Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, November 3, 2010

NI NAK SEBUT BINATANG ATAU BANGANG NI?

بسم الله الرحمن الرحيم

PERKASA BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP NIK AZIZ



PERKASA membuat laporan polis terhadap Menteri Besar, Datuk Nik Aziz Nik Mat berhubung pemberian wang zakat kepada tiga mualaf Orang Asli kelmarin.

Laporan tersebut dibuat oleh naib ketua wira PERKASA, Irwan Fahmi Ideris (tengah, foto atas) di balai polis Gua Musang.

Beliau masuk ke balai polis tersebut pada kira-kira jam 3.05 petang.

Bekas ADUN Tendong, Fauzi Muhammad (kiri) yang juga ketua PERKASA Kelantan, turut membuat laporan polis yang sama terhadap Nik Aziz.

"SPRM juga perlu siasat sama ada penerima sumbangan tersebut ialah pengundi dalam pilihan raya yang akan berlangsung esok," katanya kepada media.

SPR: ZAKAT ATAU TIDAK, BERI WANG DIANGGAP SOGOKAN




Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menegaskan walau apapun penjelasan PAS mengenai wang yang diberikan kepada beberapa mualaf Orang Asli petang kelmarin, ia masih dianggap sebagai sogokan di bawah undang-undang.

Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar (tiga dari kiri) berkata, walaupun PAS mendakwa ia adalah zakat, tetapi di mata undang-undang, wang yang diberikan oleh siapapun kepada pengundi yang boleh mengubah undi mereka, dianggap rasuah mengikut Perkara 10 Akta Kesalahan Pilihan raya 1954.

Katanya, SPR telah memaklum kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai perkara itu.

"Mereka telah melihat video, dan mereka mungkin mengambil inisiatif untuk menyiasat kes ini," katanya dalam satu sidang akhbar di Gua Musang.

SPR ANGGAP PAS CUBA BELI UNDI – berita hairan


Ni si muhyidin ni bagi duit pada penduduk galas, SPR dgn PERKASA kenapa diam?

GUA MUSANG: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyifatkan tindakan PAS menawarkan bayaran sehingga RM250 kepada setiap pengundi luar yang tinggal di Lembah Klang dan Johor supaya pulang mengundi pada 4 November ini sebagai cubaan membeli pengundi, sekali gus menyalahi Seksyen 10 Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.

Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, jika terbukti menyalahi akta berkenaan, kemenangan calon parti berkenaan pada pilihan raya kecil itu boleh dibatalkan menerusi petisyen pilihan raya.

“Walaupun parti itu mendakwa mereka berniat baik bagi mengurang beban pengundi untuk balik mengundi, tindakan itu boleh ditafsirkan kaedah memancing undi dengan cara membeli undi.

RATUSAN BERATUR DIPANAS TERIK UNTUK DAPAT RM100
– mkini



Lebih 300 orang beratur di pejabat MCA di Sandakan awal pagi ini apabila mendapat tahu bahawa wang RM100 akan diagihkan kepada setiap pengundi di Batu Sapi.

Kebanyakan yang beratur hari ini adalah masyarkat Cina yang terdiri daripda golongan berusia dan wanita. Mereka berkumpul di sekitar tangga menuju ke pejabat MCA di tingkat empat di Greenview, di pinggir Sandakan.

VIDEO WANITA UMNO RASUAH WARGA BATU SAPI
- mnews



Boleh tengok kat SINI


Note: Kah..kah..kah..kah.. bila tuduhan untuk PAS, SPRlah yang jadi badan bertindak paling pantas diikuti oleh Persatuan Katak Semalaysia (PERKASA) . Macam-macam dalil diubah.. macam-macam kenyataan dibuat asalkan PAS kalah secara teknikal. Bila puak-puak umno rasuah, SPR dan persatuan katak ni tak keluar satu suara pun. kah..kah..kah..kah... semuanya halal, mungkin orang umno kalau makan babi pun SPR dan PERKASA ni fatwakan sebagai halal agaknya. kah..kah..kah..kah..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

12 comments:

Abu Muhammad Haikal said...

Wahai Pemimpin;

Sabda Nabi SAW.


سَيَكُونُ أُمَرَاءُ فَسَقَةٌ جَوَرَةٌ، فَمَنْ صَدَّقَهُمْ بِكَذِبَهُمْ، وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَلَيْسَ مِنِّي وَلَسْتُ مِنهُ، وَلَنْ يَرِدَ عَلَيَّ الْحَوْضَ.

”Akan ada nanti para pemimpin yang fasiq lagi jahat. Barangsiapa yang membenarkan kedustaan mereka dan menolong kedhalimannya (atas rakyatnya), maka ia bukan termasuk golonganku dan aku bukan termasuk golongannya. Ia tidak akan sampai pada Al-Haudl (telaga)”.

