Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, February 20, 2011

GULA-GULA PEMBODOH UNTUK PENYOKONG UMNO

بسم الله الرحمن الرحيم

Tidakkah ini bangang dan haramjadah ?



Bila aku tulis banyak tentang integriti kerajaan UMNO/BN dan sebahagian agensi serta suruhanjaya di bawah pemerintahan kerajaan UMNO/BN bertahap bangang dan haramjadah, ada penyokong pandir UMNO yang kemamar memberi komen marahkan aku.

Tak bangang dan haramjadahkah kerajaan UMNO/BN yang menjaga amanah rakyat yang serupa ini, membiarkan atau merancang projek jejantas satu meter berharga RM70,422. Hal ini didedahkan oleh Ahli Parlimen Lembah Pantai YB Nurul Izzah, pada minggu lepas. Ini bangang dan haramjalahlah namanya!!

Sah ada yang totok UMNO yang sering kemamar, akan berkata, itu bukan projek kerajaan UMNO/BN, itu projek usahasama anak syarikat Petronas dengan DBKL!

Kalau itulah alasan yang diberikan, sekali aku katakan memang sah totok UMNO yang kemamar itu telah berjaya ’dikubangkan’ dalam program pemandiran UMNO/BN. Sedarlah dan sudah-sudahlah diperbodoh sepanjang masa!

Tidak bangang dan haramjadahkah, Zahir Hamidi mengumumkan kerajaan menyediakan peruntukan RM6 bilion untuk membeli kapal peronda pesisir pantai OPVs dengan harga RM 1 bilion satu buah? Tidak bangang dan haramjadahkah ini, bercadang membuat pembelian kapal yang dimaksudkan dengan bayaran dikatakan 870 peratus lebih mahal dari negara lain? Sedangkan Tentera Laut New Zealand membeli kapal yang serupa itu dengan harga hanya RM210 juta! Hal ini telah didedahkan oleh YB Tony Phua Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara.

Tidak bangang dan haramjadahkah itu? Bangang dan haramjadahlah tu! Jadi kalau ada rakyat yang kata integriti kerajaan UMNO/BN begitu janganlah marah kerana memang pun bangang dan memang pun haramjadah! Nak kata apa lagi (?) kerana wang yang digunakan ialah wang rakyat.

Itu baru didedahkan dua projek! Banyak lagi projek-projek yang menggambarkan betapa teruk kebangangan dan haramjadahnya integriti dan cara pengurusan wang kerajaan UMNO/BN yang sepatutnya seluruh rakyat atau pengundi di PRU ke 13 nanti tolak UMNO/BN dari kekkuasaannya dengan langkah permulaan sewajarnya bermula di PRK DUN Merlimau dan Kerdau.

Tapi apakah itu akan berlaku? Atau pengundi-pengundi Melayu di kedua-dua DUN tersebut akan terus dihiburkan dengan lagu lapuk ’ekonomi memberansangkan’ dengan pelbagai aktiviti tabur seratus dua duit seperti acara tabur gula-gula untuk direbut oleh kanak-kanak? Maka pembangunan dan pengurusan wang yang bangang dan haramjadah oleh puak gerombolan akan terus kita saksikan? - garamlada



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

4 comments:

kudakudi said...

dah dasar bangang takleh kata ape dah puak tu

Jefry said...

Dah kerajaan kencing belari, rakyat kencing duduk jewlaa(malas nak follow kerajaan lancau 2)

Anonymous said...

saye x pnah sokong mane2..pembangkang mahupun kerajaan..sbb saye x ley ckp pape ttg kedua2 nya slagi bukti tu xde kt tgn saye n saye tgk sndri dgn mata kepala saye..kalo saye ckp sbb dgr org len ckp, nnti kang memfitnah plak kalo x btol..memfitnah itu lg dasat dri membunuh..saye ckp ni sbb sye tgk blog ni mcm blog keagamaan...tp bile bace entri ni saye kurang setuju...saye x brani nk ckp pembangkang atau kerajaan songlap ke apa ke...nauzubillah...hanya Allah yg tahu...kang berdosa plak..sume org akan ckp apa yg die ckp tu btol..buktinye je yg saye nk pegang dgn tgn saye or nk tgk sendri hitam putihnya...

Anonymous said...

tulislah dengan bahasa yang beradab.