Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, September 7, 2011

KETURUNAN KELING MEMANG KAKI BELIT

بسم الله الرحمن الرحيم


klik pada image untuk besarkan..


klik pada image untuk besarkan...

Pihak insuran tidak melindungi Noramfaizul kerana ianya kejadian pengganas.

5 September 2011, Kuala Lumpur - Jurucakap kepada syarikat insuran yang dibeli Noramfaizul, hari ini (semalam) menafikan sekeras-kerasnya dakwaan Pengerusi Bernama, Datuk Abdul Rahman Sulaiman. Abdul Rahman Sulaiman dipetik sebagai berkata :

"Semua petugas Bernama dilindungi dua polisi insurans iaitu insurans hayat dan insurans kemalangan diri yang terpakai di seluruh dunia,"

Beliau berkata demikan sebagai respons kepada spekulasi yang tersebar dalam Internet bahawa Allahyarham Noramfaizul tidak dilindungi insurans semasa menjalankan tugasan terakhirnya itu.

"Semua pelanggan faham dan tahu bahawa mana-mana syarikat insuran di dunia tidak lagi melindungi kecelakaan akibat serangan pengganas sejak peristiwa 911. Saya sangat terkejut dengan kenyataan yang keluar dari Pengerusi Bernama. Sangat dangkal dan kelihatan bodoh." - Adukatataraguna


Cium jangan tak cium... main bedal jer pejuang islam ni halal haram.. kikikiki... rm200.000.00 tu sumbangan dari siapa tu keling? kikikiki

Note: Kah kah kah kah.. cuba ko beritahu kat aku ko pakai insuran mana? kah kah kah kah... rm200.000.00 ko pakai duit sape tu keling? kah kah kah kah.. dah nama pun keling.. klau tak belit bukanlah keling namanya.. kah kah kah kah

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

3 comments:

Unknown said...

insurans kemalangan mungkin tidak boleh dituntut, tapi insurans hayat boleh. Ni bukan mcm insurans kereta.
Kalau cukup tempoh, bunuh diri pun dibayar pampasannya. Mungkin bukan jurucakap syarikat insurans yg bg statement tu...
insurance companies cuma menolak perlindungan harta benda seperti bangunan, barang2 atau kenderaan, bukan nyawa. Mangkuk mana yg keje insurans tu?

kutukandewata said...

SALAM,
HADIS YANG SAUDARA SIARKAN ITU MELIPUTI JUGA NIK AZIZ DAN PEMIMPIN PAS YANG LAIN.TAHNIAH SAUDARA.SEBARKAN HADIS-HADIS LAIN AGAR PEMIMPIN2 MELAYU ISLAM KITA KEMBALI KEPADA AJARAN ISLAM SEBENAR.

Anonymous said...

Amma appa poda chit uk uk..aik ait estet juga mari apa mau bikin pusing juga kalu..kalau pusing kiri kanan clear sapu juga kalu..kan itu pariah standart

Satu malaysia gua mayak untungt huk huk
Sekolah india ada kalu,sekolah cina ada kalu ..melayu pukimak jugak rugi takdak sekolh malayu..hahaha