Penjelasan:
Shahih. Diriwayatkan oleh At-Tirmidzi (no. 2259), An-Nasa’iy (7/160), Ahmad (4/243), Ath-Thayalisi (no. 1064), Ath-Thabarani dalam Al-Kabiir (19/212, 296, 297, 298), Ibnu Hibban (no. 279), Al-Haakim (1/79), dan Al-Baihaqi dalam As-Sunan(8/165); semuanya dari hadits Ka’b bin ‘Ujrah radliyallaahu ‘anhu. At-Tirmidzi berkata : “Hadits shahih”. Hadits ini dishahihkan oleh Al-Hakim dan disepakati oleh Adz-Dzahabi. Ia mempunyai syaahid dengan sanad shahih sesuai syarat Muslim dari hadits Jaabir bin ‘Abdillah yang dikeluarkan oleh ‘Abdurrazzaq (no. 20719), Ahmad (3/321), Al-Haakim (4/422), dan Ibnu Hibban (no. 1723).

MOH KEMBARA said...

Salam, Eleh, drama jer.

Anonymous said...

Salam,
Buat apa la sesusah kalau dah terima zakat, sedekah, bantuan dah kategori rasuah dkt pilihanraya nie, kan ke elok SPR blacklist je penerima tu suruh tak payah mengundi, sesapa yang memang nak mengundi di jamin x nak terima apa2, kecuali lepas hbs pilihanraya.keskeskes "rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari"

Shiela Latif said...

tak percaya walau sebesar zarah kuman pon dengan berita propaganda diorang nih...dah tau awal2...suker fitnah org2 alim...

MPG said...

hahahaha, perkasa dah jadi baruah umno semula ka? woiii musibat berapa bnyk najib bayar kat hang nih? hang ni mcm anak haram jadah la. woii perkasa babi.. mana slogan berjuang demi bangsa dan agama hang ni? agama apa yg hang perjuangkan? bangsa apa yg dah hang martabatkan? cakap jer la yg hang tu mmg ahli umno.. hang tu mmg sial.. mmg anak haram.. mak hang ni pelacur ka?

kordes rocker said...

bodo gampit cakcibor tul la spr dan kerajaan.

nik aziz tu bg zakat btul2 la...

atdoi....

beliau bkn mcm korg yg eskrempestz tu!berani la buat apa2 kt tuan guru...tgk la nt...

Anonymous said...

org umno ni mana belajar agama. selama ni kot x pernah dengar yg mualaf tu berhak menerima zakat kot.. bodoh punya org umno...

tuyuk said...

crazy crazy zaman skrg ni

puteri said...

anonymous -->>

entah siapa yang mengajar kan? itulah tak mo pi sekolah (agama)! asnaf2 yg layak trima zakat tu pon tatau.

boleh pulak kata tak kira duit apa pun yang PAS bagi tu, ttp dikira salah disisi undang2..

hukum agama plak guane??

ni ke yg nk bela bangsa agama dan ngara?????

tukul besi said...

umngok dah memang sedia 'ngok' dari dulu lagi........tambah pulak dngn perkasam.......opppppps perkosa.....
depa nie tak mengaji ke sampai buta perut, buta akai......
duit musibat yg depa dok uloq jam 3pagi sampai ketuk umah orang di Galas tu apa ke jadahnya.........awat suci ke duit tu??????........yg kat penang tu bagi balik........yg kat sini di Galas ngan Batu Sapi tu hape???........

kalau tak reti bab zakat dengan asnaf kpd muallaf yg baru peluk Islam........adalah diizinkan oleh Allah untuk muallaf nie.....memang betul lah puak 'sarkis' nie ngok..........
pi laa mengaji kat ulamak upahan sarkis tu......sampai 40 orang hangpa bawa masuk.......tak kan satu pun tak nak 'buka mulut' pasai nie????........
kalau lagu tu kira 'ular dlm semak' saja laa........

kah kah kah.............

donk said...

sprm terutama ketua ketua dan pengarahnya adalah BABI....

Babi makhluk Allah yang dijadikan untuk makan najis semasa cerita bahtera nabi Nuh..

najis banyak sangat dan takda siapa yang nak uruskan..Allah menjadikan haiwan ini untuk memakan najis dalam bahtera tersebut..

hakikatnya pengarah pengarah sprm adalah ibarat binatang tersebut..yang tak dapat berfikir dan tidak takut pada undang undang Allah...

lebih takut pada najis razak daripada ALLAH..membesarkan dan mengutamakan sesama makhluk mengalahkan ALLAH dan ini sudah jatuh hukum SYIRIK..

Anonymous said...

samalah spr dgn sprm semua jilat kepala taik amno...kalau zakat oleh pas, spr siap menyalak bagai anjing gila...kalau amno barisan buat jalan, bagi wifi, sumbang 10 juta, buat gelanggang futsal maka itu adalah "KEBETULAN PRK DIADAKAN" dan SPR dan SPRM pun sunyi sepi macam babi kekenyangan...lepas tu cakap spr dgn sprm tak memihak mana2 parti...bullshit! a loud fuck yeah..u go n fuck urself la cibai!