Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, October 10, 2010

ROTI NAJIB

بسم الله الرحمن الرحيم

RESTORAN DI BRICKFIELDS WUJUDKAN NAJIB’S CORNER - bernama



KUALA LUMPUR, 29 Mei (Bernama) -- Sebuah restoran popular di Brickfields, satu kawasan majoriti kaum India di ibu negara, yang disinggahi Najib Razak sebaik memegang jawatan nombor satu negara dua bulan lepas berhasrat menamakan sebahagian ruang di kedai itu sebagai "Najib's Corner".

Pemilik Restoran Kortumalai Pilliar, yang terletak berhampiran simpang Jalan Tun Sambanthan dan Jalan Travers, mahu memperingati lawatan Perdana Menteri serta memberi sokongan kepada Najib terhadap pendekatan turun padang bagi melihat sendiri kehidupan dan masalah rakyat.

Bercakap kepada Bernama, pemiliknya restoran S. Sellappa berkata sehari selepas Najib mengambil alih jawatan, beliau singgah di restoran itu untuk menikmati segelas "teh-tarik" selepas melawat Brickfields.

"Ia merupakan kali kedua beliau singgah di kedai ini. Pertama kali semasa beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri. Bagi menghargai dan menunjukkan sokongan kepada beliau, kami memutuskan untuk menamakan sebahagian ruang kedai dengan Najib's Corner," kata Sellapa.

Beliau berkata ruang itu akan mempamerkan gambar Perdana Menteri semasa singgah di restoran itu bagi mencerminkan ia adalah "Najib's Corner".

nota:

Najib’s Corner ini telah menjadi perbualan ramai warga India terutama di Brickfields. Restoran ini makin popular dan orang ramai menjadi ‘curious’ dan mencari restoran ini.

Petang kelmarin kawan lama saya dari UM telah mengajak saya bertandang ke restoran ini. Tetapi saya tidak dapat pergi kerana telah ada temu janji yang lain.

Di sebelah malamnya kawan saya menalipon saya. Lalu saya bertanya tentang Najib’s Corner. Kawan saya bercerita panjang lebar tentang décor dan perhiasaan dalam restoran ini. Saya tidak berminat sangat tentang perhiasaan atau pinggan mangkok restoran ini.

Saya ingin tahu masakan yang spesial dari restoran ini.

‘Ada biawak goreng ke? Saya bertanya.

‘Kau gila ke’ jawapan dari kawan saya.

‘Itu… apa yang spesial’. Saya bertanya lagi.

‘Ada Roti Najib…. tadi aku makan Roti Najib…’

‘ Macam Roti John… yang di Melaka ke? Saya ingin pengesahan.

‘ Pelayan muda itu yang beri cadangan supaya aku makan Roti Najb’

‘ Roti Najib ini macam mana… macam Roti John ke?’ Aku tak sabar nak tahu.

‘ Tak laaa…. macam roti canai….kan ada roti banjir, roti sardin, roti keju….’. Kawan aku menerangkan dengan jelas.

‘ Abis… apa yang spesial nya..’

‘ Laaa… Roti Najib ini roti canai yang tak ada telor…… kah kah kah - TT



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

3 comments:

ireneTEH said...

saya pernah jumpa 2 buah kereta guna plate n9:-
1. NAJ18 = NAJIB
2. NAJ15 = NAJIS

SIAPA PUNYA KERETA TERSEBUT?

Percaya said...

salam ziarah

donk said...

salam
memang betul roti najib takda telur..telur dia dah di kemam oleh bini dia..tu yang makin tembam bekas janda tu..
la ni..si tembam tu pulak yang berTELUR..tu yang berani dan tak da kemaluan mengaku first ,,,, tu