari ini, keputusan tidak menerima akhbar tersebut dibuat oleh lembaga SRJK (C) Semambu selepas bermesyuarat malam semalam.

Pengerusi lembaga sekolah itu, Goh Kim Fah memberitahu Sin Chew Daily, sekolahnya pada asalnya memang mahu menerima akhbar percuma Utusan Malaysia yang disumbangkan oleh sebuah syarikat swasta yang bertujuan meningkatkan tahap penguasaan bahasa Melayu di kalangan pelajarnya.


“Diakui, kami memang lalai dalam isu ini. Kami tidak mengkaji impak keputusan (untuk menerima sumbangan itu),” katanya.

Menurut Goh, pelajar tidak seperti orang dewasa tidak akan dapat membezakan laporan Utusan Malaysia yang lazimnya menurut pengkritik adalah berat sebelah dan bersifat perkauman dengan berita sebenar.

utusan article on free paper give to chinese school 200211 02Ini antara alasan lembaga itu menolak tajaan sumbangan tersebut.

Isu berkenaan timbul apabila Utusan Malaysia melaporkan syarikat hartanah Pasdec Holdings Berhad akan menaja 4,375 akhbar percuma kepada empat sekolah rendah dan sebuah sekolah menengah di Pahang.

Note: Kah..kah..kah..kah... Nasib baiklah dia orang ni tak kata "Kami akan terima kertas tandas percuma daripada Utusan" Kah..kah..kah..kah...



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

4 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Wah, wah, - free pun tak nak.

Kamal Sanusi said...

Diberi percuma pun masih orang tak nak? Hina sungguh Utusan Meloya ni.

Cara org um-NO-ngok berniaga. Bila dah tak laku, paksa syarikat kroni beli utk diedarkan. Kalau tak beli, alamat kroni tu tak dapat kerja.

Nak meningkatkan penguasaan bahasa melayu di kalangan golongan yg dikatakan pendatang tapi ada MyKad bukan susah. Banyak bergaul dan berbual dlm bahasa melayu pun dah cukup.

Wakakakakakak................

Anonymous said...

utusan bagi free pun org xnak.. harakah sampai x cukup stock.. tp bila mengundi tetap jugak BN menang. org melayu bodoh ni mmg suka BN la.. Barang Naik.. wakakakakka

Anonymous said...

apasai diaurang takmau itu sulatkaba pree,angkat maaa,komput manyak-manyak juai sama itu apek sulatkaba lameee, kira menyokong kempen kitarsemula tawww,itu luit kalu takmaw kasi saya laaa he he he he