Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, April 27, 2011

DAP TOLAK JEMPUTAN UMNO SERTAI BN

بسم الله الرحمن الرحيم



KUALA LUMPUR, 26 April: DAP akan menolak jemputan Umno untuk bersama dengan Barisan Nasional (BN) jika benar akan ada pelawaan seumpama itu, kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

"Sehingga kini kita tidak tahu apa-apa lagi tentang hal ini sehinggalah kita diberitahu hari ini, namun kalau adapun kita akan kekal bersama Pakatan Rakyat," kata Guan Eng ketika ditemui sejurus selepas sidang medianya di Ibu Pejabat DAP hari ini.

Pagi tadi, Harakahdaily menyiarkan laporan kononnya Umno sedang berusaha untuk mendekati DAP untuk dipelawa menyertai BN.

Menurut sumber itu, usaha ini diperhebatkan lagi ekoran kemarahan Umno terhadap MCA yang mengajak masyarakat memboikot lidah rasmi Umno, Utusan Malaysia.

Ia juga dibuat selepas Umno mendapati pengaruh DAP semakin kuat khasnya selepas pilihan raya Sarawak baru-baru ini. Ia juga satu tindakan Umno untuk mengawal MCA dan menghantar mesej kepada MCA bahawa Umno mempunyai alternatif yang lain.

Harakahdaily difahamkan, Umno telah menggunakan keluarga terdekat pemimpin DAP sebagai jambatan mereka namun tidak dapat disahkan maklumat ini.

Namun ketika ditemui hari ini, Lim Guan Eng menafikannya dan berkata DAP tidak tahu menahu mengenainya.

"Bagi saya, ia hanya usaha pihak lawan kita mahu memecahkan hubungan antara Pakatan Rakyat," kata Lim Guan Eng kepada Harakahdaily.

Beliau juga berkata, DAP bukan sehari dua ini berjuang di negara ini tetapi telah mencecah 40 tahun.

"DAP akan tetap setia bersama rakan-rakan kita," kata Guang Eng kepada Harakahdaily. - HD

Note: Kah kah kah kah.. MCA dan nak cabut nak tackle DAP plak... kah kah kah kah.. MCA pijak-pijak kepala UMporNO sikit pun tak berani nak bersuara.. kah kah kah kah.. Aku nak tanya.. ada ke pemimpin UMNO yang berani bersuara bila MCA nak boikot akhbar utusan umngok ni? takde kan? Nampak sangat la UMporNO takut dengan MCA.. kah kah kah kah.. Sebelum ni tanah melayu bagi kat singapura.. bagi lagi pulau batu putih pada singapura.. bagi lagi tanjung pagar pada singapura.. bagi lagi tapak penjara pudu pada pelabur singapura.. bagi lagi tanah TUDM pada cina jo taek lo.. bagi lagi bukit genting pada lim goh tong.. bagi lagi wilayah iskhandar pada singapura.. Tu x masuk lagi cerita Pulau Pinang yang mejority UMNO tapi bagi cina GERAKAN perintah tu.. sampai habis semua hak org melayu tergadai.. kah kah kah kah... Lepas ni semua bagi kat cina MCA plak.. kah kah kah kah.. buah-buah pun gadai kat MCA.. jangan lupa gadaikan Bik Mama sekali kat Cua Soi Lek... kah kah kah kah

Note: Sebelum ni cua soi lek hina islam umno diam membisu.. peguam MCA marah orang islam azan pun umno buat derkkk jer.. lepas ni cua soi lek ngorat bik mama pun orang umno tepuk tangan ramai-ramai.. kah kah kah kah..



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

51 comments:

Storm said...

