Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, June 29, 2010

ANAK FELDA AJAK MENTERI BERDEBAT SECARA TERBUKA.. ADA BERANI KA?

بسم الله الرحمن الرحيم



Persatuan Anak Felda Akan Dedah Dokumen 'Penyelewengan'

Persatuan Anak-Anak Felda Kebangsaan (ANAK) akan memfailkan laporan ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah bersama bukti yang didakwa menunjukkan adanya cubaan menutup penyelewengan Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan atau Felda.

Pengerusi ANAK Mazlan Aliman dilaporkan Malaysiakini sebagai berkata antara bukti yang akan dikemukakan adalah laporan tahunan dan akaun Felda yang menurutnya bercanggah dengan jawapan kerajaaan di Dewan Rakyat.

Pihak persatuan juga akan menampilkan dokumen yang mendakwa wujudnya penyelewengan wang peneroka.

ANAK sebelum ini telah memfailkan tiga laporan polis di Temerloh, Kota Tinggi dan Segamat. Minggu lalu, bekas Menteri Tan Kwee Kwong bersama Ahli Parlimen Klang Charles Santiago turut memfailkan laporan ke SPRM. -TVS


Aktivis FELDA cabar Ahmad Maslan debat

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) mencabar timbalan menteri di jabatan prrdana menteri Datuk Ahmad Maslan berdebat berhubung dakwaan kemerosotan rizab Lembaga Tanah Persekutuan (FELDA).

"Sekiranya beliau (Ahmad) menganggap
fakta beliau betul, dan kita memfitnah, kita boleh debat di mana-mana," katanya dalam sidang media di ibu pejabat PAS di Kuala Lumpur pagi ini.

Ditemui Malaysiakini selepas sesi itu, Mazlan berkata cabaran beliau untuk berdebat diputuskan selepas Ahmad berhasrat untuk menyaman akhbar Suara Keadilan - yang melaporkan 'Felda Bankrap'.

Mazlan berkata tindakan undang-undang tersebut dilihat sebagai satu "cubaan untuk melindungi sesuatu".

"Kita akan dedahkan fakta sebenar yang berlaku di FELDA," katanya.

Mazlan berkata, beliau bersedia bersemuka dengan Ahmad yang juga ahli parlimen Pontian untuk pada bila-bila masa.



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

3 comments:

vell paria said...

Aku berani potong jari kalau ada orang umno yang berani berdebat secara live. Tak kiralah dari penyokong bawahan yang umpama lembu sampailah tuan lembu tu sendiri. Aku berani potong jari kalau ada yang berani?

Woi umno.. aku ni bukan ahli politik tapi aku cabar menteri-menteri umno kalau lu berani. Aku sendiri nak berdebat dengan menteri lu. yang penyokong bawahan ni aku malas nak layan. dah tentu la mereka tu lebih layak berdebat dengan burung kakak tua je. Berdebat dengan najib pun aku sanggup.

Kalau ada penyokong umno kat sini.. boleh tolong sampaikan amanat aku ni pada blogger-blogger bodoh lu. dan seterusnya sampaikan terus pada najib. aku nak tengok puak lu ni betul berani ke tak. atau mmg sebenarnya seperti yang dikata "PUAK UMNO HANYA BERANI BERKOKOK SORANG-SORANG JE"

Anonymous said...

berani ke puak2 ApNo ni???
huhuhu...
spt yg aku penah post sblom ni,
jgn kate lembu2 bawahan la,
ketua lembu punye telo pon bik mama pegang, berani jadah ape?
hahahahaaa...

Anonymous said...

debat lawak sarkas ka puak akai sempit,hang tau tu ja,debat,derma,ubat kuat,kawin banyak,tu ja hangpa tau..
bodoh