Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, June 27, 2010

ANUGERAH ALLAH KEPADA CIPTAANNYA


Karim, Kucing Luar Biasa Menempuh Perjalanan 3218km

Seekor kucing Uzbekistan bertindak luar biasa apabila menempuh perjalanan sejauh 3218 km selama lebih dua tahun untuk menemui tuannya.

Hairova, pemilik kucing telah berpindah ke Liska, Russia. Dia meninggalkan Karim, kucingnya kepada jirannya bersama bantal dan bekas makanannya. Selepas dua tahun dia menemui kucing itu yang basah dan kelaparan di hadapan rumahnya. Apabila panggilan Karim disebut, kucing itu terus berlari ke arah Hairova.

“Setelah beberapa hari aku pergi, jiranku di Uzbekistan memberitahu Karim menghilang dan tidak pernah pulang,” ujar wanita berusia 52 tahun sambil membelai Karim.

Suami Hairova Lev Kondratyez ragu-ragu tentang Karim, kucing mereka. Namun setelah melihat tanda tertentu di badannya, termasuk parut luka di ekornya akibat tersepit pintu, dia yakin itu kucing mereka.

“Dia menggunakan sembilan nyawa untuk menemui kami,” ujar Lev Kondratyez bangga.
Sumber : Republika.co.id



UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

3 comments:

Langit Pertama said...

Setianya...
Nk nangis baca...

Anonymous said...

sedangkan binatang setia ada tuannya,
bagaimana manusia dgn maha kuasa?

fatshady92 said...

karim ni nama kucing aku kt KMM (Kolej matrikulasi melaka) dulu.rupa dia pon sama. hmmm..