Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, December 11, 2010

UMNO NI KALAU KATA KAFIR NANTI MARAH PULA

بسم الله الرحمن الرحيم

Gagal kuasai, Umno mahu surau diroboh?



KUALA LUMPUR, 10 Dis: PAS Lembah Pantai menentang usaha pihak berkuasa hendak merobohkan Surau Al-Falah di Kampung Pantai Dalam yang diimarahkan oleh penduduk dengan baik.

Yang Dipertua PAS Lembah Pantai, Ustaz Adlin Soleh berkata, usaha merobohkan surau itu dilihat adanya unsur-unsur politik kepartian yang dibawa oleh pihak lawan.

“Kita menyedari usaha Umno khususnya Datuk Raja Nong Chik menubuhkan 'Muafakat Masjid dan Surau Lembah Pantai'.

“Ada beberapa surau dan masjid yang tidak dikuasai mereka menyebabkan mungkin adanya dengki sesetengah pihak tertentu sehingga keluar cadangan untuk merobohkan Surau Al-Falah,” katanya.

Menurutnya, jika isu itu tidak ditangani segera, PAS memberi amaran BN akan menghadapi tindakan rakyat yang lebih tegas dalam pilihan raya akan datang.

Manakala Pemuda PAS Lembah Pantai mempersoalkan suara-suara 'orang politik' parti lawan yang mengatakan Surau Al-Falah sebagai surau PAS kerana ramai orang PAS bersolat di situ.

"Apakah salah orang PAS memenuhi mana-mana masjid atau surau di negara ini sehingga tergamak hendak merobohkannya.

“Pelik dalam sebuah negara yang pemimpinnya beragama Islam, adanya halangan kepada orang Islam yang berlainan parti politik mereka untuk mengimarahkan masjid," ujar ketuanya, Nasaie Ismail.

Pemuda Lembah Pantai juga mengenalpasti adanya pengaruh-pengaruh politik dalam arahan perobohan oleh DBKL.

Ini, katanya kerana apabila pihak surau menghantar memorandum dan ingin mengadakan perbincangan dengan Menteri Wilayah, wakilnya meminta pihak surau hadir ke pejabat Umno Lembah Pantai untuk menyelesaikan masalah itu.

“Umno akan memanggil DBKL, Jawi dan pihak pemaju bagi berunding di pejabat Umno. PAS mempersoalkan kenapa perlu campur tangan Umno dalam urusan DBKL dan Jawi ini. Jelas ada unsur politik dalam usaha mereka,” jelasnya.

Katanya, Pemuda PAS Lembah Pantai juga mempersoalkan Ketua Umno Bahagian Lembah Pantai, Raja Nong Chik yang kerap mengadakan majlis politik berlogokan Umno di beberapa masjid di Lembah Pantai.

"Lebih baik Umno melihat diri sendiri dahulu sebelum menghukum rakyat. Saya harap Menteri Wilayah tersebut kerap solat berjemaah di masjid dan surau di Lembah Pantai dan duduk mendengar kuliah-kuliah agama daripada sibuk berpolitik menggunakan masjid,” katanya. - Harakahdaily

ALI RUSTAM ROBOH SURAU

Pada 16 Oktober yang lalu, Badan Bertindak Perobohan Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI), PAS Kawasan Bukit Katil dan Ahli Jawatankuasa Surau Bukit Katil mengadakan demonstrasi membantah tindakan kerajaan negeri yang bercadang mengambil tapak PASTI dan surau tersebut bagi pembinaan jalan raya.

Kerajaan Melaka seperti mempunyai niat jahat, apabila sengaja melencongkan pelan pembinaan jalan, dan memasukkan kawasan perkampungan berkenaan dalam pelan, sedangkan kerajaan boleh mengambil tanah kosong yang ada di kawasan lain bagi tujuan tersebut.

Tindakan kerajaan yang mengambil tanah milik penduduk kampung tersebut dengan menggunakan Kanun Tanah Negara sebagai tidak adil, kerana dengan tindakan tersebut, penduduk kampung berkenaan seolah-olah memberikan kuasa penuh kepada kerajaan untuk mengambil tanah atas nama pembangunan.