Baca lah Utusan MElayu bagi merencatkan tahap pemikiran rakyat

Apo la nak jadi dengan budak2 sekolah, utusan MElayu jadi Akhbar DAlam Darjah tu...rosak rosak

Anonymous said...

errr bukan ker umporno tuh yg melabelkan dap pro komunis... ajak join tuh gamaknyer ngajak menyumbangleweng mcm omporno tuh kot

Anonymous said...

generic xanax xanax side effects from withdrawal - xanax kidney pain

Anonymous said...

xanax online xanax dosage to sleep - xanax drug testing how long

Anonymous said...

generic xanax order xanax legally online - what is xanax good for

Anonymous said...

xanax online buy xanax online canada - xanax effects contraceptive pill

Anonymous said...

generic xanax xanax withdrawal kava kava - much 1mg xanax worth

Anonymous said...

tramadol without prescription tramadol buy florida - buy tramadol 180

Anonymous said...

generic xanax does xanax show up hair follicle drug test - xanax generic mylan

Anonymous said...

xanax online xanax vs vicodin effects - buy xanax online with no prescription needed

Anonymous said...

buy cheap tramadol buy tramadol online for dogs - generic tramadol for dogs

Anonymous said...

generic xanax xanax bars pink - buy xanax online visa

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg vs percocet - what's maximum dosage tramadol

Anonymous said...

generic xanax how xanax affects the brain - drug rehab centers xanax

Anonymous said...

buy xanax online cheap xanax for mri anxiety - xanax tablets side effects

Anonymous said...

xanax antidepressant xanax withdrawal time frame - xanax no prescription cheap

Anonymous said...

generic xanax generic xanax 3 mg - buy xanax philadelphia

Anonymous said...

xanax online buy xanax legit - will 1mg xanax get you high

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol no prescription needed - carisoprodol 2410 v

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol dosage kids - ultram tramadol 100mg

Anonymous said...

xanax online buy xanax online spain - buy brand xanax online no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg snort - tramadol veterinary

Anonymous said...

buy cialis online buy cialis 10mg online - where to order cialis online

Anonymous said...

xanax online make xanax high better - xanax 2mg pill identifier

Anonymous said...

cialis online no prescription canada cialis reviews webmd - low dose cialis online

Anonymous said...

cialis price reliable sites buy cialis - buy cialis 2.5 mg

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#63987 tramadol no prescription saturday delivery - order tramadol florida

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#57594 tramadol to buy online in usa - tramadol 50mg tablets controlled substance

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol addiction cure - tramadol dosage adults

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl for cats - tramadol online with no prescription

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#73892 buy generic tramadol - tramadol for dogs humans

Anonymous said...

buy tramadol tramadol withdrawal medication - tramadol with acetaminophen dosage

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#61458 tramadol withdrawal rls - tramadol withdrawal medicine

Anonymous said...

buy tramadol 100mg online tramadol 50 mg high - buy tramadol cod

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online from usa - tramadol for dogs pet meds

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online usa - buy tramadol online no prescription needed

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#50897 get tramadol online - does tramadol high feel like

Anonymous said...

lorazepam without prescription ativan withdrawal heart rate - wyeth ativan uses

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50mg good - tramadol no prescription next day delivery

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#59473 tramadol 100mg pills - tramadol for dogs 25mg

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan overdose pupils - ativan dosage how much

Anonymous said...

ativan pills klonopin vs ativan dosage - compare dosage ativan klonopin

Anonymous said...

ways to buy ativan online lorazepam 1 mg nebenwirkungen - buy lorazepam online canada

Anonymous said...

http://staam.org/#56821 tramadol 50 mg vs vicodin - tramadol (ultram) 50 mg tablet

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl hcl - buy tramadol us

Anonymous said...

buy xanax online alprazolam0 5mg germed ms - xanax 027 round white pill

Anonymous said...

buy tramadol online how to order tramadol cod - buy tramadol ampules

Anonymous said...

buy xanax online xanax effects birth control - blue round xanax pills

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#82165 xanax dosage dog anxiety - mixing valium and xanax and alcohol

Anonymous said...

buy xanax online xanax drug information side effects - buy xanax alprazolam online

Anonymous said...

buy xanax online xanax side effects recreational - xanax vs vicodin effects