Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, December 23, 2010

CARA NAK BUAT DUIT DAN TIPU RAKYAT

بسم الله الرحمن الرحيم

Notebook 1 Malaysia Ada Penyelewengan Berlapis. Pemberi - Ketua Umno Bahagian, Penerima - penyokong tegar Umno

Ahli Parlimen Indera Mahkota Azan Ismail mendakwa wujud penyelewengan dalam pemberian notebook 1Malaysia yang diagihkan kepada rakyat miskin apabila individu yang dilantik sebagai 'pemberi' atau 'penerima' diberi pilihan sama ada untuk menerima wang RM400 atau pun notebook berkenaan.

'Pemberi' ini biasanya dikalangan ketua-ketua bahagian Umno manakala 'penerima' dikalangan penyokong tegar Umno.

"Kononnya buat alasan bagi komputer percuma, saya hendak mencabar kerajaan yang pada saya ada skandal yang amat besar yang perlu dibongkar sebab nilai pemberian 1 juta notebook keseluruhannya berjumlah RM1 bilion dibazirkan.

"Apakah hasilnya? beri komputer yang tidak seberapa kepada budak-budak miskin, bawa balik rumah, tak tahu nak guna lepas itu jadi skandal berlapis.

"Ada orang yang dilantik sebagai pemberi atau penerima akhirnya diberi pilihan sama ada hendak komputer atau hendak duit, orang itu kata hendak duit lah, sebab kalau bagi duit, dapat RM400.

"Banyak di kawasan luar bandar yang sepatutnya menerimanya komputer telah ditawarkan duit RM400," jelasnya kepada Tv Selangor.

Akhirnya kata Azan, projek pemberian notebook tersebut lebih terdedah kepada penyelewengan apabila penerima-penerima notebook tersebut hanya mengambil wang dan bukannya notebook.

Ujarnya lagi, beliau kini sedang mengumpul bukti-bukti untuk mendedahkan perkara tersebut di Parlimen.

Tegasnya, kalau betul kerajaan benar-benar melaksanakan pemberian tersebut, sepatutnya sudah tidak ada lagi orang miskin di negara ini.

"Notebook ini diberikan kepada siapa? kepada kroni sahaja. Kemudian, yang mustahaknya adalah nilai sebenar notebook yang diberikan itu cuma bernilai RM200 berbanding RM1000 yang dijual kepada kerajaan. Notebook yang diberikan itu setakat ketuk tulis nombor dengan perkataan, internet, Wi-Fi semuanya tak ada, tidak boleh buat apa-apa pun.

"Setakat nama saja komputer tapi hakikatnya tidak mempunyai apa-apa fungsi, nilainya murah kualitinya tetapi dinilai RM1000 tetapi pada hal nilai yang sebenar hanya RM200," ujar beliau.

Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan hari ini berkata sehingga kini belum menerima sebarang aduan rasmi mengenai penyelewengan pengagihan notebook 1Malaysia sementara Azan ketika dihubungi menegaskan beliau telah membangkitkan isu penyelewengan tersebut di Parlimen tetapi tidak dihiraukan.

Timbalan menteri berkenaan Datuk Joseph Salang dalam kenyataannya berkata walaubagaimanapun,kementerian melalui Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) bersama-sama Kementerian Pelajaran mengadakan pemantauan dan penambahbaikan proses pengagihan secara berterusan. wargamarhaen.blogspot.com/2010/12/azan-notebook-1-malaysia-ada.html

Note: Kah..kah..kah..kah... Harga rm200 tapi kerajaan beli dengan harga rm1000. Pandainya kerajaan makaysia ni kan... rm800 lagi tu siapa yang kebas ? DAP kot... Kah..kah..kah..kah...



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

3 comments:

puteri said...

sendiri wat nak tduh org plakkk

zalizalu said...

PKR laaa yang kebas duit tu...wahahaha...
umno oh umno.... :)

apoi said...

laptop je kecik, tpi ade tenet dgn wifi la kwn...
byk laptop tu gne windows starter tu yg dpt xpndi nak connect tenet

aku dpt rilek jer on9...kwn aku kt kedah pon dpt...rilek jer...

tpi ape2 pon, org gomen mmg byk makan duet tut2...sbb tu mmsing prot buncet...jgn marah aa..