Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, March 12, 2011

NAJIB SEKULAR

بسم الله الرحمن الرحيم



Fahaman memisahkan agama dari politik ini adalah berasal dari agama kristian dimana sejak kira-kira dua ribu tahun yang lalu telah munculnya dikalangan penganut-penganut agama kristian satu rangkai kata yang berbunyi

"Biarkan urusan politik bagi maharaja dan urusan agama bagi Allah".

Kemudian setelah masyarakat diresapi oleh pengaruh barat dan merebaknya fahaman kebendaan (materialistic) dikalangan umat islam sendiri, mulailah umat islam diracuni dengan fahaman tersebut.

Rasulullah sallalahu 'alaihi wasallam pernah bersabda mengingatkan supaya jangan sekali-kali terpengaruh dengan fahaman tersebut tetapi hendaklah memerangi habis-habisan sebagaimana hadis yang di riwayatkan oleh Muaz bin Jabal r.a. sabda Rasulullah sallalahu 'alaihi wasallam:-

"Awas sesungguhnya roda Islam itu beredar, ingatalah bahawa Al-Quran dan pemerintahan (politik) akan berpisah (agama dan negara). Janganlah sekali-kali kamu tinggal Al-Quran. Ingatlah akan lahir dikalangan kamu pemerintah-pemerintah. Mereka akan menjalankan undang-undang untuk diri mereka, lain dari apa yang dijalankan kepada orang ramai. Kalau kamu patuh kepada perintah mereka kamu sesat, kalau kamu menentang kepada mereka kamu dibunuh". Bertanya sahabat: Bagaimana hendak kami berbuat Ya Rasulullah? Jawab Baginda: Hendaklah kamu jadi seperti Hawariyyin (sahabat Nabi Isa) mereka digergaji kepala dan disula dikayu palang. Demi Allah jiwa Muhammad ditangan-Nya. Sesungguhnya mati dalam mentaati Allah lebih baik daripada hidup dalam keadaan derhaka kepada Allah".

44. dan (apabila Ahli-ahli syurga itu berada di tempat masing-masing), berserulah mereka kepada ahli neraka Dengan berkata: "Sesungguhnya Kami telah dapati apa Yang telah dijanjikan kepada Kami oleh Tuhan kami, semuanya betul. maka Adakah kamu juga telah dapati apa Yang telah dijanjikan oleh Tuhan kamu itu semuanya betul?". mereka menjawab: "Benar ada". kemudian berserulah Penyeru (malaikat) di antara mereka (kedua-dua puak itu) menyatakan: "Bahawa laknat Allah tertimpa ke atas orang-orang Yang zalim".

45. Iaitu mereka Yang menghalang (dirinya sendiri dan juga orang lain) dari menurut jalan Allah, dan mencari helah menjadikan jalan itu bengkok terpesong, sedang mereka pula tidak percayakan hari akhirat. - Al-A'araf-44&45

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh muslihat, di mana akan dibenarkan padanya orang yang berdusta, dan akan didustakan orang yang benar. Akan dipercaya orang yang berkhianat, dan akan dituduh berkhianat orang yang terpercaya. Serta akan bertutur padanya Ruwaibidhah. Maka ada yang menanyakan: Apa itu Ruwaibidhah? Dijawab baginda s.a.w. : Iaitu, orang yang bodoh dan hina ditugaskan menangani kepentingan umum. - Riwayat Ibn Majah.

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

11 comments:

Azwan said...

Dah sah Najib ni anak emas Amerika dan Zionis di Malaysia.

Wahai penyokong UMNO sudah butakah hati kamu kerana berterusan menyanjung dan menyokong si bacul ini.

Sokongan dan undian anda kepada UMNO bermakna sokongan kepada Amerika dan Zionis.

Abu Widad said...

dah lama najib sekular.. semua orang umno sekular..mereka solat sama mcm kita tapi bila nak praktikkan islam dlm semua aspek kehidupan mereka tak mahu.. sbb agama itu di masjid bukan di luar masjid

http://mohdfatihin.blogspot.com/2011/01/iibadah-masjid-dan-masyarakat-malaysia.html

niceguy said...

MasyaALLAH

SINIS said...

AKU SETUJU NAJIB SILAP BILA BERKATA BEGITU

TAPI AKU LAGI TAK RETI BILA PARTI YANG MELALAK KATA MEMPERJUANGKAN ISLAM TAK BUAT PUN HUDUD DI KELANTAN

AKU LAGI TAK RETI BILA PAS BANYAK MENGALAH DENGAN DAP DALAM BANYAK HAL BERKAITAN ISLAM

Azwan said...

Kepada SINIS:

Aku nak tanya ko satu soalan:
Yang ko sibuk duk persoal PAS tak laksana hudud tu pehal???
Sekurang2nya ada juga usaha ke arah itu, yang ko patut SALAK ialah pasal UMNO dah perintah negara 50 tahun tak pernah sepatah haram pun kata nak laksana undang2 islam...

lagi buat pusat judi ada la...

Tau kah sebab apa PAS tak jalankan hudud di kelantan?

