Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, December 31, 2010

INI HUKUM UMNO BUKAN HUKUM ALLAH

بسم الله الرحمن الرحيم

Betulkah YB Teo pakai seksi dalam masjid ? Mari baca penjelasan Pengerusi Masjid
Tiada masalah dengan pakaian MP Serdang, kata Pengerusi Masjid



KUALA LUMPUR, 31 Dis. : Pengurusan Masjid Taman Cheras Jaya berpendapat pihaknya tidak melihat adanya sebarang masalah dengan pakaian Ahli Parlimen Serdang yang menyertai program senamrobik di pekarangan rumah ibadat itu meskipun pemimpin-pemimpin Umno menyifatkan tindakan itu telah mencemari kesucian Islam.

“Kami tidak ada apa-apa masalah sama sekali dengan pakaian YB Teo,” kata pengerusi jawatankuasa Masjid Taman Cheras Jaya Azman Idris kepada The Malaysian Insider hari ini.

Dalam kenyataan yang dilihat menolak kritikan disiarkan akhbar Umno yang dibawa sejak semalam, Azman menjelaskan, menutup aurat terpakai kepada umat Islam sahaja.

“Menutup aurat terpakai hanya kepada Muslim. Jadi, isu menutup aurat tidak terpakai kepada YB Yeo,” kata beliau.

Malah kata beliau, pihaknya hanya mengadakan aktiviti itu di tempat letak kereta, bukannya dalam masjid sebagaimana dijadikan isu semata-mata.

“Saya tidak melihat ada apa-apa masalah dalam isu ini,” tambah beliau sambil menjelaskan, sesetengah wanita Islam yang menghadiri karvinal Maal Hijrah pada 12 Disember lalu juga tidak menutup aurat. Program itu diadakan sempena karnival tersebut.

“Ada yang mengenakan jeans yang ketat. Tetapi kami tiada masalah,” katanya lagi.

Gambar bawah ni semua dalam masjid.. Mengaku islam kan? Mengapa tiada akhbar, ulama atau pemimpin umno yg berani kecoh?





Gambar bawah ni siap mengaji lagi plak tu tanpa tutup aurat.. Fatul bari kata itu ok..?



Note: Kah..kah..kah..kah.. Non muslim disuruh tutup aurat walaupun bukan dalam masjid.. tak tutup aurat haram katanya...Kah..kah..kah..kah.. Kalau bini menteri perdana tak tutup aurat dalam masjid mengapa hukumnya jadi harus.. Kah..kah..kah..kah... Non muslim kena tutup aurat.. Yang mengaku muslim harus membuka aurat... Kah..kah..kah..kah... Ni namanya hukum umno.. Kah..kah..kah..kah...


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

13 comments:

eyna_chan said...

salam

ades...kt fb pn sy bru post psl ni
pelik la pmikiran msyrakat kite skg.. susa nk ckp la...pelik bebeno.
yg utusan tu lg laa...aa...xtaw nk ckp ape dah!!!

Anonymous said...

he he he yg tersirat barangkali dibenak mereka adalah harus marah bila kafir masuk mencemar masjid,tapi harus suka bila muslim memuliakan tempat maksiat ha ha ha

SoutulMujahid said...

celaka punya puak sekular

Anonymous said...

harus.......
harus.......
harus.......
kah....kah....kah....

maisarah said...

salam. suka sangat dengan post yang nni :)
kadang manusia lupa (atau sengaja buat2 lupa) Allah xpandang darjat, pangkat... Allah pandang iman ;)

Anonymous said...

stail yang rosmah mansur pakai tu begitu wasatiyah, separuh tutup separuh bukak.

masyitah ibrahim sure setuju.

Huszaini said...

Pandai sangat hukum!!

Anonymous said...

sebab tu apno ni dpanggil yahudi... semua die buat bole... halal... org laen buat sume salah... sume haram... yahudi prangai camtu laaa.. mane puak2 apno ni? meh komen sket..

Anonymous said...

Isu ni bukan ape, Si badak jeles ngan si Cinderella. Korang tgk la badan YB Teoh tu, tambah lagi muka dia pon cantik gak. So jeles la Puki2 Umngok tu.

Eh silap.. bukan Puki Umngok tapi Putri UMNO. Hehehe... Bodoh

Nazif Taicho said...

UMNO.. yang halal diharamkan, yang haram dihalalkan..

Matthewtndk said...

UMNO.. yang halal diharamkan, yang haram dihalalkan..

Anonymous said...

I am regular visitor, how are you everybody? This post posted at this web page is in fact nice.


My web site ... bathroom remodeling in altoona
my web site - room additions in west des moines

Anonymous said...

Unquestionably believe that that you said. Your favourite reason appeared to be at the
web the simplest thing to remember of. I say to you, I certainly get annoyed while folks consider concerns that they plainly do not realize about.
You managed to hit the nail upon the top as
smartly as outlined out the entire thing with no need side-effects , people could take a signal.
Will probably be back to get more. Thank you

My blog hardwood floor installation in wayne