Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, December 25, 2010

BILA PENDIDIKAN SEKS DIAJAR PADA MURID TAHUN SATU

بسم الله الرحمن الرحيم

PUTRAJAYA: 30 Nov. Kira-kira 500,000 murid Tahun Satu sesi persekolahan 2011 bakal menjadi kumpulan pertama diajar pendidikan seks yang diperkenalkan menerusi Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR), mulai Januari depan.

Pengarah Bahagian Pembangunan Kurikulum, Kementerian Pelajaran, Datu Dr Julaihi Bujang, berkata pendedahan pendidikan seks itu akan diajar menerusi subjek Pendidikan Kesihatan, di bawah Modul Teras Asas bagi Tahap Satu membabitkan murid Tahun Satu hingga Tiga.

“Pengetahuan mengenai pendidikan seks itu mewakili 75 peratus daripada keseluruhan pengisian kurikulum baru subjek berkenaan,” katanya. Julaihi berkata, enam tunjang menjadi teras pengisian pendidikan seks yang akan dilaksanakan secara berperingkat bermula Tahun Satu hingga Enam mencakupi perkembangan manusia, perhubungan, perkahwinan dan kekeluargaan, kemahiran kendiri, kesihatan dan tingkah laku seksual serta masyarakat dan budaya.




















Note: Kah..kah..kah..kah... Bujang oiii... lembu tak payah ajar dia mengentot pun dia dah pandai.. Kah..kah..kah..kah.. Mak bapak kita dulu pun tak payah belajar seks kat sekolah pun berbelas dapat anak... Kah..kah..kah..kah.. Ni la akibatnya bila hukum manusia lebih diyakini lebih dari hukum Allah. Inilah akibatnya bila yang tak bijak dan tiada pendidikan agama ditugaskan menangani kepentingan umum. Sepatutnya terapkan secukupnya kefahaman agama kepada anak-anak dari tahun satu lagi. Pertekankan tentang dosa pahala serta balasan di hari akhirat nanti. Elakkan mereka dari bercampur lelaki dan perempuan. Bukan ajar mereka cara menggunakan kondom.. Kah..kah..kah..kah.. Hancur 1 Malaysia kerana diperintah si bodoh... kah..kah..kah..



Daripada Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh muslihat, di mana akan dibenarkan padanya orang yang berdusta, dan akan didustakan orang yang benar. Akan dipercaya orang yang berkhianat, dan akan dituduh berkhianat orang yang terpercaya. Serta akan bertutur padanya Ruwaibidhah. Maka ada yang menanyakan: Apa itu Ruwaibidhah? Dijawab baginda s.a.w. : Iaitu, orang yang bodoh dan hina ditugaskan menangani kepentingan umum. - Riwayat Ibn Majah.


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

15 comments:

puteri said...

tak dinafikan ada baik dan buruk.

secara individu, saya rasa ianya lebih membawa keburukan.

yelah. remaja pun suka 'mencuba' sesuatu yang baru. inikan budak2. lagi la suka 'mengadaptasi'.

bila budak2 tengok karton, ultraman dan raksasa (resaksa? huhu) diorang mesti nak main lawan2 macam apa yang diorang tengok kat tv.

Panglima Muda said...

mereka menolak hukum allah

daylachan said...

hadoila pemimpin kita ni..

Liz said...

astagafirullahaazim...

merah_s said...

Adoi laa.. ni akibat manusia anggap diri lebih bijak selesaikan masaalah dgn cara sendiri selain cara yg Allah SWT telah tunjukkan..

jelah said...

sepatutnya pendidikan agama lebih diutamakan....pendidikan seks ia akan datang secara naturally...xpyah diajar..

Anonymous said...

keh keh keh keh ala diorang ndak sekulah mengandung tuh popular n jadi pilihan makbapak pelajar mcm sekulah bistari ler tuuuuu

Anonymous said...

bangang nye mereka 2 ni,binatang x pernah belajar pendidikan seks pon,tp tau je mcm mana nk wat seks.

puteri said...

jelah:
saya sokong jelah!

