Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, December 9, 2010

BIASA LA BUDAK-BUDAK KAK, KAKAK KENA LA FAHAM

بسم الله الرحمن الرحيم

Hubungan Maizawati & Suami Baru Bergelora, Ada Orang Ketiga?



Ini status terbaru daripada Facebook Maizawati, yang seakan ada ‘sesuatu’ dengan suami yang baru dikahwini pada Ogos yang lepas.


" Khas buat suami yang tercinta
ingatlah masa cepat berlalu tapi jgn pernah kau berubah dan mungkiri serta khianati cinta dan janji sumpah setia kita bersama.. alangkah perit hidup yg lalu ku tempuhi dan masih segar dlm ingatan akn peristiwa pahit namun kau pernah berjanji dan bersumpah yg kau bknlah DIA dan x akn pernah sama nga DIA jadi buktikanlah sygku yg kau suami dan kekasih sejatiku dunia dan akhirat.. ingatlah jgn terlalu asyik mengikut nafsu dunia sedang dunia ini makin tua dan jgn kau duk dlm khayalanmu semata bangkitlah dan sedar bahawasanya tiada siapa yg tau hanya kau dan aku sj mengetahui segalanya.Jagalah amanah yg kau terima ini dgn sebaik mungkin jgn kau sakiti hatinya yg terlalu nipis bak tisu mudah terkoyak bila kena air mata yg berderai..dlm hatinya ada kamu dan x prnh terdetik dia ada yg lain inilah janjinya.. selagi kau masih setia pd yg 1…"

Bukan kami nak kata, tetapi kandungan mesej tersebut secara tersirat mempunyai maksud bahawa si suami pernah mempunyai orang ketiga, mungkin kekasih yang lebih muda?
Biasa’lah, adat resam kahwin orang muda, darah masih panas. Kalau perangai nakal keluar, memang susah nak dijinakkan. Mungkin Maizawati boleh menggunakan ketegasan sebagai seorang kakak kepada adik. Kami lihat pun, gambar dibawah macam kakak dengan hadek-hadek gitu. - Oh Bulan

Info : Maizawati merupakan bekas isteri kepada Akhil Hayy, yang sudah berkahwin dengan Waheeda.








Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

9 comments:

Pakwe said...

cam jalang je laki dia bro...jantan tujal..ahahahahahahaa

Fuziani JSR said...

Muda sangat.... macam keanak-anakan lagi lagaknya. Apapun... Semoga rumahtangga mereka kekal sampai ke akhirnya....

m.q said...

yerlah..mcm budak2 melepak shopping kompleks jer...tak matang

yad_element said...

anak die lawa gak..

... said...

salam..
harap kehidupan beliau bila berkeluarga 'baru' ni tak musnah angkara apa yang dilihat secara luaran..wallahu'alam

Anonymous said...

Oh!! syurga yg kau pilih....

Kurast said...

Muka mcm budak mintak penumbuk...

Mohd Nasron Hashim said...

Alhamdulillah. Kalau tengok dari luaran, beruntung Akhil Hayy yg dpt isteri yang dilihat seperti lebih baik dari yg sblm ini. Saya doakan semoga apa yg kelihatan di luaran sama juga dengan dalaman. InsyaAllah.

Anonymous said...

Daripada Umar r.a, Rasulullah SAW bersabda: Ada tiga macam orang yang terkena laknat Allah SWT iaitu: Seorang yang membenci kedua ibu bapanya, seseorang yang berusaha menceraikan sepasang suami isteri, kemudian setelah isteri tersebut dicerai ia menggantikannya sebagai suaminya dan seseorang yang berusaha agar orang-orang mukmin saling membenci dan saling mendengki antara sesamanya dengan hasutan-hasutannya". (Riwayat Ad Dailami)