Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, July 1, 2010

CUBA TENGOK DALAM BILIK ANAK KITA

بسم الله الرحمن الرحيم

DUNGUN – Rahsia seorang remaja yang menjadikan bilik tidur rumahnya sebagai tempat untuk memuaskan nafsu bersama kekasihnya terbongkar setelah rumah berkenaan diserbu pihak berkuasa pagi semalam.

Lebih dikesalkan, perbuatan itu dikatakan berlaku sewaktu ibu bapa remaja lelaki berkenaan berada di rumah dan perkara itu mula disedari setelah beberapa anggota polis menyerbu masuk, dan mendapati kedua-duanya sedang berpelukan dalam selimut di atas katil dalam bilik rumah itu.

Sebaik serbuan dibuat, kedua ibu bapa remaja terbabit hanya terkedu setelah mendapati anak lelaki mereka menjadi buruan polis kerana terbabit dengan penyalahgunaan dadah itu sanggup melakukan perkara terkutuk di dalam bilik tidur sedangkan ketika itu mereka berada di rumah.

Setelah disoal siasat, kedua-duanya didapati tidak mempunyai sebarang hubungan muhrim dan gadis dari Batu Lima itu dipercayai
bertandang ke situ pada malam sebelumnya, lalu bermalam di rumah teman lelakinya yang difahamkan lepasan kolej swasta di Kemaman.

Ketua Polis Daerah Dungun, Superintendan Dahlan Mohd Noor berkata, hasil risikan mendapati remaja lelaki terbabit dipercayai terlibat dengan penyalahgunaan dadah lalu satu serbuan dilakukan di rumah yang terletak berdekatan Sekolah Menengah (SM) Tengku Intan Zaharah itu kira-kira jam 11.30 pagi semalam.

“Hasil serbuan oleh sepasukan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah diketuai Inspektor Wahid itu membawa kepada penahanan seorang lelaki berusia 19 tahun dan kekasihnya berusia 21 tahun.

“Hasil ujian air kencing mendapati suspek positif dadah jenis 'meth' dan kini ditahan untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 15 (1) Akta Dadah Berbahaya 1952, manakala teman wanitanya dibebaskan setelah negatif dadah,” katanya.

Gadis terbabit yang difahamkan anak seorang anggota renjer hutan ketika ditanya Sinar Harian turut mengaku mula menjalinkan hubungan sulit dengan teman lelakinya hampir setahun lalu.

Dia yang hanya mengenakan jeans ketat dan baju T lengan panjang itu mengakui turut melakukan aksi cumbuan dengan teman lelakinya, dan difahamkan perbuatan itu menjadi sebahagian daripada rutinnya setiap kali mengadakan pertemuan sulit dengan kekasihnya.

Pasangan terbabit juga dikenakan tindakan mengikut Seksyen 31 (a) dan (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu kerana kesalahan berkhalwat yang mana jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman denda maksimum RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua- duanya sekali. - [HARIAN SINAR]

Note: Kepada ibu bapa yang mempunyai anak remaja, rajin-rajinlah memeriksa bilik mereka terutamanya pada waktu pagi (dinihari) . Bukan apa, takut-takut mereka berselimut dengan seseorang yang bukan mahram....


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

20 comments:

iqbalsyarie said...

Astaghfirullah hal azim....dlm rumah sendiri???mak bapak jd kayu jew??

Latest post:Bagaimana Mr.Bean diislamikkan?

m.q said...

susah nak jangka budak2 zaman sekarang ni yer
dah terlebih advance dah
makbapak pun mcm tak ambil peduli
kegiatan anak2 seharian

Hisyam Muhibah said...

Entri yang bagus untuk mengingatkan sesama kita.. terima kasih.. apabila rumah sendiri menjadi sarang maksiat yang 'selamat', itu bermakna rahmat dan barakah ALlah kepada rumah tersebut sudah lama hilang.. hidupkan rumah kita dengan ruh Islam, hidupkan hati penghuni2 rumah kita dengan ruh Islam.

mr edz said...

wah hebatnye.. heehhehe

adrin_malina said...

entah masa bila dia bawak masuk... mgkn masa mak bapak dah tido. kesian mak bapak tu... anak buat hal... mak bapak yg kena kata... remaja sekarang pun... macam2 cara dorang terfikir kalau dah nafsu menguasai diri.