Anonymous said...

knape mesti ade pendidikan seks ne ha?? org zaman dolu tak payah pon pendedahan sal seks tuh elok jek wat anak time besau, ni kepale hotak kecik lagi nk suh blaja sal seks, budak kecik mane la tau sangat baik buruk, bangang gile la pemimpin kita ni. haiz...seks tu biarlah difahami bile smpai waktunyer. bukan time budak2 yg baru blajar nk beratur kat kantin skolah tuh. bongok nyer sistem.

Anonymous said...

Inilah namanya islam sekular. islam yang menganggap sistem yg dicipta oleh manusia adalah lebih baik dari panduan Al-Quran itu sendiri. Islam yang menganggap undang2 ciptaan manusia adalah lebih bijak dari undang2 ciptaan Allah. Syarizat abd jalil menteri yg usulkan benda bodoh ni sendiri pun xtau nak tutup aurat, apa dia kisah kalau sistem ciptaan dia ni akan lebih merosakkan islam di malaysia ni. hang sokong la lagi umno.. esok kalau anak2 hang jadi bohsia jadi pelacur boleh la mintak tolong umno betulkan. Mmg hancur semalaysia bila manusia bodoh ditugaskan menangani kepentingan agama dan rakyat.

Anonymous said...

UMNO BENGAP...CANGOK PULAK TU
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Resolusi100harihanyadilaksanaapabilapembangkangmemerintah_NikAziz/Article

Anonymous said...

makhluk perosak UMNO NI tak piki ke puak umno, ni mencegah lebih baik dari mengubati,
ITU DAH KIRA MACAM MENGGALAKKAN BUDAK2 UNTUK MELAKUKAN HUBUNGAN SEKSUAL,
silap haribulan cikgu plak yang dROGOL

Puan Enatt said...

ssalamualaikum.

Semoga kita semua dipeliharaNya...

Ada sesiapa yang boleh mebantu saya tak?

Apa yang boleh kita lakukan sekiranya kita mendapat tahu saudara kita dicabul/dirogol oleh saudara lelaki tirinya sendiri yang masih bersekolah.

Ibu tirinya cuba melindungi anaknya sendiri. Bapanya pula seolah terkunci mulutnya dari membuat sebarang tindakan.

Budak itu sudah mengadu kepada guru di sekolah dan seringkali juga memberitahu saya bahawa dia takut berada di rumah itu.

Buat pengetahuan semua, dia merupakan anak angkat dan baru berusia 12thn, menghidapi disleksia dan iq nya tidak mencapai tahap umurnya.

Pihak sekolah ada membuat laporan kepada JPN dan JKM, tetapi kes ini diam begitu sahaja.

Apa yang perlu dilakukan bagi melindungi anak itu?

Mohon bantu saya.

(noorsafinas@yahoo.com)

Puan Enatt said...

ssalamualaikum.

Semoga kita semua dipeliharaNya...

Ada sesiapa yang boleh mebantu saya tak?

Apa yang boleh kita lakukan sekiranya kita mendapat tahu saudara kita dicabul/dirogol oleh saudara lelaki tirinya sendiri yang masih bersekolah.

Ibu tirinya cuba melindungi anaknya sendiri. Bapanya pula seolah terkunci mulutnya dari membuat sebarang tindakan.

Budak itu sudah mengadu kepada guru di sekolah dan seringkali juga memberitahu saya bahawa dia takut berada di rumah itu.

Buat pengetahuan semua, dia merupakan anak angkat dan baru berusia 12thn, menghidapi disleksia dan iq nya tidak mencapai tahap umurnya.

Pihak sekolah ada membuat laporan kepada JPN dan JKM, tetapi kes ini diam begitu sahaja.

Apa yang perlu dilakukan bagi melindungi anak itu?

Mohon bantu saya.

(noorsafinas@yahoo.com)