Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, August 28, 2010

BUSUKNYA PERANGAI MELAYU

بسم الله الرحمن الرحيم

Wakil PERKASA Selangor cuba memberi rasuah RM 1000.00 kepada Jawatankuasa Surau Al-Huda Kajang untuk panaskan lagi keadaan ?

Wakil PERKASA Selangor cuba memberi rasuah RM 1000.00 kepada Jawatankuasa Surau Al-Huda Kajang Sentral agar mengembalikan semula bayaran yang telah mereka terima dari MP Serdang Cik Teo Nie Ching tempoh hari.

Jawatankuasa enggan menerima kerana tidak mahu isu ini disensasikan sebagai modal politik pihak tertentu. Jawatankuasa bagaimana pun sentiasa berlapang dada untuk menerima sebarang bentuk bantuan memandangkan surau yang baru sahaja dibina hasil dari derma orang ramai masih lagi berterusan menerima derma dari orang ramai.

“Kepada sesiapa yang ingin menghulur derma kami sentiasa alu-alukan. Namun kami tidak mahu isu ini dipolitikkan.” demikian dijelaskan oleh salah seorang jawatankuasa surau tersebut.

Mengenai tindakan MAIS mengambil alih surau tersebut, beliau berkata belum menerima sebarang surat hitam putih untuk diambil tindakan. Jawatankuasa tidak mempunyai masalah sekiranya pihak MAIS ingin mengambil alih surau tersebut memandangkan jawatankuasa yang dilantik bersifat sukarela disamping bersikap bertanggungjawab menerima amanah menguruskan surau tersebut. Namun pihak jawatankuasa berharap pihak MAIS tidak terburu-buru mengambil tindakan takut terpengaruh dengan asakkan sesetengah pihak yang cuba mensensasikan isu ini. Pihak MAIS juga disarankan mendengar penjelasan dari semua pihak yang terlibat ... DUN26 BANGI

Note: Celaka ... itu lah ungkapan yang aku dapat keluarkan pada wakil PERKASA yang cuba meRASUAH AJK Surau Al Huda Kajang seperti yang dilapurkan. Mereka cuba memperbesarkan lagi isu ini. Apa yang PERKASA cari? Membenci bukan Melayu?

Bro Berahim katak, tengok-tengok sikit anak buah kat bawah ni, jangan buat kerja kurang -ajar macam tu ... - zakriali


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

17 comments:

Anonymous said...

Bermaharajalela Khusrin dgn Azib membuat onar sbb EXCO Agama Dr. Hasan Ali dah lembik ......

Zan Insurgent said...

Assalamualaikum saudaraku...sudilah kiranya datang ke blog saya untuk meninggalkan sedikit komentar.Saya bercerita tentang hubungan kedua negara kita yang kembali panas karena sedikit orang - orang yang kurang berakal.

zulkbo said...

Salam bertandang lagi..
moga sihat selalu orang
di sini..jangan lupa
zakat fitrah tahun ini?

mountdweller said...

Salam

Brahim, semua makhluk Malaysia dah tahu memang perangai huduh.

Jadi bila kepala perangai huduh dan samseng, Anak Buahnya apa lagi?

Hisyam Muhibah said...

ternyata antara kekuatan orang Melayu ialah kebijaksanaan memanipulasikan politik.. malang betul Ramadan tahun ni..

Wes said...

hmm.. aku tak tau la..pandai betul DAP (orang kafir) ni punya strategi nak pecah belahkan Islam kat Malaysia ni.. Diaorang ni macam Yahudi, strategi cukup kemas dan tersusun, memang alasan nak bagi bantuan kepada surau. Yang kita ni dek kerana sumbangan yang tak seberapa sanggup bercakaran. Kalau kat Indonesia dek kerana secupak beras agama Islam sanggup digadaikan.

Akhir sekali orang Islam yang berpecah belah. Yang ni kata boleh & yang ni kata tak boleh walaupun dengan hujjah & dalil yang kuat.

Aku menyeru mari kita sama-sama buat Solat Istiharah untuk Allah bagi kita petunjuk jalan kebenaran, rak kira pemerintah atau pembangkang yang betul. Allah sahaja yang Maha Mengetahui.