Muara said...

Salam
Ya Allah Ya Rabb Aku bermohon pada mu , janganlah nanti engkau lalaikan aku didalam mendidik anak-anak ku kemudian hari..., peliharalah kami dari perasaan bangga diri. Lindungilah kami dan anak-anak kami dari sifat lalai terhadap Mu! Amin Ya Rabbil alamin!

ibnusina said...

Salam..

Terkedu juga saya membaca berita ini. Mana tak nya berani sungguh bawa awek ke rumah siap pakej sekali...

Astagfirullah..

Kini, ibu bapa wajib untuk melihatkan kembali pendidikan iman anak-anak. jangan kita resah kalau anak-anak tak pandai Bahasa Inggeris selagi tarbiyah iman tidak berjalan dengan baik.

gorgondolamedusa said...

pernah tbace satu artikel,
kalu x silap anak2 akan membawa/mengheret bapa ke neraka disebabkan perlakuan mereka, contohnya bapa membiarkan anak2 melakukan maksiat di rumah, bapa juga dihelar dayus!!!

nauzubillah...

maaf, x ingat kat mane terbace,
kalu rajin tanye pakcik googirl.
n maaf kalu tersilap.

vell paria said...

yer la tu gondol... suami yg x nk menegur isteri ibu bapa yg x menegur anak2nya confirm la dayus... mcm najib...

fndrocka said...

kepincangan keluarga

Anonymous said...

mahfuz tu dayus la macam tu hahaha

vell paria said...

yer la mahfus mmg dayus kalau dia x pernah tegur atau rotan anak dia. Kalau najib tu dikira bapak segala dayus la bongok.. sebab relax jer biarkan anak2 dia semua x bertudung..biarkan anak jantan dia berpeluk2 dgn betina bukan muhrim. lagi bapak dayusnya biarkan si gemok pendek dinasor yg selalau kat sebelah dia tu peluk2 dgn jantan hindustan.. biarkan si dinasor tu x tau tutup aurat.

Dalam hukum islam kalau anak buat salah kita tegur.. klau dia buat lagi kita pukul. tp klau isteri buat salah kita tegur, buat lagi kita asingkan tenpat tidur.. klau buat jugak kita wajib ceraikan dia..

Najib tu mmg bodoh hukum agama.. penyokong dia yg mcm ko ni lagilah 100x lebih bodoh.. nanti pantat bini ko org main pun leh la ko diam jer ek.. wakakakakaka... umno bangang...!!!!

vell paria said...

ermmm... kat sini x jawab plak... hi..hi..hi..hi... betul la tu kan... hi..hi..hi..hi...

Anonymous said...

biase ler der...
die larik n3 laen satgi nyalak kat sane plak, mcm bace paper melayau n hairan ler... nak lari topic nye pasal buat a cerita baru, JI la, wahhabi la, gula naik harga la..
malaysia derrrrrrrrr......
biase lerrrrrr.....
(penggunaan der telah diharamkan oleh BS n KPDNHEP)

vell paria said...

hahahaha.. ni la tahap pemikiran penyokong umngok derrrr.. kununnnnya nak cerita bab agama tp tahap ilmu serta pemikiran x lebih dari seekor khinzir. ntah apa yg dia tak puas hati dengan si mahfus tu ntah. kalau komen dok kata mahfus macam2. padahal setakat yg aku dengar cerita anak mahfus tu ditangkap kerana hidu gam je. kalau mengikut undang2 malaysia tiada akta yg nak dikenakan pun kepada penghidu gam ni. tapi anak najib semua hancur lebur jantan betina semua hangus sampai ke bini dia pun hangus xder pulak dia cakap.. sedangkan si najib tu memimpin utama umno merangkap pemimpin malaysia.

atau sebenarnya si mahfus ni laki mak dia dulu kot. hihihi.. mak dia kena cret pastu mahfus ni tinggal mcm tu je.. dapat la anak.. dia la ni sebenarnya anak si mahfus yg marah sgt dgn mahfus ni.. hihihihi.. ni andaian aku je la sebab aku tengok dia ni dok beria sgt marah dgn mahfus ni.. dalam entri yg xder kena mengena dengan mahfus pun dia dok bangkong semacam jer ... hihihihi..atau dia ni sedang layan kepala sbb sedut gam.. hihihihi.. yer la kan anak mahfus sedut gam.. mesti ko ni anak mahfus kan anon umngok.. hihihihi..

