Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, March 10, 2011

DEDAH RAHSIA NEGARA ATAU DEDAH RAHSIA KRONI?

بسم الله الرحمن الرحيم

DEDAH RAHSIA PERTAHANAN NEGARA, GUGAT KREDIBILITI ATM - meloya

Pendedahan maklumat berhubung keupayaan pertahanan negara akan menggugat kredibiliti negara dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) serta mendedahkan aspek keselamatan dan rahsia negara kepada pelbagai ancaman seperti jenayah, tohmahan dan fitnah.

Pensyarah Kanan Fakulti Pengajian dan Pengurusan Pertahanan, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Mohd. Izani Mohd. Zain berkata, keupayaan pertahanan negara adalah rahsia yang perlu dipertahankan oleh setiap lapisan warga Malaysia yang mempunyai akses terhadapnya.

“Jika didedahkan pelbagai implikasi akan timbul termasuk menjejaskan kredibiliti negara dan ATM. Apa saja maklumat berkenaan kesiapsiagaan pertahanan adalah rahsia negara yang sepatutnya disimpan dan tidak dibincangkan, lebih-lebih lagi dibocorkan kepada pihak luar.

“Menjaga kerahsian negara adalah aspek keselamatan yang perlu dititikberatkan oleh setiap rakyat di negara ini,” katanya.

Beliau mengulas rencana tulisan Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Azizan Ariffin dalam Utusan Malaysia semalam yang bertajuk ‘Rahsia negara tanggungjawab bersama.’

Azizan berkata, pendedahan maklumat berhubung keupayaan dan rancangan aset-aset pertahanan negara sewenang-wenangnya, tanpa ada kesedaran tentang implikasi negatif terhadap kewibawaan ATM dan kemampuan pertahanan negara pada masa hadapan, tidak sepatutnya berlaku.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… INI CAKAP CAKAP BANGANG…. kah kah kah.. KALAU NAK JAGA KESELAMATAN NEGARA KENAPA LANTIK APCO JADI PENASEHAT KERAJAAN…. kah kah kah…APCO INI AJEN ZIONIS…. kah kah kah.. TAK PERTAHAN KAN NEGARA KENAPA JUAL TANAH KTM DI SINGAPURA… kah kah kah…AMERIKA ADA SECEBIS TANAH DI CUBA… TAK JUAL PUN PADA CASTRO…. kah kah kah...KENAPA TAK BUAT KEM TENTERA DI TANAH MELAYU DI SINGAPURA... kah kah kah...MACAM AMERIKA BUAT KEM TENTERA DI GUANTANAMO BAY DI CUBA... kah kah kah…KALAU NAK PERTAHAN KAN NEGARA…KENAPA REMBAT LAPANGAN TERBANG TUDM DI SUNGAI BESI…. kah kah kah.. BUKAN KAH INI LAPANGAN TERBANG UNTUK POLIS DAN TENTERA…. kah kah kah.. BUKAN KAH POLIS DAN TENTERA MENJAGA KESELAMATAN NEGARA?.... kah kah kah..KENAPA BERI TANAH INI PADA CUKONG TAIK TERJULUT JULUR…kah kah kah..BANYAK PEGAWAI TUDM BENGANG DAN MARAH…. kah kah kah..INI KERJA SIAPA?... kah kah kah..KENAPA TAK TIMBULKAN ISU INI?...kah kah kah...ISU GADAIKAN TANAH STRATEJIK UNTUK CUKONG?... kah kah kah - TT



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

2 comments:

Anonymous said...

Kesian, bukan org politik pun kena bantai...

dari,
Aku pun sokong PAS...

Anonymous said...

NIE BLOG SYOK SENDIRI LA...KETAWA SENDIRI2 JA