Note: UMNO ni memang kafir ke? Surau dan sekolah islam semua nak dirobohkan.. disco, rumah pelacuran dan pusat perjudian didirikan.. waraknya ketua menteri melaka ni.. hidup umno...!!! hidup melayu...!!! melaka pusat pernternakkan babi terbesar di asia. bila menularnya JE kerajaan melaka kononnya nak bunuh babi. tapi bila cina penternak babi buat demo siapa pun tak berani usik. Ali rustam kata dia pun x boleh nak buat apa-apa kalau cina tu tak bagi bunuh babi-babi mereka.. kah..kah..kah..kah.. mengaku saja la yang kamu tu dah makan banyak komisyen hasil babi tu kan senang... tu sebab perangai pun macam serupa..



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

14 comments:

Anonymous said...

yang kat bawah ni kena tanya fatawa Ulamak muda as-sunnah UMNO yang 40 orang tu:

Note: UMNO ni memang kafir ke? Surau dan sekolah islam dirobohkan.. disco, rumah pelacuran dan pusat perjudian didirikan.. waraknya ketua menteri melaka ni.. hidup umno...!!! hidup melayu...!!! melaka pusat pernternakkan babi terbesar di asia. bila menularnya JE kerajaan melaka kononnya nak bunuh babi. tapi bila cina penternak babi buat demo siapa pun tak berani usik. Ali rustam kata dia pun x boleh nak buat apa-apa kalau cina tu tak bagi bunuh babi-babi mereka.. kah..kah..kah..kah.. mengaku saja la yang kamu tu dah makan banyak duit hasil babi tu kan senang... tu sebab perangai pun macam serupa..

Isa said...

Panggil Kapiaq umno tak marah... pasal diorang memang kapiaq..

Kalau Kafir... dah tentu la.. diorang marah.. hehehe...

Wake UP! said...

Hadis Huzaifah r.a katanya:

Aku telah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda: Tidak masuk Syurga orang yang suka menabur fitnah.

"Janganlah seseorang itu menuduh seseorang yang lain dengan tuduhan kafir atau fasik, maka perbuatan itu akan kembali kepadanya sekiranya orang yang dituduh itu bukan seperti itu (bukan golongan kafir atau fasik)."[H/R Muslim dan Ahmad]


Live in a zoo Namewee.

Kau tu tuhan ke tau sapa kafir sapa tak? Jangan perasan bagus la.

tok guru ajar kami said...

kafir mengkafir ditengah rasullullah tapi tok guru kami ajar dia kata boleh.

ajaran tok guru terbaik

New Hope said...

bila cina kristian masuk masjid beri sumbangan dorg bising tpi dorg sendiri tak pegi masjid

KLIK SINI: MAHASISWA TERLAMPAU

UMNO bangang said...

apa la bangang sgt org umno ni. kalau dah runtuhkan tempat ibadat tu bukan kafir ke? ni bukan ajaran tok guru la bodoh...!!! ini ajaran Allah.. ini apa yang tercatat dalam alquran. Menolak satu huruf dalam alquran pun dah dikira kafir apatah lagi menolak hukum Allah seperti hudud ect. apatah lagi dok merobohkan masjid. apatah lagi kalau bini pun x tau nak tutup aurat. itu semua menentang hukum Allah. kalau dah Allah kata x percaya 1 huruf pun kafir, apatah lagi yg terang2 tolak ajaran islam ni. Woi babi... najib x ajar ko ngaji agama ke? yer la kan. dah namanya pun umno. bila pulak org umno ni suka ngaji agama.

Kalau di afghanistan, yang merobohkan masjid adalah org yahudi. kalau di thailand yang merogohkan masjid org kristian. kalau zaman nabi yg merobohkan masjid adalah org2 kafir harbi yg benci dan sentiasa mementang islam. Tapi kita kat malaysia org yg merobohkan masjid adalah org umno. yg merobohkan masjid ali rustam. yang merobohkan masjid yg mengaku islam. yang mengaku melayu. Ni la kerjanya orang umno yg mengaku islam. org islam umno la yang robohkan tempat ibadat org islam, bukan budha bkn kristian bukan yahudi. inilah islam dalam malaysia. org umno islam yang ada kuasa buat suka hati kepala bapak dia org. pendapat aku org umno ni bukan layaknya dipanggil kafir harbi lagi. tapi iblis laknatullah.

cik sue said...