Anonymous said...

karpal singh pun tak layan nik ajis,itu nik ajis bagi soalan itu nik ajis jawab sendirila haha,lawak betoilaaa,sapa tarbiah sapa ni,,,,takpa mmamat paria buleh basoh pungkoq DAP kekeke

vell paria said...

woi bangang.. ni jer isu ko? semua ko letak komen yg sama je.. wakakakaka.. PR tu maksudnya Pakatan Rakyat.. bukan Pakatan Agama. Bersama dalam menentang kezaliman.. bersama dalam menentang ketidakadilan. bersama dalam mementang rasuah. bersama untuk membangunkan rakyat. bukan bermakna org keling mcm karpal tu pun mesti ikut sembahyang kat masjid bongok...!!!. Dalam bab beragama karpal tu kan kapir.. so mana mungkin dia akan kata agama islam tu betul. so itu pendapat dia dalam agama dia. Yang PAS sebagai org islam pun xkan nak kata agama keling tu betul.. so biarlah keling tu dengan pendapat dia dalam menjalankan agama dia. Dan PAS dengan pegangan islam. Karpal tu islam ke? apa yg nak diherankan kalau org kapir tolak islam dalam bab agama. yang aku heran bila umno tolak PAS. bila umno yg mengaku islam ni tolak agama islam. bukan ke umno ni 85 peratus adalah melayu yg beragama islam? jadi kenapa ko tolak pas yg nak melaksanakan islam? kalau kapir tolak islam bermakna dia tu dah memang kapir.. klau islam tolak islam tu pun kapir jugak.. ko ni umno kapir ke? wwkakakaaka... bangang...!!!

Habis tu Barisan Nasional yang sedang memerintah malaysia ni berani ke jalankan hukum hudud? berani ke umno nak cakap lebih2? berani ke umno lawan MIC, MCA, GERAKAN, Parti Dayak.. dan berpuluh lagi parti komponen BN?

Woi sengal.. kat hulu selangor tu hari pun MIC berkeras nak letak calon dia, umno diam jer mcm lembu kena cucuk hidung. Najib kan power.. kenapa dalam keadaan semua blogger dan penyokong2 korang bermati2an nak kan umno yg bertanding tapi najib ikut kata MIC jugak? nape.. najib takut ka sama keling? wakakakakaka...

Tak nampak ke najib tu terang2 kena cucuk hidung ?sedangkan kerusi tu kan umno yg punya. Arwah datuk zainal tu MIC ke? so kenapa bagi kat keling? wakakakakaka.... bermakna najib tu takut la dgn keling kan... wakakakakaka.. x tau malu kaa? ni bkn isu agama.. ni isu bangsa melayu dgn bangsa keling.. terang2 bangsa melayu kalah dgn bangsa keling. ko x rasa jadi hamba keling ke? wakakakakaka..

kerusi yang terang2 melayu punya boleh plak kasi pada keling.. pasal apa? pasal nak jaga hati keling la kan? wakakakaaka.. hati melayu boleh pegi mampos.. tapi hati keling nak kena jaga... wakakakaka..


Ko tu memang bangang...!!! wakakakaka

PuakRosak said...

masa nak berbaik dgn DAPIG,n.ajis kata mana ada dalam perlembagaan pas ada nak tubuh negara islam,nijar aww pun kata juga,awat la ni buleh kata nak pulak,ayat tarik undi kaaa

Yan said...

dunia hampir kiamat...

Yan said...

dunia hampir kiamat...