Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, June 30, 2010

MENGAPA UMNO MEMILIH MENTERI BODOH?

بسم الله الرحمن الرحيم

Macam selalu aku katakan.. "MENTERI MALAYSIA DIPILIH OLEH UMNO KERANA KEBODOHANNYA". Pemimpin umno memang akan memilih menteri-menteri dan bakal pengganti mereka dari golongan mereka yg bodoh-bodoh. Kerana apa? kerana org yang bodoh tidak tahu melawan.. kerana org yg bodoh hanya akan kata "yes bos" sebab dia pun tak tahu apa-apa. Maksudnya disini orang bodoh akan mencari bakal pengantinya dari mereka-mereka yang lebih bodoh supaya nanti mereka tidak "melawan tokeh". Dan begitulah seterusnya sehinggakan selagi umno berkuasa kita di malaysia akan diperintah oleh orang-orang yang lebih bodoh dari kita.

Anda saksikan rakaman video dibawah. Dengarkan jawapan dari mereka yang bergelar "MENTERI". Kalau beginilah jawapan dari seorang menteri yang dipilih oleh umno,pak pandir pun boleh jadi menteri asalkan menjadi alhi umno.



Daripada Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh muslihat, di mana akan dibenarkan padanya orang yang berdusta, dan akan didustakan orang yang benar. Akan dipercaya orang yang berkhianat, dan akan dituduh berkhianat orang yang terpercaya. Serta akan bertutur padanya Ruwaibidhah. Maka ada yang menanyakan: Apa itu Ruwaibidhah? Dijawab baginda s.a.w. : Iaitu, orang yang bodoh dan hina ditugaskan menangani kepentingan umum. - Riwayat Ibn Majah.

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

13 comments:

Ayie said...

Hahahahha... bodoh sungguh depa ni.. aduhai..

Minta kebenaran copy youtube ini di blog saya : Bodohnya Menteri Malaysia

Anonymous said...

sedih n rase bangang sangat menteri tu...
aduyai...
stakat bace, budak skola darjah 1 pon bole bace camtu.
jawapan true/false pon susah nak jawab ape kejadahnye???
ade org2 ApNo bole tlg jawab kan x?
nape die bingai sangat n x dapat mnjawab soalan semudah betul/tidak?

Anonymous said...

assalammualaikom..

bodoh aku malu mengaku depa nie menteri aku... baca pun gagap nampak sangat tak pernah semak apa yang dia baca... 17.10sen pun nak baca... data apa kejadah tu aku dengaq macam pembaca berita gagap ja.... budak darjah 2 boleh baca... aku setuju dia nie bodoh... lagi baca lagi sakit hati....

Anonymous said...

sapa?mahfuz kaki lawak@badut PAS tu ka?memang dia tu bangang hahaha

vell paria said...

anon.. mahfus tu menteri ke? wakakakaka.. memang sah org umno ni bodoh...!!! kalau menteri pun dah bodoh.. apatah lagi penyokongnya... wakakakaka.. 16 ribu kali bodoh laa.... wakakakkaka

Anonymous said...

ya ka?selau mahfuz ja buat lawak sarkar dalam parlimen,bukan mahfuzka?

vell paria said...

wakakaka.. dah aku suruh ko belajar ko xnak.. ko asyik menyalak mcm anjing jer.. dah ko x kenal mana satu menteri dan mana satu MP... wakakakakaa... MP tu apa anon? jangan ko ingatkan MP tu maksudnya Mama Pungkoq plak... wakakakaka... bodoh punya pencacai umno...!!!

Anonymous said...

2x kebodohan org ApNo kat atas ni,
dah org kate menteri, die kate mahfuz, dah org ckp mahfuz bkn menteri die lagi tanye "bukan mahfuz ka?"...

adoiyaiiiii camnela benak sangat akai org ApNo ni? betulla tu vell, 16ribu kali bodoh darab ngan 57tahun merdeka bertambah2 la kebodohan die...

memang terpancar2 kebodohan menteri ApNo kat sini yg tau membace cam budak djh 1.

Ohhh...sedihnyeee tgk org2 ApNo dlm tu..

betul/salah pon xtau jawab,
apetah lagi hukum halal/haram.

Anonymous said...

ooo mp mahfuz tu kira mamak pungkoq mahfuzla,baru paham,ayaq ketum satuuuu heheh

vell paria said...

ayaq ketum apa barang.. kita layan barang altantuya la baru lega... hehehe.. xkan najib jer yg dapat rasa.. rakyat pun nak rasa jugak.. tapi sayang.. belum sempat aku memberi padamu.. engkau yg ku damba di c4 tiba2 oleh bik mama... wakakakaka.. najib ni pun x eloq.. tau la jamban bik mama tu sekebang.. klau susah2 sgt sumbat jer la c4 tu kat pungkoq bik mama tu.. silap2 c4 pun x nak meletup... wakakakakaka... menyampah iii... wakakakaka

PuakRosak said...

laaa,mu kaki zina rupanya VELL paria,bertaubatla,pintu taubat masih terbuka...

NAUZUBILLAH...

FIRDAUS HUSAIN / TUYUK said...

macam macam

Miecyber said...

Sedihnya Malaysia dapat Menteri macam ini...