إِنَّ الَّذِيْنَ يَكْفُرُوْنَ بِاللهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيْدُوْنَ أَن يُفَرِّقُواْ بَيْنَ اللهِ وَرُسُلِهِ وَيقُوْلُوْنَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيْدُوْنَ أَن يَتَّخِذُواْ بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيْلاً أُوْلَـئِكَ هُمُ الْكَافِرُوْنَ حَقًّا وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِيْنَ عَذَابًا مُّهِيْنًا

“Sesungguhnya orang-orang yang kafir kepada Allah dan rasul-rasul-Nya, dan bermaksud membedakan antara (keimanan kepada) Allah dan rasul-rasul-Nya, dengan mengatakan: ‘Kami beriman kepada yang sebagian dan kami kafir terhadap sebagian (yang lain)’, serta bermaksud (dengan perkataan itu) mengambil jalan (tengah) di antara yang demikian (iman atau kafir), merekalah orang-orang yang kafir sebenar-benarnya. Kami telah menyediakan untuk orang-orang yang kafir itu siksaan yang menghinakan.” (An-Nisa`: 150-151)


Ibnu Baththah rahimahullahu berkata pula: “Kalau sekiranya ada seseorang yang mengimani semua yang datang dari para rasul kecuali satu perkara, maka penolakannya terhadap satu perkara tersebut menjadikannya kafir.” (Al-Ibanah, hal. 211)


maka barangsiapa yang mengingkari sesuatu dari apa yang kami sebutkan atau ragu padanya dan mati dalam keadaan demikian maka dia kafir musyrik kekal dalam neraka selama-lamanya.” (Maratib Al-Ijma’, hal. 177)

wallahualam.

Anonymous said...

perbuatan,percakapan dan hati,jadi salah satu yang umno buat iaitu perbuatan meroboh surau,jadi paham2 sudah umno ni yang .......

kepada WAKE UP fitnah apa kalo terang lagi bersuluh, ko nak tunggu ceritA Ttu masuk TV baru nak caya TV tupun UMNO PUNYa

Anonymous said...

ha, senyap terus puak2 umngok ni. kononnya nak backup menteri kafir mereka rupanya dia pun terperasan dia dah jadi kafir sama. wakakakakaka org dah kata jangan sokong umngok. dah la ilmu agama bodoh duduk lagi menyokong puak2 jahil. dah diri pun turut jahil sama.

Anonymous said...

kite x spatut nye tuduh org 2 kafir,.
siapa kite untuk jatuh kan hukumam sebegitu rupa kepada mereka...
cuba tgk diri kite,adakah kite mengikut ajaran islam yg betul,..
kenal diri sendiri sebelum kite mengata org lain....
jgan marahhh.....
hidup umno...mampus melayu..
undi la lg..

Anonymous said...

Siapa yang menuduh kafir? ini bukan tuduhan ler sengal. x mengaji ke? dah org bagi siap dalil dari al-quran dan nas dari hadith apa sebab2 seorang itu boleh dikatakan kafir. x tau baca atau mmg x percaya quran dan hadith sebenarnya ni?

Anonymous said...

hei mangkuk..
ko kluar kan nas @ hadith yg ko tau,.
ko ckap pkai kpala lutut...
aku pun org islam,tp bkn org politik..
kalau ko ni ckap pkai otak,ko x ckap mcm 2..
ko duk dpan cermin ko tgk muka ko,bersih ke kotor,...
ko ckap org kafir,makna nya ko pun same mcm diorang baghal..
dah sengal 2 jgn ckap org mangkuk...
ada akal pkai,jgn pkai kpala lutut

dex_kayu said...

kalu xda org tlg peringatkan ttg kekafiran ni...agak2 hampa sbg pengikut umno ni nak peringatkan pemimpin hampa ka?ulamak pun dah jadi ularmak

Anonymous said...

eh marah plak org kata umno mangkuk. islam apanya klau dah sokong umno tu. bila masa plak umno tu islam? klau betul islam kenapa pemimpinnya bini dia x tau pun nak tutup aurat? islam jenis apa mcm tu? boleh ke islam ambil separuh2 je? cuba ko bgtau kat aku hadith mana yg ada kata kalau pemimpin islam tu bini dia boleh bukak aurat dan berpeluk cium dgn jantan hindi? kalau dah najib pemimpin ko tu bini sendiri pun x boleh nak pimpin nak cerita pimpin negara mcmana? bodoh punya org umno kapir ni.