Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, December 1, 2010

JANGAN MARAH BILA ORANG KATA MELAYU BODOH

بسم الله الرحمن الرحيم

Lupakan keturunan jika ingin 1Malaysia berjaya- Mahathir. Tengok PERKASA berani nak komen ke tak


muka mahathir boring jer...sebab dia tu keling

Konsep 1Malaysia yang dipelopori oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak hanya akan berjaya jika rakyat membelakangkan bangsa dan keturunan masing-masing dan mengasimilasikan diri menjadi satu, kata mantan perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini.

NONEKatanya, konsep Najib hampir sama dengan prinsip Wawasan 2020 yang diterajuinya dalam percubaan mewujudkan bangsa Malaysia bagi mencapai perpaduan kebangsaan.

"Apabila kita berbicara mengenai perpaduan kebangsaan kita mesti lupakan sejarah kita, keturunan dan menganggap diri kita sebagai rakyat Malaysia. Kita bercakap dalam satu bahasa dan tidak minta keistimewaan hanya kerana kita bumiputerab ataupun bukan bumiputera,” kata Dr Mahathir.



ni la wira melayu perkasa

Beliau menjawab soalan daripada hadirin ketika sesi dialog pada forum ketiga dialog Malaysia-Eropah (MEF) di Kuala Lumpur.

Dr Mahathir juga membidas kumpulan yang menyokong 'prinsip 1Malaysia' tetapi masih mempertahankan diri mereka daripada kumpulan yang berasal daripada latar belakang sesuatu keturunan.

"Kita tidak boleh lagi anggap diri kita rakyat Malaysia yang berketurunan Melayu, Cina ataupun India,” katanya sambil menambah jika rakyat boleh melupakan perkara itu, 1Malaysia akan mempunyai pengertian sebenar.



Note: Kah..kah..kah..kah... Perkasa (persatuan katak semalaysia) apa cerita? Penaung korang sendiri pun dah tolak ketuanan melayu ni.. kah..kah..kah..kah...

Note: Hidup melayu...!!! hidup melayu..!!! hidup umno..!!! hidup umno..!!! tanah melayu hanya tinggal 1/3 jer... selebihnya semua dah jadi milik bukan melayu...!!! siapa punya kerja ? siapa yang 54 tahun memerintah Malaysia? UMNO...!!!!! orang melayu apa yang tahu...? Hidup umno...!!! hidup melayu...!!!! tanah semua kena kebas tapi masih lagi ... hidup umno...!!! hidup melayu...!!!! hanya tahu bersorak menyokong slogan ketuanan melayu yang dicipta pemimpin meraka... hakikatnya tanah melayu habis tergadai untuk mengisi tembolok pemimpin-pemimpin bangsat mereka...!!! melayu memang bodoh tak sedar diri...!!!! yes...!!! hidup umno...!!!

Note: 54 tahun umno memerintah melayu mana yang terbela? tanah melayu mana yang tak tergadai? tolong sebutkan negeri mana selain kelantan yang pemilik eset terbesarnya adalah melayu? TIADA...!!! Jadi mana perginya melayu selama 54 tahun umno memerintah Malaysia? Apa jadi dangan tanah melayu? Dimana melayu yang selama ini kamu semua jeritkan? kamu semua dibodohkan oleh pemimpin kamu yang hanya ingin memgekalkan kuasanya dan seterusnya mengaut keuntungan negara untuk diri serta kroni. Kamu penyokong melayu apa yang ada? jerit hingga tekak perit... Hidup melayu.. hidup umno...!!! tanah tergadai. Hidup melayu.. hidup umno...!!! minyak naik harga. Hidup melayu ..hidup umno.. barang naik harga. Melayu mana yang hidup? Melayu yang bernama menteri. melayu mana yang hidup? Melayu yang jual tanah kepada tauke-tauke singapura. Melayu mana yang hidup? Melayu yang ada saham dari tanah yang tergadai. Jadi siapa yang gadai tanak milik melayu selama ini? Adakah kamu semua buta...?!!!

LAGU BTN YANG SERING DIMAINKAN OLEH UMNO

"Anak kecil main api Terbakar hatinya yang sepi Air mata darah bercampur keringat Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya Tergadai seluruh harta benda Akibat sengketa di antara kita Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita Warisan berkurun lamanya Hasil mengalir ke tangan yang lain Kita kan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi Majulah raih sebuah mimpi Hapuskan sengketa Teruskan usaha Kita kan gagah di nusantara

Kita kan gagah di nusantara Kita kan gagah di nusantara Kita kan gagah di pentas dunia"

Note: bumi dipijak jadi milik orang lain... nenek moyang kaya raya tapi tergadai seluruh harta benda.. berkurun lamanya hasil bumi mengalir ketangan orang lain.. akhirnya melayu kan merintih sendiri...

