Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, November 1, 2010

VIDEO PAS SEDANG MEMBERI RASUAH

بسم الله الرحمن الرحيم

Galas - Pemuda Umno Akan Buat Laporan Rasuah PAS Kepada SPRM




Jika terbukti Pas membuat pembayaran RM250 kepada pengundi luar untuk pulang mengundi pada Pilihan Raya Kecil DUN Galas 4 November ini, Pemuda BN akan buat laporan kepada SPR dan SPRM agar mengambil tindakan segera terhadap Pas, ujar Ketua Pemuda UMNO Gua Musang, Bazelan Baharuddin.

“SPR telah buat kenyataan bahawa tindakan dan cadangan mereka ini merupakan perbuatan sogokan dan menyalahi undang-undang di bawah Seksyen 10 Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

Pemberian wang berkenaan boleh disifatkan sebagai pemberian sogokan bagi tujuan membeli undi,” ujarnya ketika ditemui berkempen bersama calon BN, Ab Aziz Yusoff pagi tadi.

“Mungkin PAS kata ia bertujuan untuk membiayai kos pengangkutan, tapi itu mereka yang cakap.
“Mereka boleh memberikan pelbagai alasan seperti wang itu adalah saguhati untuk menampung kos makan minum.

Note: Kah..kah..kah..kah... Baru aku tahu kelim duit tambang tu dikira salah.. Tapi selama ni ahli umno yang tinggal di luar kawasan bila balik mengundi tempat sendiri, boleh menuntut duit tambang SPR tak pernah pula kata itu dikira rasuah politik? oooo... aku lupa plak.. dah tentu la SPR tu kelab penyokong umno. kalau umno "apa saja umtukmu..." kah..kah..kah..kah..



Tu video umno bagi duit apa tu? Mesti SPR akan tolong umno jawabkan.. " pas jangan suka-suka menuduh umno parti yang suci ini... mungkin mereka sedang mengagihkan wang zakat.." kah..kah..kah..kah... lantak ko la labu... ko jawab la sendiri dengan Allah nanti.

SPR = Sial Punya Roswah.... kah..kah..kah..kah...



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

9 comments:

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Bujang,
ha ha ha! Lawak entry ni! Memang suci parti UMNO ni. Deme tak ponah bg roswah, mana ader! Tahun 90an Yong dpt gak klim 30 hinggit pas buang undi kat kmpong, dulu koje P.Pinag. Tu wang ehsan lar. Kan gomen Be End gemor magi wang ehsan...ha ha ha! Klakaw!

Nismo BluebirD said...

hehehhee.....Umno inshaAllah kita akan kuburkan diGalas....Allahhuakbar!!!!

2ury said...

eheheh... lawak betul la diorg nih.
Tapi yg paling lawak muka dlm gambar tu, yg letak ibu jari kat muka tu.... jika masuk raja lawak mesti menang...

donk said...

sprm dan umno...dimana ada umno ada sprm..dua dua tiada pendirian..pilih kasih..munafik..tak adil..tak jujur..bila bercakap membohong saja..janji tak betul dan tak di tepati..ini sifat munafik..dimurkai oleh Allah dan dibenci oleh semua makhluk di dunia dan diakhirat..tempat mu di neraka paling bawah nanti..

puteri said...

jahat, jahat, jahat!!
juak2 ni meme jahat!

Fadzli Amir said...

Salam Bro...Memang diorang pon ada peruntukan tuk orang yang balik untuk mengundi...Masa 2008, saya balik kampung di Beruas tuk mengundi, bila diberitahu sesiapa perantau yang pulang mengundi boleh klaim dari org Umno RM 100...So after pangkah kertas undi,kami pun pergi cari mamat yang nak bagi duit tu, bukan org lain, org kampung sendiri gak...bila jumpa dia, dia siap tarik kami ( saya dan adik )jauh2.pastu cakap pelan2 yang duit tuk bagi kepada perantau dah abis, cuma ada RM60 saja tuk dibahagi 2 org...Dia cakap yang ramai perantau yang balik mengundi sebab tu duit habis...Tapi sebenarnya duit tu dah disonglap oleh org atasan diorang...sebab setahu saya tak ramai perantau yang balik masa tu. lagi satu diorang dah ada senarai perantau yang akan balik dan peruntukan tu dah diberikan/dikeluarkan cuma tiris ditengah jalan...dan duit tu umno ambik dari wang rakyat, bukan duit diorang sendiri...tu yang sakit ati tu...

Anonymous said...

dah namanya pun umno bro.. klau x menipu bkn umno namanya.

Abu Muhammad Haikal said...

Wahai Pemuda /Puteri.


مَنْ أَحْدَثَ حَدَثًا أَوْ آوَى مُحْدِثًا فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِيْنَ، لَا يُقْبَلُ مِنْهُ صَرفًا وَلَا عَدْلًا
“Barangsiapa yang melakukan perbuatan jahat atau melindungi pelaku kejahatan, maka baginya laknat dari Allah, para malaikat, dan seluruh manusia. Tidak diterima darinya amal wajib maupun amal sunnah (yang ia kerjakan)”.

Hadith Shahiih.

Diriwayatkan oleh Al-Bukhariy (no. 1870 & 3179), Muslim (no. 1370), Abu Dawud (no. 2034), At-Tirmidziy (no. 2128), An-Nasaa’iy dalam Al-Kubraa (no. 4278), Ahmad (no. 615 & 1037), Ibnu Abi Syaibah (14/189), dan Abu Ya’laa (no. 263); semuanya dari hadits ‘Aliy bin Abi Thaalib sewaktu mengkhabarkan lembaran (shahiifah) dari beliau shallallaahu ‘alaihi wa sallam yang masyhur.

Bonez said...

betul ke nnt kt padang mahsyar kite ditnye sape pemimpin yg kita pilih?..tolong yg pakar2 beritahu..klu betul,xknlah aku nak ckp dieeeee...oh tidakkkkkkkkkkk..