Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, July 14, 2011

GAMBAR TERBARU MANGSA BERSIH

بسم الله الرحمن الرحيم

Gambar terbaru mangsa peluru getah dan bom pemedih mata, Fayad Al-Bakri



MENGIKUT peraturan, jika perlu, Polis hanya boleh melepaskan tembakan gas pemedih mata pada paras 45 darjah ke arah udara, namun apa yang berlaku di KL Sentral 9 Julai lalu, pihak polis dipercayai sengaja menembak peluru gas pemedih mata ke arah Anwar Ibrahim namun peluru itu melantun ke pipi pengiring beliau, Fayad Al-Bakri.

Akibatnya pengiring Anwar ini mengalami pendarahan dan kecederaan yang teruk di bahagian tulang pipinya. Rakyat biasa yang berhimpun secara aman, tanpa senjata, ditembak dengan peluru gas pemedih mata. Beliau dilaporkan terpaksa menjalani pembedahan plastik.- milosuam.blogspot.com








Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

6 comments:

pasulukinta said...

ya Allah, kau selamatkan lah pejuang pejuang kebenaran Mu,ya Allah, kau timpakanlah azab yang pedih pada mereka yang angkuh dan sombong, Amin

Anonymous said...

semoga setiap titisan darah yang tertumpah dari pejuang ini dan lain2 pejuang diseluruh malaysia akan membangkit dan melahirkan seribu pejuang baru bg menentang regime yg zalim ini.

sedarlah para pejuang anti kezaliman...dgn izin Allah...kamu diambang menumbangkan umngok yg dayus yg memperalatkan polis dan agensi kerajaan yg lain bg mengekalkan kuasa.

kain kapan mu sudah tersedia UMNGOK.

Amuraria said...

YA ALLAH ,HANCURKANLAH PARA PEMIMPIN UMNO@APCO YANG ZALIM ! MEREKA ANGKUH DAN RIAK LAGI PEMBOHONG !

khairul said...

laknat punya umngok

najib tun razak said...

salam saudara bujang
mana ada polis pukul..tembak..berdarah ..
mesti fayad tu sendiri yangpukul diri sendiri...ambil sos chili thai lumur kat muka...mana ada polis buat semua tu..mana ada aku beri arahan cam tu..aku suruh layan baik baik...beri makan sebab orang miskin yang berkeliaran di jalanraya....sediakan tempat sembahyang walau pun aku dan bini aku tak pernah sembahyang..
apa le kome semua ni..fitnah bebudak aku dan family aku...dosa tu tau...

puteri said...

semoga Allah membalas perbuatan jahat mereka dengan SEBAIK-BAIK PEMBALASAN!