Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, December 22, 2010

PEGUAM TAPI BODOH

بسم الله الرحمن الرحيم

DAP TIRU STRATEJI PAP – melayau



Masyarakat Islam di Malaysia perlu menolak DAP walaupun parti itu menggunakan pendekatan Islamik kerana jelas ia serupa dengan strategi PAP ketika parti utama Singapura itu mahu mendapatkan kuasa.

Zulkifli Noordin berkata, umat Islam harus sedar dengan 'silap mata' DAP itu kerana matlamatnya hanya mahukan sokongan penduduk Islam bagi membolehkan parti tersebut berkuasa.

Beliau meminta penduduk Islam melihat apa yang berlaku di Singapura, bagaimana umat Islam di negara tersebut dipinggirkan selepas menjadi alat kepada bekas Perdana Menterinya, Lee Kuan Yew dan parti PAP untuk memperoleh kuasa.

"Semasa merancang strategi untuk berkuasa, Kuan Yew dan PAP menjadi terlalu Melayu. Masuk masjid turun masjid menjadi lumrah. Setelah berkuasa, umat Islam, kaum Melayu tiada dalam kamus Kuan Yew mahupun PAP.

"Melayu yang menjadi alat mereka mendapat kuasa akhirnya diterajang dan dengan politik yang licik akhirnya Singapura hilang daripada rumpun Melayu,'' katanya.


KAH KAH KAH..woit… PEJUANG ISLAM… BILA NAK PULANGKAN BALIK 15 RIBU RINGGIT…. kah kah kah..woit… CAKAP ISLAM… MULUT BERBUIH BUIH BERZIKIR…. kah kah kah.. TUNGGANG TUNGGIT…TAK HENTI HENTI… kah kah kah.. POP PREK POP PREK CAKAP HAL ISLAM…. kah kah kah.. TAPI SUKA MENIPU SEPANJANG MASA… kah kah kah..woit…LEE KUAN YEW BUKAN SAJA PAU ORANG MELAYU SINGAPURA… kah kah kah ORANG MELAYU MALAYSIA PUN KENA PAU…. kah kah kah woit… LEE KUA YEW SUDAH POW MAT MONGOL…. kah kah kah..woit… LEE KUAN YEW BUAT SILAP MATA… kah kah kah.. GAMBAR ALTANTUYA ADA DI SINGAPURA… kah kah kah… ITU SEBAB SINGAPURA DAPAT TANAH KTM… kah kah kah..woit… MANA MUNASABAH … 400 EKAR TUKAR DENGAN 4 EKAR…. kah kah kah.. ITU TANDA LEE KUAN YEW SUDAH PAU... kah kah kah..

nota: mat bisul ini bila nak pulangkan 15ribu ringgit dipinjamkan olek kawan dinsman kepada mat bisul kerna mat bisul tak ada duit untuk bayar wang pertaruhan semasa pilihanray yang lalu. kalau tt buat fitnah sila bawa tt ke mahkamah tak cukup mahkamah malaysia bawa ke mahkamah dunia kah kah kah… - TT

Note: Ada peguam pun tak cerdik. Kalau suruh tolak DAP, kenapa tak suruh tolak MCA dan GERAKAN sekali? Sedangkan DAP tu maksudnya 'DEMOCRATIC ACTION PARTY'.. ahlinya ada berbagai bangsa dan agama termasuklah melayu islam. MCA tu maksudnya 'Malaysian Chinese Association'... Terang-terang cina dan ahlinya memang semuanya cina.. kenapa tak suruh tolak? kenapa melayu umno sayang pada MCA dan GERAKAN? Nama saja peguam tapi bodoh mengalahkan keldai. Nampak saja macam alim.. Sepatutnya non muslim nak berjinak-jinak dengan islam kita ni suka dan ada peluang untuk memberi kefahaman kepada mereka.. ini tidak.. Non muslim nak rapat dengan islam disuruh jauhi pula. Dan dengan tanpa bersalah tuduh mereka macam-macam tanpa bukti. Macam ni ke orang islam?

Note: Takut sangat cina perintah malaysia.. Habis tu ada Raja tu buat apa? dok termenung bodoh jer ke? Takut sangat ditindas oleh cina? Habis tu melayu ramai-ramai ni buat apa? pindah pergi ke monggolia ke? Hakikatnya kita memang dah tertindas. Tapi bukan cina yang tindas. Pemimpin melayu umnolah yang tindas orang melayu sendiri. Setelah 53 tahun Malaysia merdeka tanah orang melayu hanya tinggal 1/3% saja. Dan antara pemilik terbesar tanah di Malaysia adalah cina singapura. Siapa punya kerja? siapa yang jual rezab-rizab milik melayu kepada cina singapura? DAPkah?


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

6 comments:

Anonymous said...

di akhir zaman mcam2 akan timbul ni lah satu contoh, belajar sampai overseas, tapi dalam profil takdak pun islamic study semua ala ala inggeris tapi nak juga cakap pasal islam pooraah, sayangnya berilmu tapi tak beriman,,,,,, patuit la pas tak terima dia

puteri said...

ai?
nape plak melatah ni?
kata 1mesia
1 bangsa mesia
cina india melayu sama saja
so why can't we support DAP
DAP pun mesia apa..

isu perkauman niiiiii

pinjam kata2 Guan Eng:

Ini perkauman. Terang-terang lagi perkauman. Dia hanya keluarkan dalam surat khabar Cina saja. Dia ingat kita tak boleh terjemahkan? Sekarang orang bukan bodoh. Semua ada google translate.

(video - BN bahaya pada negara)

Azi said...

salam,

pada masa kini pembela islam dicaci dan dihina gara2 politik...subhannallah

Anonymous said...

jangan gelak atau ketawa ..soon kita akan jadi singapore , org melayu boleh jadi kafir atau pekerja buruh kasar ni masa yang ditunggu tunggu . mari sama sama kita lingkupkan melayu sebab melayu tak pernah syukur !

Anonymous said...

Salam. kamu menulis mcm org bangang :)

Anonymous said...

boleh tahan hebat bahasa yang sedara gunakan... :) Islam x galakkan kita caci dan maki sedara Islam kita yang lain... jika nak menegur pun perlulah dengan berhemah dan penuh hikmah.Bahasa melambangkan jiwa bangsa.Wallahualam.peace !