Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, October 15, 2010

BAJET TERBANGANG ABAD INI

بسم الله الرحمن الرحيم

Duti import ke atas kira-kira 300 barangan pelancongan dan rakyat tempatan dimansuhkan.



“Barangan ini merangkumi kegunaan harian seperti beg tangan, kasut, sut, baju kanak-kanak, dompet, pewarna rambut, penyembur rambut...” kata Najib sambil kedengaran gelak ketawa dari ahli parlimen.

Beberapa ahli parlimen kemudiannya melaungkan “Rosmah!” disambut gelak ketawa rakan-rakan mereka.

Najib senyum sinis dan memperlahankan bacaan teks ucapannya sambil menyambung: “Pakaian malam, seluar dan seluar dalam serta wangi-wangian, termasuklah kelambu.”

Dan sekali lagi lebih ramai yang ketawa.

Namun, sindiran paling tajam dilemparkan ketika Najib mengumumkan peruntukan RM111 juta untuk program PERMATA yang dinaungi oleh Rosmah.


Note: Bik mama punya bajet la ni.. nak membeli belah kluar negara dah takut.. jadi suruh jer la mat monggol yang bangang tu hapuskan cukai import barangan ni.. kah..kah..kah..kah..

Note: beg tangan, kasut, sut, baju kanak-kanak, dompet, pewarna rambut, penyembur rambut, Pakaian malam, seluar dan seluar dalam serta wangi-wangian, termasuklah kelambu... Kah..kah..kah..kah... Bajet terbangang di abad ini... kah..kah..kah..kah.. alahai rakyat malaysia.. apa la nasib dapat menteri perdana yang bangang...!!! Ni bukan bajet negara ni tapi bajet duit rakyat untuk ekonomi bini.. kah..kah..kah..kah... Alahai orang-orang umno.. dapat ketua pun bodoh...!! kah..kah..kah..kah.. pastinya korang lebih bodoh dari ketua korang ni... kah..kah..kah..kah...

Note: Mari kita beramai-ramai beli pakaian malam, seluar dalam dan kelambu.. kah..kah..kah..kah... tiap-tiap hari kita beli .. kerana inilah sahaja barangan yang menteri perdana kamu elakkan dari cukai import.. kah..kah..kah..kah.. kalau rasanya nak beli ikan, daging dan beras mahal, kita beli dan makan jer seluar dalam berlaukkan kelambu dan berulamkan pakaian dalam... kah..kah..kah..kah...



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

12 comments:

eMMe said...

hahaha..cam kenal je gambar atas tu..upsss~

Solihin Zubir said...

pemimpin dayus yg takutkan bini..

tuyuk said...

bajet kali ni mmg crazy

Bila Diary Bercerita said...

Lepas ni puak2 Ameno jgn marah arr kalu dgr perkataan budget rosmah...

fikir2 balik budget pewarna rambut, penyembur dan ............ boleh wat untung juta-juta ke??

Asma said...

Pangkah lagi dacing karat tu...

cik ain said...

Apa boleh buat dah itu kemahuan rakyat.tanpa sokongan rakyat yg nmpk duit tiap kali pilihan raya takkan dia dpt berdiri diatas.Apa gahnya mangsuh duti import barangan picisan tu...

Marhaen Kacak said...

aduiyay..haha..lawak2..bnyk isi dalam bajet ni mcm gempak tapi tin kosong jer sbenarnya... gimik semata-mata...

boxer mahai said...

hang tak pakai seluaq dalam ka? patut la

Dear Jim said...

dah penasihat pun zionist, maka semua protokol2 list dalam "Protocol of Learned Elder Zion" pun menjadi realiti...diorg ni kena banyak beli buku dengan duit budget 2011 tue supaya cerdik sikit..bangunan bertingkat-tingkat..tapi akal tak meningkat-ningkat jugak. Sedih dan kasihan dengan golongan tersebut.

MPG said...

wakakkaka.. boxer mahai.. namakahai... wakakakaka... oleh kerana seluar dalam dah murah lepas ni boleh rakyat malaysia makan seluar dalam, minum seluar dalam dan tido dalam seluar dalam... wakakakkaa.. hang tiap2 hari beli seluar dalam ka? wakakaka.. awat juboq hang hari2 pun ditusuk oleh benda keras mcm si sialfools sampai hari2 terkoyak seluar dalam ka? wakakaka... penyokong umno ni mmg puak akai sempit... wakakakaka... aku nak tengok ada x puak2 hang yang nak sokong kenyataan bodoh hang ni... wakakakaka.. hang ni sama mcm najib.. ni la yg dinamakan pemimpin bodoh pengikut bangang... wakakakaka...

green said...

haha... bangang betul PM kita tuh.

cimöt said...

dahsyat sungguh penangan si singa tu kan...