Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, April 6, 2011

MAKAN KARI KAKI MANUSIA

بسم الله الرحمن الرحيم

Ditangkap Makan Mayat Manusia Masak Kari

Dua lelaki Pakistan telah ditangkap dan didakwa kerana menggali mayat seorang wanita berusia 24 tahun dan memakan dagingnya yang dimasak kari.

Guardian melaporkan, adik beradik Muhammad Arif 40 tahun dan Farman Ali 37 tahun, dikatakan telah memotong peha dan kaki dari tubuh Saira Parveen, mayat seorang pesakit kanser, dan memasak dagingnya di dalam sebuah periuk. Beberapa daging itu telah pun dimakan ketika polis menggeledah rumah mereka di kawasan terpencil di wilayah Punjab.

Anggota keluarga si mati datang ke kubur Parveen pada hari Ahad, sehari setelah majlis pengkebumiannya di Darya Khan, untuk mencari mayatnya yang hilang.


Adik-beradik kanibal yang ditangkap polis

Pegawai Polis Abdul Rehman Malik berkata adik-beradik itu telah mengamalkan memakan mayat sejak setahun lalu, walaupun ada laporan lain mengatakan mereka telah mula memakan daging manusia selama satu dekad. Mereka juga dilaporkan sering memakan anjing, mereka mengamalkan kanibalisme sebagai tindakan "balas dendam" setelah ibu mereka meninggal dan isteri mereka meninggalkan mereka.


Mayat wanita yang kehilangan sebelah kaki

"Kedua-dua lelaki adik-beradik itu mengaku kepada polis bahawa mereka telah mengali mayat sejak tahun lalu," menurut Rehman seperti dikutip oleh AFP. "Kami juga menjumpai mayat gadis itu dengan keadaan kaki yang hilang, di mana kemudiannya diakui oleh adik-beradik itu telah memakannya."



Kari kaki manusia yang siap dimasak

Laporan lain menyebut ibu saudara kepada adik-beradik ini turut ditahan. - pulakdah


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

1 comments:

MOH KEMBARA said...

Salam Yob, yikessss!