Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, March 12, 2011

KERDAU DANGDUT

بسم الله الرحمن الرحيم




"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu jadikan bapak-bapak dan saudara-saudaramu itu pemimpin-pemimpinmu, jika mereka lebih mengutamakan kekafiran dari pada keimanan, dan barangsiapa di antara kamu yang menjadikan mereka pemimpin-pemimpinmu, maka mereka itulah orang-orang yang zalim" (Attaubah : 29).

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

4 comments:

ep said...

kesian betul....berdangdut gelek sakan..yg si daud kilau tu pon da tak sedar diri agknya...dah tua2 bukan nk tmbah pahala...bersubahat lg..agknya banyak kot BN byr ke dia.

AL-QASSAM said...

Macam macam. xfaham betul aku manusia nie..haish!

Anonymous said...

PAS SERINGKALI MENUDING JARI PADA SETIAP KEKALAHAN DALAM PRK @ PRU
KENAPA TIDAK MAHU BELAJAR MENERIMA KEKALAHAN DENGAN HATI TERBUKA

SEMASA ZAMAN SAHABAT DAHULU PUN ADA KALANYA KALAH BERPERANG TAPI MEREKA TIDAK MENYALAHKAN MUSUH TAPI LEBIH KEPADA MUHASABAH DIRI, JAUH SEKALI MENCACI

LIHAT HARI INI, PEMIMPIN PAS TERMASUK BLOGGER PAKATAN,,MAKIAN SUDAH MENJADI MAKANAN DALAM CERAMAH, DALAM BLOG

INIKAH CERMIN PERJUANGAN ISLAM YANG PERKATAKAN

SEKADAR TERSENYUM MELIHAT SERBAN DAN JUBAH YANG PAKAI

Azwan said...

kepada anon:

tulisan berhuruf besar tu menggambarkan anda sedang MENYALAK.

Jika demikian anda gambarkan perjuangan islam dari pas, maka bagaimana pula anda gambarkan perjuangan 'islam' dari umno?

Adakah memperjuangkan islam dengan menampilkan fesyen tak bertudung (dedah aurat tu dosa besar) oleh istri2 pemimpin umno?

Adakah memperjuangkan islam dengan memberikan lesen judi? meluluskan pelbagai program hiburan yang dilalaikan?

Sudah lah, terlalu mual hendak diperkatakan.

"Sekadar tersenyum mendengar salakan dari anda".