Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, September 9, 2011

BERSIH 3.0 JADI TAK?

بسم الله الرحمن الرحيم

Dakwat kekal: Kabinet setuju, Nazri kata tidak tahu



KUALA LUMPUR, 8 Sept: Kabinet telah bersetuju untuk menggunakan dakwat kekal dalam pilihan raya umum akan datang, demikian menurut laporan sebuah akhbar bahasa Cina.

Bagaimanapun, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz mendakwa beliau tidak tahu menahu mengenai keputusan seumpama itu.

Memetik sumber, laporan akhbar Sin Chew Daily hari ini menyebut, keputusan itu dibuat dalam mesyuarat Kabinet semalam, lapor Malaysiakini.

Laporan itu berkata kabinet berpandangan dakwat kekal lebih
sesuai, berbanding sistem biometrik yang dicadangkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), dan telah diguna dengan jayanya oleh beberapa negara untuk menghindari pengundian berganda.

Ketika dihubungi hari ini, Nazri berkata: "Saya juga tak tahu." - HD

Note: Kah kah kah kah.. nak kata setuju takut BN kalah.. nak kata tak setuju takut BERSIH buat perhimpunan lagi.. kah kah kah kah... akhirnya cakap jer tak tau.. kalau jadi menteri semua pun tak tau nenek aku pun boleh jadi menteri.. kah kah kah kah


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

3 comments:

Anonymous said...

ada ke orang jahat nk mengaku dia jahat, ada ke perbuatan jahat yang alasannya mmg nk buat jahat...
nama pn idelogi, mesti la kt yang baik2 blaka.. korg yang tepengaruh, korg la kurang cerdik..
pijak pada bumi, tengok sekeliling, besyukur apa yg kt ad, bkn 2 sifat islam ke, bkn nk kt govt. baik semua, mmg byk slap diarg, tp yang pembangkang pn mmg angel ke,@ gaya je angel asalkn dapat penuhi personal agenda, jgn ckp byk sgt la, 2 pasal korg mcm mana pn xmnang mnang pilihan ry, yang mnang pn dkt negeri byk china dgn negeri pas.. kalu betul islamic kna li bijak dan bersabar, setakat jadi tukang salak, suruh anjing pn boleh..

Rosmah Mansor Pukimak said...

bodoh la ko ni anon 2:04 PM

bistu firaun berjaya memerintah mesir tu sebab Nabi Musa x tau bersyukur ke? BN = Bangangnya Nauzubillah

Anonymous said...

firaun mmg zalim..
cerita skrang ko duk malaysia ni ko jd hamba ke..
ko xpg keje ko kna bunuh ke???
pkr btol2 mat..