Aku tak menyokong mana-mana parti BN atau PR tapi demi kepentingan agama Islam yang semakin berpecah belah dek strategi yang begitu halus dilakukan oleh musuh-musuh Islam yang nak tengok kita berpecah belah, satu demi satu isu dimainkan sehingga kita berpecah belah senangkan mereka dalam hati berkata 'PADN MUKA KO ORANG ISLAM'.

Wahai Umat Islam, sedarlah dan bangkitlah dari tidur. Kita sekarang sedang dilagakan, saling caci-mencaci.

Akhir sekali aku ada satu Hadith yang perlu kita semua renungkan, Hadith tersebut berbunyi begini:

Diceritakan oleh Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah S.A.W. bersabda "Apabila umat-umatku mementingkan hanya dunia maka hati mereka luputlah dari mencintai Islam; dan apabila mereka berhenti daripada mendakwah kebenaran, maka luputlah mereka itu dari rahmat Allah; dan apabila mereka caci-mencaci catu sama lain, mereka tidak akan lagi dipandang Allah" (Riwayat al-Tirmizi).

Wahai umat Islam kat Malaysia, sedarlah kita sekarang ini sedang diperkotak katikkan oleh orang kafir. Barsatulah berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah.

Wallahua'lam..

umNGOK said...

wes ko ni blaja agama ikut satu hadis je ker. ko ni time sekolah mesti tergolong dalam kalangan orang2 bongok.disebabkn kebongokkan ko tu terpaksala joint perkasa...yang memperjuangkn kuota untuk org2 bongok macam ko

Melayu Original said...

Aku pulak nak cakap... PERKASA ni PUKIMAK

Anonymous said...

Aku rasa tindakan PAS benarkan Ibrahim Ali bertanding di Pasir Mas adalah tindakan yang tepat. Sebab sampai sekarang Ibrahim buatkan UMNO pening. Nak dibuat 1 Malaysia, Ibrahim Ali ada. Silap haribulan ahli UMNO akan jadi Perkasa. Punya power Ibrahim Ali, walaupun dia bukan ahli UMNO, dia boleh halau Khairy dari UMNO. Jadi aku rasa tak ada yang silapnya Pas letakkan Ibrahim ali untuk jangka panjang.

King said...

Apa kata kita jemput perkasa kebeberapa buah lagi masjid yg telah puluhan tahun menerima sumbangan dari sykt2 yg terlibat dgn riba dan judi.

Contoh nye masjid negeri di seremban yg tersedia bangku konkrit di laman nye sumbangan beberapa sykt tersebut.

Perkasa boleh ler gantikan bangku tu dgn bangku sumbangan mereka kerana sumbangan sykt2 lain tu telah mencemarkan kesucian masjid.

Wes pun boleh dtg jugak.....

ist said...

wes, kau ni tak berapa bijak menilai antara PR DAN BN yang aku nampak kau ni lebih kepada sangkaburuk kepada dap, kalau di katakan kau ni bongok aku setuju sangatlah, jangan marah wes ya, bulan ramadan ni..

sedaka said...

Insaflah Wahai mereka yang bermuka2...

Lana~Bulu said...

derma tu elok diberikan saja dan tak yah dok tolak sapa2 punya derma..ok
nak beri tu berilah..jgn dok sebok dgn yg lain..

tk said...

stuju ngan wes .. dok gaduh2 last2 org bkn Islam yg untung.

Rahwana said...

Mula mula isu doa guang eng,lepas tu isu mp serdang...next?kita tunggu dan lihat muka depan akhbar bh atau um..(dap wat open house raya.senario isu slanjutnya?)

Anonymous said...

tk tu apa? taik kambeng?

MarcNate said...

salam: Wes ni mungkin dh terpesong dr ajaran Islam sebenar agaknyer.. Islam x ajar kte tuduh2 org ni Wes. walaupun tu org kafir.. mn ko tau yg dlm hati dorg tu kte 'pdan muka ko org islam'..fitnah tu dosa besar wes..knp nk slh kn DAP yg jd punca umat Islam Malysia bepecah belah... ko ni kena study btul2 la..