Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, April 15, 2011

BUAT SAHABAT YANG SERING TERLUPA

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum sabahat penyokong umno.. harapan aku agar korang sihat belaka. Aku buat artikal ini kerana aku rasa terpanggil akan apa yang sedang kita hadapi dewasa ini. Puas rasanya aku merayau dari Blog ke Website dari Facebbok ke Tweeter. Rata-rata puak2 korang terlalu asyik bercerita soal video, jam omega, zina, raja petra dan semua yang berkaitan dengan mengutuk, mencaci, menghina dan memaki Anwar Ibrahim.

Soalan yang pertama aku nak tanya.. korang hidup untuk apa sebenarnya? xkan tiap-tiap hari kita nak cerita pasal video.. tiap-tiap hari cerita pasal jam.. dalam waktu yg sama minyak naik harga lagi.. dalam waktu yg sama takrif air dan elektrik naik harga.. dalam waktu yg sama barang-barang... semua naik harga.. tapi kenapa kita masih duduk kat sini cerita pasal jam..?



mcm ni jer la.. xper la agar korang semua berasa gembira aku andaikanlah anwarlah orangnya yang main cina dalam video yang ada tulisan siam tu.. kononnya anwarlah orgnya.. yang aku nak tanya.. kalau betul anwar apa yang aku dan korang akan dapat? minyak jadi turun harga ke? barang2 semua turun harga ke? takrif air dan elektrik jadi murah ke? saman ekor akan dihapuskan ke? gaji kita semua akan naik ke?



berkali-kali aku ingatkan pada korang... kenapa dengan anwar? apa kena mengena anwar dgn keluarga korang semua? anwar pinjam duit korang x bayar sampai sekarang ke? ada ke belakang keluarga korang yg dicucuk oleh anwar? kalau tidak kenapa mesti korang marah, kutuk dan hina dia? Apa untungnya pada korang klau anwar bebas atau ditangkap ataupun mati? Anwar perdana menteri ke? Anwar boleh turunkan harga minyak ke? Kenapa korang xnak kecam najib yang menjadi perdana menteri yang x habis2 naikkan harga minyak?

Korang selalu tak perasan bila pemimpin korang menipu.. setiap kali harga minyak naik pemimpin korang bandingkan dgn harga minyak Singapura dan Thailand yang bukan negara pengeluar minyak tu.. korang x rasa tertipu ke? Bila minyak naik, menteri korang kata sebab harga minyak dunia mahal..Secara logiknya bila minyak naik harga, kenapa rakyat yg kena tanggung sedangkan Malaysia adalah pengeluar minyak terbaik dunia? Harga minyak dunia naik kita lagi la untung berlipat kali ganda banyaknya.. Skrg ni minyak dunia turun harga kenapa harga minyak malaysia tak turun pula? Masalahnya bukan 5 sen atau 20 sen.. masalahnya apabila ada kenaikkan harga minyak semua barang2 keperluan turut berlumba2 naik harga.. tu hari takrif elektrik dah naik.. ni baru semalan takrif air (melaka) pulak naik.. korang semua x nampak ke? korang semua x habis2 cerita pasal anwar kenapa? anwar naikkan harga minyak ke?



Korang jangan ingat aku bela anwar.. aku hanya setuju dangan cadangan dan perancangan dia untuk membela rakyat tu saja. Kalau najib buat seperti yang anwar buat pun aku akan sokong najib. Tapi korang tiap2 hari kutuk anwar.. klau anwar mati korang nak kutuk siapa pula? selepas itu apa pula perjuangan korang? Minyak, api, air dan segala macam benda yg naik harga ni siapa yang nak perjuangkan? Aku marah pada najib kerana dia perdana menteri. Kerana dia yg boleh mengawal kenaikkan harga minyak.. kerana dia digaji oleh rakyat untuk menjaga kebajikan rakyat.. bukan untuk menggondol semua tanah, harta dan kekayaan milik rakyat. kerana dia laki bini dan semua menteri2nya berbelanja dgn mewahnya mengunakan duit rakyat sedangkan rakyat hidup tertekan.

Tak kira siapa, jika anwar sekalipun yang jadi perdana menteri buat mcm ni tetap jugak aku lawan dan aku akan kata sama macam ni jugak. Tapi korang semua.. apa yang korang buat? Apa yang korang dah buat untuk kebaikkan kita rakyat semua x kira agama, bangsa dan pegangan? Apa yang korang perjuangkan sebenarnya? mana perjuangan korang untuk kebaikkan kita bersama?



