Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, June 9, 2009

KORANG FAHAM KE TAK?

Assalamualaikum.

Aku dah penat nak baca segala posting dan komen2 berkenaan unity government ni. Ada yg betul2 faham. Ada yg setakat menyokong atau menolak membuta tuli. Korang semua ni tahu ke apa tu kerajaan perpaduan? Klau x tahu jgn nak menyalak x tentu pasal. nak tau boleh rujuk pada harakah daily 21 april 2009. klau x korang tgk kat blog kedahLani pun ada. Cuma bagi aku la, dalam keadaan umno yg semakin hancur ni, x sepatutnya kita bincang berkenaan kerajaan perpaduan ni. ini bukan masanya. Umno ni mcm org yg sedang nak lemas dalam laut. bukan kata ada kayu yang hanyut, klau ada najis yg terapung pun habis di gapainya dgn harapan dia tidak mati lemas. Di saat kita bersatu nak melanyak umno ni tiba2 muncul pula isu unity gov. Yang telah membuatkan ahli, baik di peringkat pemimpin maupun akar umbi menjadi berpihak-pihak. Ada yg sebelah nik aziz ada yg sebelah hadi awang. Bagi aku satu kesilapannya ialah mereka ni tiada perbincangan awal. Buat kenyataan tanpa persetujuan dan tanpa perlu memberi kefahaman kepada seluruh pucuk kepimpinan parti itu sendiri. Yang lagi teruknya dalam usaha baik hadi awang ni, ada anasir2 jahat dalam PAS itu sendiri yang mempergunakan ruang2 kosong yg ada untuk memberi keuntungan bukan pada parti tp untuk diri sendiri. x percaya hang boleh tgk kat SINI.

So kesimpulan dan pendapat aku sendiri berkenaan isu ini. Unity government x salah tp ini bukan masa yg sesuai. Nak buat boleh.. tp bila PR dan memerintah malaysia ni. yang pada ketika itu suara, cadangan dan syarat2 dari kita boleh di persetujui. Klau nak buat sekarang ni... jadi lembu la kita semua gamaknya. Dah la terpaksa bersekongkol dgn parti munafik, kemudian hidung kena tindik plak. jangan kita berangan2 umno akan setuju nak terima sesuatu tu jika tidak segala keuntungan seluruhnya berpihak kepada mereka ni. Jangan kita lupe.. syitan tu selalu cuba memperdayakan org yg berjuang demi kebenaran. wallahualam.

5 comments:

Unknown said...

KAH..KOH..KEH... LEMAS DALAM PERJUANGAN...

Princess Azah said...

sy x pandai politik2 ni..no komen..

Gedung Akal said...

Aku memang tak paham. Habis2 nanti diorang akan kata ini wawasan pemikiran hebat tuan presiden - walau pun tidak pasti apa yang hebat itu!
Abis apa bedanya antara UMNO dan PAS. Kalau takdak bedanya MAKA wajar sekali UNITY GOVERNMENT itu!
Hari ini kita tak paham kerana tidak nampak barangkali!

Anonymous said...

tapi inilah masalah orang pas, payah nak terima teguran, dia tak sedar Umno sedang potong lembu buat bekwah kerana Pas mula kacau.

Saya sambil baca sambil terusik jiwa, rasa nak genang air mata dengar lagu Jamal tu, dah lama tak dengar lagu tu... teringat masa lalu, masa muda trangtangtang, terungat segala yang indah di sekolah.

BUJANG SUSAH said...

Aku pun sedih jugakkkk........... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa...............