Note: Siapa yang memerintah selama ini? 54 tahun umno yang memerintah...!!!! Jadi tergadainya semua milik melayu kerana siapa? Semuanya kerana UMNO...!!!! Lagu ini memang sesuai ditujukan untuk pemimpin umno yang selama ini telah mengadaikan hak serta kepentingan orang melayu. Melayu kini tinggal sehelai sepinggang. Tetapi masih tak sedar-sedar lagi.. masih lagi hidup umno...!!! hidup melayu...!!!! Teruskanlah kebodohan kamu..!!! tapi jangan sesekali marah bila ada orang kata MELAYU BODOH....!!!!


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

77 comments:

the unknown said...

i tot islam prohibit racism, what wif all the mamak and keling, got issue somewhere?

Dasar PAS anjing barua DAP puki mak bapak korang lah ptui!

Vanillaice said...

yeah!! lagu tue mase zaman den tadika..hohohoho

mr clean said...

the unknown was halfwit

Anonymous said...

ha ha hah ni la namanya menang sorak kampung tergadai. mmg sikap org melayu. sorak bagai nak rak sedangkan apa yg disorakkan pun dia x tahu. melayu layu. melayu mmg bodoh. dibodohkan oleh umno.

Eden said...

Kat mana bodonya Melayu ni?
Pada slogan "Melayu tu Islam".
Tu yang lahir2 dah Islam, ngata orang tu tak betul, orang ni tak betul. baru belajar baca dah nak menghukum orang lain. Diri sendiri tak pernah nak hukum.

UMNO bodoh said...

antara melayu yg bodoh ni mcm eden la ni. x tau membaca ke atau mmg dari lahir sampai ke tua jadi bodoh tahap cipan ni? org dah kata melayu ni dok sorak hidup umno hidup melayu tapi tanah melayu tergadai dek bangsa asing tu pun x faham ke? soalan tuan blog ni kenapa x jawab?

Kalau malaysia ni melayu punya kenapa tanah yg jadi hak org melayu tinggal 1/3 je kat malaysia ni? siapa yg jualkan? dah umno yg memerintah xkan la obama plak yg jual tanah melayu kat bangsa asing ? tu pun x faham ke?

betul la kata ko BS. melayu dibawah jagaan umno ni mmg bodoh. mcm ni punya simple pun x boleh faham apatah lagi nak fikir yg jauh2.

kahkahkah said...

bodohnya eden ni.. dahlah bodoh..bengap pulak tu..
bodoh + bengap = bodohnya lah

Anonymous said...

woi eden aku nak tumpang tanya ni. dan mungkin ini jiga jawapan kenapa kami kata melayu umno mmg bodoh..

Ke mana pergi nilai saham khas Bumiputera RM54 bilion? RM52 bilion sudah lesap, hanya tinggal RM2 billion. Ke manakah pergi tanah rezab Melayu 3 juta hektar yang ditinggal oleh penjajah pada tahun 1957? Pada tahun 1995 tanah rezab Melayu hanya 1.7 juta hektar?

Siapa yang lesapkan tu semua? bill clinton ke? woi bodoh...!!! pemimpin2 umno hang la yg pulun habis harta, tanah dan hak org melayu dan digadaikan kepada bangsa asing bangang!!! tu pun x nampak lagi ke? hang ni mmg jenis melayu hang tuah la. bodoh x agak2..aku ingat kalau najib suruh hang mkn taik pun hang mkn kan..

vertebrata said...

asal bangang sangat eden ni?

orang macam eden ni biasanya sampai tua jadi bodoh

budak loq staq said...

wakakakaka...gila kesian kat EDEN..kena kutuk kau2 nyaa...2 la..len kali jgn nak tnjuk kan keBODOHan 2 kat depan org..nak konon2 bt pndai pasai pa...
klo dah dasar melayu umngok bengap xsudah..bengap jugak laaa..hahahahahahha

Anonymous said...

Umno pernah menyerahkan kerusi Ketua Menteri Pulau Pinang kepada Gerakan sekalipun Umno yang mempunyai majoriti di Dewan Undangan Negeri? Di waktu itu, ke mana perginya ketuanan Melayu? Tersorok di dalam songkok tinggi Umno?

Anonymous said...

Kenapa nak marah? dah memang BODOH pun...Melayu mmg ada otak tapi akal nya saja yang tiada...Kalau UMNO tak rembat pun...memang dah bodoh pun....

Anonymous said...

alah apa lah ko org nak kecoh2 ni....biar lah depa nak wat apa pun....janji kita hidup aman damai...yg penting tanah kita x kena amik sudah...lantak p lah....org lain x leh harap nak rembat tanah org melayu....umno satu2 nya yg leh wat.....so kita kena lah sokong depa....hidip melayu!!!!!hidup UMNO!!!!aku rela mempertahankan UMNO dengan jiwa dan raga ku...

Anonymous said...

hudddddd....!!!!!!!!!!!!

by said...

bodohnya beliau

ANTI -UMNO BN said...

"alah apa lah ko org nak kecoh2 ni....biar lah depa nak wat apa pun....janji kita hidup aman damai...yg penting tanah kita x kena amik sudah...lantak p lah....org lain x leh harap nak rembat tanah org melayu....umno satu2 nya yg leh wat.....so kita kena lah sokong depa....hidip melayu!!!!!hidup UMNO!!!!aku rela mempertahankan UMNO dengan jiwa dan raga ku..."

Tengok tu dia kata ..memang MELAYU UMNO UMNGOK BODOH..HIDUP MELAYU KEPALA HOTAK HANG...POORAH..

Anonymous said...

Aku kategorikan Melayu UMNO ni 3 kategori.
(Sbnrnya bleh pecah byk kategori lg)

1. Cerdik : psl pandai amik kesempatan atas kebdohan org2nya. X kire apa jd, smer nk gomol jer.. Lg ramai org bodoh sbg pengikutnya, lg lama dia leh survive. Dan adalah lg cerdik krn berjaya memperbodohkan org 'cerdik' dgn kuasa mereka.

2. Suam2 cerdik : pasal jenis lalang, & ikut krn ada masyukkkkkk... mana ada peluang rembat je wpun dia org tahu dan adakalanya sedih krn byk perkara beri kesan buruk pd anak bangsa sendiri kmudian hari.

3. Bodoh : Mngkin ni bodoh tahap totok kot. Ikut membabi bute jer, wpun x dpt apa2 habuan... Korang bg laaa bkti apa pon, jelas tara mana pun, hujah berjela pon... Dia org tetap setia dgn kebodohannya.

Anonymous said...

bro selama 54 tahun jga la ko dduk kt malaysia ni bwah pemerinthan umno
..ko ni jnis mnusia x reti bersyukur r

Anonymous said...

hihihi kalau 54 tahun duduk dalam negara israel pun nak kena bersyukur dgn yahudi ke? bodoh piang punya anon 2:31 PM. Nak bersyukur bkn dgn sesama manusia la bongok. Hidup ni Allah yg bagi.. nafas ni Allah yg bagi.. rezeki ni Allah yg bagi.. Duduk kat mana pun jika Allah takdirkan hidup mesti akan hidup punya. Apa ke pulak nak bersukur dgn umno.. dah gila ke? Bila masa plak umno yg bagi rezeki kat ko? ko ni dah tahap sesat ni dah. Beriqtikad bahawa ada kuasa lain yg lebih daripada Allah tu dah kira terkeluar dari Agama tu. dah jatuh syirik. alo bro gua pun bkn alim sgt. tp klau nak sokong umno pun jgn ler sampai kita jadi fasik.. jgn sampai kita jadi kafir.

cik sue said...

Astagafirullah alazzim.. anonymous 2:31 PM. harap anda beristigfar dan mengucap dua kalimah syahadah kembali.

wira merah said...

Hidup Melayu, janji hidup merempat pun tak apa. Hidup Melayu, janji hidup kena tipu pun tak apa.

Anonymous said...

<>

BAHLOL yg buat kenyataan DI ATAS mmg tahap LUNCAI a.k.a LUNYAI dgn labu-labunya! Ada ka patut cakap biaq depa... langsung takde semangat untuk MAJU dunia & akhirat!!

Anonymous said...

"alah apa lah ko org nak kecoh2 ni....biar lah depa nak wat apa pun....janji kita hidup aman damai...yg penting tanah kita x kena amik sudah...lantak p lah....org lain x leh harap nak rembat tanah org melayu....umno satu2 nya yg leh wat.....so kita kena lah sokong depa....hidip melayu!!!!!hidup UMNO!!!!aku rela mempertahankan UMNO dengan jiwa dan raga ku..."

BAHLOL yg buat kenyataan DI ATAS mmg tahap LUNCAI a.k.a LUNYAI dgn labu-labunya! Ada ka patut cakap biaq depa... langsung takde semangat untuk MAJU dunia & akhirat!!

Anonymous said...

generic xanax xanax on drug test - xanax online

Anonymous said...

buy tramadol online how to order tramadol online no prescription - buy tramadol online bluelight

Anonymous said...

buy xanax online no rx buy xanax online prescription - xanax the pills

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol youtube - buy tramadol online no rx

Anonymous said...

xanax 0.5mg xanax dosage .5mg - xanax no prescription delivered overnight

Anonymous said...

alprazolam xanax 1 mg side effects - buy xanax online fast shipping

Anonymous said...

xanax online side effects xanax extended release - xanax drug test detection time urine

Anonymous said...

buy tramadol online where to buy tramadol - buy tramadol now online

Anonymous said...

buy tramadol online order+tramadol+online+in+florida - tramadol dosage and administration

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol ev 100 mg tablets - tramadol ketorolaco

Anonymous said...

tramadol buy tramadol same high as vicodin - tramadol withdrawal symptoms how long

Anonymous said...

soma carisoprodol buy vicodin online no prescription overnight - carisoprodol highest mg

Anonymous said...

generic xanax xanax bars high effects - where to buy xanax bars online

Anonymous said...

order tramadol online overnight can you buy tramadol in usa - quit tramadol addiction

Anonymous said...

buy alprazolam online xanax side effects how long - 2mg xanax equivalent valium

Anonymous said...

generic xanax xanax bars with no prescription - what are the different kinds of xanax pills

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol hcl - does tramadol 50 mg do you

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg-myl - tramadol no prescription overnight

Anonymous said...

carisoprodol 350mg carisoprodol soma 350 - carisoprodol 350 mg narcotic

Anonymous said...

buy cheap tramadol tramadol hcl en espanol - tramadol addiction blue light

Anonymous said...

buy carisoprodol soma carisoprodol tablets side effects - carisoprodol urine test

Anonymous said...

order tramadol tramadol withdrawal and sneezing - tramadol 100 mg injetavel

Anonymous said...

buy xanax online can you buy xanax over counter - buy xanax bars online

Anonymous said...

buy cialis online buy viagra cialis online - best place buy cialis online forum

Anonymous said...

cialis online buy cialis daily use online - cialis heart attack

Anonymous said...

buy xanax online xanax overdose 2 mg - alprazolam 0 5 mg wirkung

Anonymous said...

buy cialis online buy cialis daily online - viagra cialis online order

Anonymous said...

cialis online cialis tablets 20mg price - buy cialis online new zealand

Anonymous said...

cialis online buy cialis with dapoxetine - generic cialis vs viagra

Anonymous said...

alprazolam medication long does xanax xr 2mg last - xanax 50 mg dosage

Anonymous said...

cialis online cialis online pharmacy usa - buy cialis online no prescription

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#56411 tramadol for dogs bluelight - order tramadol online safely

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 400 mg a day - buy tramadol online without rx

Anonymous said...

tramadol without prescription tramadol grapefruit - buy generic tramadol online

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#51726 buy tramadol rx - 50mg tramadol lot

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol online next day delivery - tramadol withdrawal insomnia

Anonymous said...

order tramadol overnight tramadol for dogs 10 mg - tramadol 50mg pl

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl good pain - cheap tramadol online usa

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl 50 mg street value - tramadol hcl info

Anonymous said...

order tramadol online mastercard buy cheap tramadol online no prescription - tramadol 50 mg capsules

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol 50mg dosage - buy tramadol online without script

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl is it a narcotic - tramadol overdose vomiting

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hydrochloride 50mg uses - tramadol for dogs dose rate

Anonymous said...

buy tramadol tramadol order online tramadol 50g - best place order tramadol online

Anonymous said...

buy ativan online ativan dosage and frequency - ativan addiction side effects

Anonymous said...

ativan anxiety lorazepam-ratiopharm 1 mg tabletten - ativan overdose how many pills

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#37982 ativan withdrawal night sweats - ativan prescribing information

Anonymous said...

xanax for sale que es alprazolam 0.5mg - xanax side effects hiccups

Anonymous said...

http://staam.org/#90873 tramadol 50mg an 627 - buy tramadol online no prescription usa

Anonymous said...

buy xanax online xanax bars to get high - xanax erowid drug test

Anonymous said...

buy tramadol tablets buy tramadol online with visa - purchase tramadol

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol veterinary dosage chart - tramadol hydrochloride 50mg tablets

Anonymous said...

buy xanax online buy xanax online overnight delivery - blue round 2mg xanax

Anonymous said...

xanax online round white generic xanax - generic xanax same xanax