Aku berjuang ni untuk kita.. untuk keluarga aku.. untuk korang.. untuk keluarga korang.. untuk kita semua rakyat malaysia agar hidup kita lebih stabil dan tidak terlalu tertekan.. Aku bukan berjuang untuk anwar.. korang berjuang untuk apa?



Kenapa isu anwar digembar gemburkan oleh media2 pengampu umno?

kenapa minda korang ni terlalu lemah? Berkali2 aku katakan .. anwar ini amat ditakuti oleh pemimpin2 umno yang terlalu banyak tipu hak rakyat.. yang terlalu banyak berbohong pada rakyat. yang terlalu banyak kes akan terbongkar jika PR memegang tampuk pemerintahan.. Pendek cerita kalau UMNO Be End jatuh pada PRU13 ni, semua menteri2, badak serta pemimpin2 umno ini akan dihadapkan ke mahkamah yang selama ini "digunakan" oleh mereka untuk terhindar dari hukuman. Pemimpin2 ini memang wajib berasa takut kerana mereka mempunyai seribu satu kes yg akan terbongkar jika mereka tiada berkuasa lagi. Yang korang semua ni turut jadi hamba kepada mereka ni kenapa? Tak terfikirkah korang semua najib dan kebanyakan pemimpin korang tertawa kerana melihat masih ada golongan penyokong yang daya pemikirannya hanya sejengkal cuma?cuba sesekali gunakan otak untuk berfikir jika selama ini lutut yg korang gunakan.





Akhir sekali soalan penutup aku...Pemimpin korang berjuang untuk terus berkuasa agar dapat lari dari dikenakan tindakan dan hukuman dunia.. korang semua berjuang untuk apa? korang renungkanlah.. Wassalam.


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

73 comments:

Faezah Hannah Al Baj said...

menyokong kepada yang bukan haknya..confirm disOal di akhirat kelak.Astaghfirullahh...

trm kasih bujang susah..tak ramai berani meluah perjuangan seperti yang bujang susah telah sampaikan seperti di atas

buka mata.buka hati.buka aqal.jgn mudah tertipu.yang munkar tetap mungkar.


**living life for GOD sake

leekonyou said...

jangan percaya anuwow yang takot bersumpah dengan nama ALLAH SWT tapi bersumpah dengan nama ALLAH CHRISTIAN HERALD kata kamek kat serawak

Amuraria said...

DEPA TAK DAPAT APA PUN MELAINKAN HADIAH DIMAHSYAR NANTI ! TAPI SEBAGAI LEMBU DAN TENUK YANG DICUCUK HIDUNG MACAM LEMBU PAWAH OLEH PARTI SEKUTU APCO@UMNO-BN KENA LA IKUT PERINTAH ! KALU KENA PERINTAH MAKAN TAIK MAKAN LA DEPA APA NAK KATA DAH AKAL FIKIRAN TERTUTUP DENGAN MEMAKAN BAHAN HASIL RASUAH DARI MAK BAPAK AHLI TOTOK UMNGOK SAMPAI LA KEANAK CUCU DAN CICIT !
PASAL BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH BANYAK ULAMAK KATA TAK ADA DALAM ISLAM MELAINKAN ULARMAK UMNO@APCO-BN MACAM SAIFOOL TU SUMPAH KAHKAHKAH ! KALU BAGHAL@KELDAI KOMEN INI LA JADINYA !

Melor said...

melor sokong kata2 mr bujang.

kulaan said...

subhanALLAH..kata mu den sokong 100 x 100%..takbir..

RD250 Power said...

leekonyou bodo

aiyang said...

TERBAIK LAH!!!

Anonymous said...

kpd sdr bujang...spesis pencacai umporno yg ni dah tak boleh dibasuh...patut dibako idup2 je..deme ni kalo najip rogol bini depan mata pon tetap sokong bn...kalo rosmah sembelih anak depan mata pun tetap pangkah dacing...

