Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, December 28, 2010

REKOD PANJAT LOTENG

بسم الله الرحمن الرحيم

PENDAKI SOLO PERLU RM250,000 CATAT REKOD DUNIA DAKI TANGGA MENARI KL



Pendaki solo negara, Mohd. Noor Mat Amin memerlukan perbelanjaan sebanyak RM250,000 untuk cabaran terbaru beliau yang bakal mencatatkan rekod dunia iaitu pendakian solo tangga di Menara Kuala Lumpur tahun depan.

Beliau berkata, berikutan kesukaran untuk mendapatkan penajaan bagi membiayai program itu, cabaran yang sepatutnya diadakan pada 9 dan 10 Oktober lepas, terpaksa ditunda kepada 2 Februari hingga 3 Februari 2011.

"Program ini terpaksa ditunda sekali lagi kepada 16 hingga 17 April 2011 kerana sehingga kini masih tiada pihak yang mahu menaja, walaupun kecewa saya akur dan tetap meneruskan latihan," katanya.

Mohd. Noor, 43, yang juga jurugambar Utusan Malaysia sebelum ini pernah memecahkan rekod negara dan diiktiraf oleh Malaysia Book of Records bagi cabaran mendaki sebanyak 50 kali Gunung Kinabalu secara solo selama 60 hari pada 10 Julai hingga 10 September 2007. - Melayau

Note: Apa kerja la jurugambar utusan sorang ni.. RM250,000 ni banyak keluarga miskin yg dapat dibantu.. Bila orang kata melayu bodoh nanti ramai pula orang umno yang marah. Tapi dah tak ada kerja lain ke selain panjat tangga ni? Ni jer ke yg boleh melayu buat? Buat la yang lebih mencabar seperti ketuk lesung batu atas kepala ke.. dah tentulah mat saleh pun tak berani nak pecahkan rekod macam tu. Aksi terbodoh world of record... Kah..kah..kah..kah... Kalau tak pun pecahkan la rekod pemanjat amah indon yang sehingga kini polis pun tak berani nak tangkap dan masih lagi jadi menteri... Kah..kah..kah..kah..



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

7 comments:

zuraimi said...

mari kita tengoh mangkuk mana yg sponsor si malayau ni...

merpati kelabu said...

minta Tok Jeep beli pesawat baru lg siap ngan pakej panjat-memanjat apa2 yg boleh dipanjat...

Dkna Abza said...

salam...

mtk rm250,000 untuk apa?? byr peluh yang keluar coz panjat menara?? duit tu boleh pakai untuk bantu mereka yg memerlukan...walaupun rm1, da ckp bermakna..sekurang2nya dpt basahkan anak tekak mereka yg kehausan...

pokku(putrajaya) said...

hidup tak lama lagi pun nak kena taja jugak ko?pergi dok masjidlah...bagi duit ko mu buat perabih ko berah jah...jangan be-end buat naik barang lagi dah la sebab nak taja kijoan bodo ni...ore tengoh dok sakit hati dgn barang naik, mu pulak nok naik tangga...

zalizalu said...

sepatutnya duit itu diberi kepada pelajar2 yang memerlukan... ramai lagi pelajar bergantung harap dengan pitipitpus!

Anonymous said...

ini ler pengemis contoh,tak yah usung tempurung,atau macam pengemis cyber yg mintak sedekah dgn henpon sebagai penadah,pengemis contoh mcm dia neh lar bagussss, alang-alang mintak bior berbaloi,kalu yg dibuat menjadik sure nama masuk kat buku guiness stout,silap-silap dapat gelar datuk.

yad_element said...

kalo die panjat tangga kat atas tangga tu ade masjid or surau takpe la jgk..

sangka baik, mungkin die panjat sebab atas tu ada guru agama yg bleh ajar die cara pakaian dengan betul dan tutup litup...

kah3.... sape la penyangak dalam kerajaan yg akan sponsor mamat nihh.. elok la..

"sudah la muke hodoh, bersahabat pula dengan binatang"p.ramlie