Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, November 5, 2010

GULA-GULA BABI

بسم الله الرحمن الرحيم




Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

7 comments:

Mas_blogger said...

baru taw....thx info yg bermanfaat

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
patut sedap..rasa dia lemak lemak manis

mengenaldiri said...

astaghfirullah..
terima kasih akhi, atas info..
br tahu..

iqbalsyarie said...

patutla rasa lain mcm..babi upanya...
Mari menjadi manusia

Latest Post : Kita Tidak Hipokrit!

tebing tinggi said...

Moleklah kalau mendedahkan imformasi seperti ini daripada megatakan sesuatu yang bolih merosakan.

{ finie } said...

salam..blogwalking..

tak pernah minat pun nak beli jeli tu..since nmpk bentuk mcm cacing tu..hiii..jijik

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Bujang, rasa dah lama info ni disampaikan oleh persatuan pengguna tapi mungkin org tak perasan. Ape2 pun makanan yg nampak cam jelly atau lendir, hindarlah! Tima kasih Yob remind pembaca!