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Mereka kurang yakin dengan gambaran yang telah Allah firmankan di dalam Al-Quran dan Sunnah Rasulullah s.a.w. sehingga mereka berseronok mengadakan cerita yang palsu dan fitnah. Allah Taala lalaikan mereka atas sifat buruk mereka sehingga suatu ketika nanti datangnya azab atau maut yang tidak memberi peluang untuk mereka bertaubat dan meminta maaf...

C@Rr0tSu$U said...

same je cite die en bujang susah... macam hari2 awak bukak cite sal menteri umno... artis malaysia...hatta manusia biasa sekali pun yang berbuat salah.. and ape2 lah.. macam tu jugak orang laen... sbb mereka penyokong kerajaan dan blog mereka adalah blog politik.. jadi cite tu je la yang kuar... cuba bace blog laen yang tak berasaskan politik.. tak de pun cite macam nih...
tah la ek...

umi hafilda said...

orang cerita pasal dunia, pasal ekonomi dan pasal politik ni la cencorot susu. x fhm ke?

umi hafilda said...

klau x fhm jugak sah la yg mcm BS kata. pikir guna kepala lutut. kehkehkeh

syima said...

assalamualaikum,
serius aku cakap, aku yang budak tak cukup matang ni pun tahu mana parti yang benar. bukan sebab mak pak aku sokong pas, tapi kalau mak pak aku umno pun aku tetap pilih pas. budak muda skg bukan bodoh nak bandingkan antara politik ni. tapi memang betul la kalau Najib banyak tolong rakyat pun aku sokong Najib, tapi tambah la sikit..kalau wife kesayangan dia tu betul amalkan cara hidup islam lagi aku suka.
Wassalam.

Anonymous said...

Alhamdulillah... saya mengiyakan pandangan BS. Hari hari buat dosa tapi lupa apa yang BN buat dan masa akan datang.

lanung5566photography said...

memang ada ramai yg berkata melayu mudah lupa....tp jangan dilupa semakin ramai melayu masih belum jd pelupa.......

C@Rr0tSu$U said...

laaa.. en bujang susah.. saye penyokong blog anda.. lame dah ikut blog nih.. kadang2 je komen.. tetibe kena gelar cencorot plak.. sedih giler... hmm.. penah belaja dulu kat sekolah.. selagi orang tu suke dgn gelaran tu.. tak pe.. tapi kalu tak suke... orang yang menggelar tu salah...
tak pe lah... saye ttp bace blog ni.. walaupun ramai nak maki hamun saye...

volume said...

perfect entry today!!!

Anonymous said...

buy alprazolam online will 1mg xanax do - xanax recreational side effects

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online co.usa - buy tramadol online from usa

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol health solutions network - tramadol for dogs with liver problems

Anonymous said...

alprazolam 0.5mg buy xanax online safe - buy xanax online

Anonymous said...

order xanax online xanax effects recreational - how much do generic xanax cost

Anonymous said...

generic xanax purchase xanax online canada - alprazolam sandoz 0.5mg

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol addiction blue light - buy tramadol online australia no prescription

Anonymous said...

xanax online xanax drug usage - xanax no prescription overnight delivery

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol 350 mg snort - carisoprodol 350 mg buy online

Anonymous said...

buy tramadol without rx tramadol hcl drug classification - tramadol dosage get high

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for opiate addiction - can you buy tramadol in greece

Anonymous said...

xanax online order xanax 2mg online - xanax pills dosage

Anonymous said...

generic xanax valium xanax and alcohol - xanax pictures

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol interactions - carisoprodol vs valium

Anonymous said...

xanax online xanax 1 mg xr - xanax on drug screen

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol withdrawal advice - generic tramadol an 627

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for getting high - tramadol generic for ultracet

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol non scheduled drug - side effects of taking carisoprodol

Anonymous said...

tramadol 50mg buytramadol.eu - tramadol 50 mg narcotic

Anonymous said...

xanax online methocarbamol xanax drug interactions - xanax and alcohol related deaths

Anonymous said...

buy real cialis online cialis это - buy cialis online in u.k

Anonymous said...

can you buy cialis over the counter cialis online rx - cialis 5 mg daily effectiveness

Anonymous said...

cialis online buy brand cialis online no prescription - reviews for online cialis

Anonymous said...

cialis online buy cialis reviews - cialis knee pain

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 buy tramadol money order - tramadol 50 mg lexapro

Anonymous said...

