Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, April 17, 2009

Benci Malaysia..


"Aku nak migrate..nak pindah, dah bosan dok Malaysia," rungut Maliki (bukan nama sebenar). Dia bekas penyanyi band rock cintan yang lingkup dengan satu album saja..

"Rileks bro, kedamaian letaknya dalam jiwa. Kalau jiwa kacau, dok syurga pun payau!" gua berfalsafah. "tapi kalau jiwa tenteram, dalam penjara tersenyum riang!". "by the way, lu nak migrate kat mana?" tanya aku.

"Mana saja asalkan di jalanraya yang sesak depa tak potong q, atau tandas awamnya bersih dan takde gay bersidai. Negara apa saja yang pekerja khidmat kaunternya sentiasa senyum, sentiasa beratur nak naik kenderaan awam, pi masjid aman sebab AJK nya bersatu padu walaupun pendirian politik berbeza." Bebel Maliki.

"Negara yang mengiktiraf perbezaan pendapat sebagai suatu rahmat ilmu, rasuah adalah musuh nombor wahid rakyatnya, penduduknya tak heran nak berlumba2 menukar kereta dan membesarkan rumah, longkang dan sampah dibersihkan sendiri..bla..bla..bla glamour..bla bla..plastik..bla..bla... Islam..bla..material..

Aku pening, ada ke negara macam tu?

(CF- http://kulupsakah.blogspot.com)

0 comments: