Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, November 30, 2010

AURAT WANITA DAN CUKUR BULU KENING

بسم الله الرحمن الرحيم

Rasulullah S.A.W Laknat Perempuan Nipiskan Bulu Kening

Menurut Bukhari, Nabi Muhammad saw melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening. (Hadis riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari)



Wahai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali. Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah Maha Pengampun, lagi Maha Penyayang. (Maksud surah al-Ahzab, ayat 59)

Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Siapa saja wanita yang memakai wangi-wangian, kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zina. (Hadis riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban)

Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Asma binti Abu Bakar menemui Rasulullah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasulullah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja." (Hadis riwayat Muslim dan Bukhari.

Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya. (Hadis riwayat at-Tabrani dan Baihaqi).



FIRMAN Allah bermaksud: Dan katakan kepada perempuan-perempuan yang beriman, supaya mereka menahan sebahagian penglihatan, memelihara kehormatannya dan tiada memperlihatkan perhiasannya (tubuhnya) selain daripada yang nyata (mesti terbuka daripada bahagian badannya yang sangat perlu dalam pekerjaan sehari-hari, seperti mukanya dan tapak tangan). Dan hendaklah mereka sampaikan kudungnya ke leher (tutup kepalanya sampai ke leher dan dadanya), dan tiada memperlihatkan perhiasannya (tubuhnya), kecuali kepada suaminya, bapanya, bapa suaminya, anak-anaknya, anak-anak suaminya, saudara-saudaranya, anak-anak saudara lelaki, anak-anak saudara perempuannya, sesama perempuan Islam, hamba sahaya kepunyaannya, lelaki yang menjalankan kewajibannya tetapi tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan - umpamanya pelayan-pelayan lelaki yang sudah tua dan tiada lagi mempunyai keinginan kepada perempuan) dan kanak-kanak yang belum mempunyai pengertian kepada aurat perempuan. Dan janganlah mereka pukulkan kakinya, supaya diketahui orang perhiasannya yang tersembunyi (misalnya melangkah dengan cara yang menyebabkan betisnya terbuka atau perhiasan seperti gelang/rantai kakinya nampak). Dan taubatlah kamu semuanya kepada Allah, hai orang yang beriman, supaya kamu beruntung. (Surah an-Nur, ayat 31)

- anakmuaallaf


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

66 comments:

azrinrahim said...

setiap wanita itu memang dituntut untuk melabuhkan aurat mereka kerana untuk menjaga maruah mereka selain xperlulah untuk mencukur kening kerana kening itu anugerah Allah kepada hambanya.. Allah tidak suka seseorang hambanya mengubah sesuatu yang sudah semulajadi ada dalam dirinya..

manjeamusyuk said...

payah nak cari yg pakai mcm ni & akhlak pun mulia kat msia skrg ni..huhu.

Faezah Hannah Al Baj said...

sy bace entry ini berulang kali :)
salam kenal
mohon share link anda di belog saye (^_^)"

Mohamadazhan hjDesa said...

1 dalam 1000..ciri2 calon yang dicari.hehe

ijoks2009 said...

N3 berguna ,cuma satu nak tanya gambar bini sape tu??
marah laki dia nanti ko tayang gambar bini dia.

farah said...

sygnya ramai yg tak sedar

anakmuaallaf said...

Kata tuan punya bini...Jangan kacau bini aku.Apa bini aku nak buat dia punya suka.Korang jaga bini korang...Tiada paksaan dlm beragama..??? Ulama muda tolong jawab...

eMMe said...

siap gambar contoh lagi....
alahai....

Solahuddin said...

Salam

Mohon share..
Thanks..

Anonymous said...

generic xanax xanax bars and alcohol - xanax with no prescription needed

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 50mg tab for dogs - buy tramadol online nz

Anonymous said...

xanax online how do xanax pills look - often can take 2mg xanax

Anonymous said...

alprazolam 0.5mg buy xanax bangkok - safe order xanax online

Anonymous said...

xanax online xanax dosage to get you high - drug test long does xanax stay system

Anonymous said...

buy generic tramadol no prescription tramadol hydrochloride 50mg for dogs side effects - tramadol hcl paracetamol tablets

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100mg usa - ic tramadol hcl 50 mg side effects

Anonymous said...

generic xanax xanax pills side effects - how to order xanax online no prescription

Anonymous said...

buy tramadol cash on delivery tramadol 400 mg dose - tramadol 50 mg equivalent to hydrocodone

Anonymous said...

xanax no prescription online xanax drug warnings - xanax dosage tablet

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg recommended dose - buy tramadol online in australia

Anonymous said...

generic xanax alprazolam 0.5mg effects - buy xanax 3mg online

Anonymous said...

tramadol 100mg much tramadol overdose dog - how to buy tramadol online overnight

Anonymous said...

alprazolam no prescription xanax 2mg online no prescription - buy xanax online cheapest

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol online no prescription - buy carisoprodol online no prescription needed

Anonymous said...

xanax online xanax bars 3mg - what type of drug is xanax

Anonymous said...

cheap tramadol tramadol 50mg what is it used for - where to buy tramadol usa

Anonymous said...

carisoprodol soma carisoprodol lethal dose - carisoprodol soma experience

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl buy - do you withdrawal tramadol

Anonymous said...

xanax online what does alprazolam 0.5 mg look like - order xanax paypal

Anonymous said...

generic xanax xanax zoloft interaction - xanax constipation

Anonymous said...

buy cialis online with paypal lowest price cialis 20mg - cialis quick delivery

Anonymous said...

buy cialis generic generic cialis is it legal - cialis with alcohol

Anonymous said...

tadalafil without prescription can you buy cialis in hong kong - order generic cialis us

Anonymous said...

cialis online cialis daily long term effects - buy cialis online

Anonymous said...

cialis online cialis price bangkok - cialis daily use cost

Anonymous said...

cialis online generic cialis vs cialis - cialis high blood pressure

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#63102 effects of tramadol overdose - tramadol 50mg no prescription

Anonymous said...

buy tramadol order tramadol online cod overnight - tramadol high liver enzymes

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#30694 buy tramadol no prescription mastercard - tramadol experiences

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 tramadol for dogs humans - tramadol dosage weight

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online echeck - tramadol-ct 100mg retardkapseln beipackzettel

Anonymous said...

buy tramadol tramadol overdose management - tramadol hcl blood thinner

Anonymous said...

buy tramadol free shipping tramadol 50mg much acetaminophen - overdose on tramadol hcl

Anonymous said...

buy tramadol tramadol online no prescription - tramadol hcl 50 mg erowid

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol without rx - how easy to overdose on tramadol

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#44827 dosage for tramadol 50mg for dogs - possible get high tramadol

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol online pharmacy no prescription - addiction to tramadol symptoms

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol withdrawal for dogs - buy tramadol for dogs

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol withdrawal exercise - tramadol tylenol high

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online no prescription usa - buy tramadol 627

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#62431 tramadol 50mg generic for ultram - buy tramadol online usa cheap

Anonymous said...

buy ativan online ativan side effects rash - ativan and alcohol

Anonymous said...

buy ativan online ativan recreational dose bluelight - 0.5 mg ativan and alcohol

Anonymous said...

buy xanax online xanax effects neurotransmitters - xanax usage

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for dogs cancer - tramadol hcl usp monograph

Anonymous said...

buy xanax online xanax 1 mg sleep - cheap generic xanax online

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#61301 order xanax online overnight - best kind xanax bars

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol cheap - buy tramadol online overnight usa

Anonymous said...

buy xanax bars online no prescription buy xanax online cheap no prescription - generic xanax pills identification

Anonymous said...

buy cheap tramadol tramadol for dogs dosage by weight - get rid tramadol addiction

Anonymous said...

http://staam.org/#41652 tramadol capsules 50mg for dogs - tramadol liquid

Anonymous said...

buy xanax online xanax online - alprazolam 0.5mg price

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#58720 buy xanax online cod - generic xanax pill description

Anonymous said...

xanax antidepressant risks xanax overdose - drug interactions xanax and alcohol

Anonymous said...

alprazolam 0.5mg xanax dosage 0.5mg - 1mg of xanax erowid

Anonymous said...

buy tramadol cod overnight purchase tramadol - buy tramadol rx