buy tramadol buy 200 mg tramadol online - tramadol 50 mg sleep

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#28875 buy tramadol with mastercard - tramadol 50 mg and naproxen

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online us - 100mg tramadol for pain

Anonymous said...

tramadol online tramadol 50 mg extended release - where to buy tramadol online legal

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol hydrochloride online usa - purchase tramadol online no prescription

Anonymous said...

buy tramadol 100mg tramadol 200mg er - get high tramadol hcl 50mg

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#40751 tramadol 50mg info - tramadol 50mg recreational

Anonymous said...

purchase tramadol tramadol dogs dosage dogs tramadol - zaldiar tramadol hcl

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#44827 tramadol no prescription cod - ultram side effects weight loss

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#61458 legal buy tramadol online us - buy tramadol cheap

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 1a pharma 50 mg - tramadol overdose level

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#45570 side effects not taking ativan - ativan dosage wiki

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online no prescription next day delivery - tramadol 50 mg biogaran

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan no rx - ativan 0.5 mg tab

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan xanax klonopin - how much ativan and alcohol will kill you

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 37.5 addiction - tramadol dosage 15 lb dog

Anonymous said...

http://staam.org/#56274 tramadol withdrawal 2 weeks - non generic tramadol

Anonymous said...

buy xanax online xanax dosage milligrams - xanax is the best drug ever

Anonymous said...

http://staam.org/#92453 tramadol hcl 50 mg 30 kaps - tramadol hcl and zoloft

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol and high blood pressure - buy tramadol 200mg online

Anonymous said...

buy xanax online xanax bars many mg - xanax dosage sleep

Anonymous said...

buy tramadol 100mg tramadol 50 mg drug facts - tramadol hydrochloride for dogs 50mg

Anonymous said...

http://staam.org/#21236 get over tramadol addiction - buy tramadol pay cod

Anonymous said...

buy tramadol cod online tramadol hcl 50 mg get you high - tramadol hcl 50 mg used

Anonymous said...

buy xanax online xanax bars cost - side effects xanax during pregnancy

Anonymous said...

buy xanax online xanax and alcohol use - generic xanax stamped g3721

Anonymous said...

buy xanax online buy xanax from mexico online - xanax for cats

Anonymous said...

buying xanax online no prescription xanax and vicodin high - what is xanax pills

Anonymous said...

is it illegal to buy xanax online what does 1mg of xanax do - xanax withdrawal many days

Anonymous said...

buy xanax online can 2mg of xanax kill you - sizes of xanax pills

Anonymous said...

[url=http://is.gd/tmglYz][img]http://stomsk.ru/pics/spymobile.ol1[/img][/url]
[url=http://fanbasezoom.webs.com/apps/profile/109034678/]Monitor Text Messages On Iphone 4[/url] [url=http://archive.org/details/neuroganphi/]Best Free Text Spy App[/url] [url=http://archive.org/details/hongcedonla/] Mobile Spy Sms [/url] http://regionaleducation.webs.com/apps/profile/109034678/ t mobile phone tracker free remotely install cell phone monitoring software download spy kids 3 game over how to track address using phone number in india spy text messages android phones free call spy software
Himym Season 7 Episode 24 Download
Best Cell Phone Tapping Software
Spyware For Cell Phones South Africa
http://sigma.purifying.info/viewtopic.php?f=2&t=4634302 http://wordup.que.jp/mhw6000/resbbs/resbbs.cgi?mode=form does eazy spy work spy kids 3 full movie english cell phone spy software download
[url=http://archive.org/details/drewemhoumi/]Spy Vs Spy Video Game Online Free[/url] [url=http://housebalticcaucus.webs.com/apps/profile/109034678/]Easy Use Cell Phone Spyware[/url] [url=http://itsateenworldrpsite.webs.com/apps/profile/109034678/]Spy Phone Software Free Download[/url] [url=http://londonrevelation.webs.com/apps/profile/109034678/]Spy Vs Spy Video Game Online Free [/url] [url=http://vampiretheory.webs.com/apps/profile/109034678/]Spy Kids 3 Wiki[/url] http://londonrevelation.webs.com/apps/profile/109034678/ how to monitor text messages on another phone best spy camera apps android sms spy deluxe v1.3.3 apk free download spy software for mobile phone disney cars spy jet escape parental text monitoring app cell phone spy detection software