Mungkin ko ni jenis 'MElayu mudah lupa' bak kata mahathir, atau ko belum wujud lagi pada era 90an (nampaknya ko ni masih budak hingusan)

Kerajaan pusat melalui Mahathir selaku PM pada masa itu telah memberi amaran akan mengisytiharkan darurat di kelantan sekiranya hudud dilaksanakan...

tak cukup dengan memberi amaran semasa datang berceramah di pasir mas pada 1993, si bahlol tu turut mengutus surat ancaman kepada kerajaan negeri.

umngok bangang said...

SINIS...1st sekali aku nak jawab pasal ko kata PAS diperkudakan oleh DAP.

Aku nak tanya ko dimana hukum islam yg haram tetapi dihalalkan oleh PAS hanya untuk kepentingan politik? beri aku contohnya!!

Kalau ko masih ingat.. sebelum ini nik aziz dan karpal singh selalu x sehaluan tentang penubuhan negara islam. Sehingga pernah karpak berkata "over my death body"... dan akhirnya pada tahun lepas (2010) karpal sendiri bersetuju untuk membincangkan tentang penubuhan negara islam. So dimana yg ko kata PAS tunduk dgn DAP dalam beragama?


kalau ko ni mmg rajin membaca la.. ko dengar x apa kenyataan cua soi lek semasa di tenang baru2 ini? Mcmana dia hina agama islam? aku malas nak ulang.. nanti hati aku jadi panas.. ko cari la sendiri dalam blog Bujang Susah ni pun ada. mengapa umno diam membisu? mengapa perkasa senyap sunyi? mana perginya umno yg memperjuangkan islam apabila president parti cina MCA memperlekehkan islam? kenapa umno diam? kalau ko ni rajin membaca laa.. samy velo kimak tu pernah memperlekehkan alquran dgn mengatakan "dlm quran mana ada cerita jalan raya" yg memberi maksud al-qurqn itu tidak sempurna. dimana umno ketika itu? kenapa umno tidak bersuara bila MCA dan MIC menginjak2 dan mempersendakan agama islam? kenapa umno diam? kenapa ko x kata umno sebenarnya jadi baruah mic dan mca? kenapa ko x kata umno jual islam demi sayangkan keling dan cina? kenapa?



Dan akhir sekali soalan bodoh ko yg dah berjuta kali dijawab, kenapa PAS x boleh melaksanakan HUDUD di Kelantan ko boleh tengok kat link ni >>>> http://milosuam.blogspot.com/2011/01/mengapa-hudud-tidak-dijalankan-di.html

ko baca la puas2..ingat !!!! jgn jadi pemalas.... malas itu akan menjadikan seseorang itu bodoh sampai keakhir hayat.

tinta da'ie said...

sinis
kesian ko.. sume pakat hentam ko..
tp aku tau ko bukan jenis cepat mengalah..
kan bagus kalau engkau gunakan sifat tidak mengalah ko itu dengan sama-sama perjuangkan islam..
ni tak..kamu hentam pulak orang yang cubA menegakkan kebenaran..
mmg kalau dh dalam lubuk hati bi2 umnngok memang parah la..
apa saja kebaikan yg dibawa, mmg x nampak..

Anonymous said...

kepada sinus...bagi aku ko nak sokong najib ke ko nak sokong israel ke itu ko punye suke...macam jugak najib n barisan nerakanya ko nak sekular ke ko nak main artis ke itu ko punye dose...tapi skrg ni jgn pulak nak promote kat media nak cerminkan hudud tak elok tak sesuai...nak takut kan org islam dan bukan islam yg sudah tentu jahil ttg hudud...anjing2 umno akan menyalak "OOOHHH TAK BOLEH ITU HUDUD PAS BUKAN HUDUD SEBENAR..." bullshit!! harusani ade 100 ularmak mude ade mintak le duduk semeja bincang nak laksana hudud...ini tidak, hudud pas la hudud tak sesuai zaman moden la, makan sup jari, hudud itu lucu la...sampai si masyitah pun persenda hudud...macam cakap tadi kalau tak suka jangan promote kat org lain..

Anonymous said...

kepeda sinis, orang2 tak belajaq agama macam hang ja tak reti,pikir dulu sape kita nak kata hukum hudud tak sesuai,itu hukum tuhan buat pe nak nak cakap sesuai ke tak,kita ni ciptaan allah,dia yang cipta manusia,
3 perkara seseorang akan jatuh murtad perkataan,perbuatan ,hati mau ingat tu sinis ,jangan pakai kepala lutut buat statment

Anonymous said...

pas berkawan semua orang termasuk DAP,tapi pas tak pernah gadai prinsipnya,tak macam umno,,,,,,,,,,, janji menang election tak kira dah halal ka haram,,

Anonymous said...

les jeunes bourgeons vivent alors vente viagra en ligne, Calcine avec de la potasse et de la chaux, Una lamina del tamaBo ordinario, cialis, educacion autoritaria y las diferentes religiones, TJeber die Bolle der Zelikerne bei der, comprare viagra, da altri ritenute forme di adattamento od, nur ein schwaches Schleimrasseln bleibt noch, cialis 10mg, bis in die Flussigkeit gefuhrt wird.