Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, November 25, 2010

KUBUR DI KUBAH MASJID

بسم الله الرحمن الرحيم

Kubur di Kubah Masjid Nabawi: Gambar Kubah Masjid Nabawi



Kubur di Kubah Masjid Nabawi yang mana mempunyai cerita yang patut di ketahui dan diambil iktibar. Semoga ceria Kubur di Kubah Masjid Nabawi ini dapat kita hayati bersama.
Ketahui lebih details

SUBHANALLAH, ini adalah sebuah keajaiban yang terjadi sekitar 90 tahun yang lalu di Masjid Nabawi.

Diriwayatkan oleh Sheikh Al-Zubaidi:

Ada seseorang mencuba untuk menghancurkan Kubah Nabi Muhammad SAW– kubah warna hijau di Masjid Al Nabawi (Gumbad-e-Khizra) Madinah, yang juga menjadi tanda tepat di bawahnya terdapat makam Rasulullah SAW–. Namun, ketika sang pelaku mencoba memanjat kubah tersebut untuk memulai menghancurkannya, tiba-tiba petir kilat datang menyambarnya. Pendaki yang berniat jahat tersebut pun tewas di situ. Anehnya tidak ada seorang pun yang mampu menghilangkan tubuhnya dari atas Kubah tersebut!




Ia juga mengatakan bahwa seorang yang saleh dari Madinah mendengar suara dalam mimpinya, bahwa tidak ada yang dapat mengambil mayat dari atas kubah itu dan bahwa ia harus dikuburkan di sana sebagai peringatan dan pelajaran bagi orang-orang yang mungkin memikirkan berusaha untuk menghancurkan kubah itu di masa depan!
Lihat juga..


Akhirnya, mereka memutuskan untuk menguburkan orang itu di sana, di atas kubah dan menutupi tubuhnya dengan kotak hijau sehingga tidak akan terlihat oleh orang.

“Bila ALLAH makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan d0amu, maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan d0amu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu. 0leh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan…kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya”



www.ar-rifke.com



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

13 comments:

Muhammad said...

ya allah....sungguh jelas kebesaran mu..

khel said...

BAGUS NI...

Unknown said...

Subahanallah...Mohon share ya..

Hanisham Ab Halim said...

Subhanallah... saya copy ke blog saya.

Kak Mahh said...

Masih kekal di sana?...ALLAH MAHA BESAR

4umyfans said...

Allahu akbar...
kuasa Allah mengatasi segalanya.

kita perlu beringat ye, wahai kawan-kawan blogger teman sekalian.

Anonymous said...

salam jihad, dminta tuan support blog baru dlm menentang kezaliman umnobn, takbir!

http://harapan-terbaru.blogspot.com/

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Bujang, Subhan'allah, yakah masih ada terlonggok atas kubah tu?

eMMe said...

Ya Allah, kuasa mu Ya Allah...
baru me tau sejarah 90 tahun lalu...

Anonymous said...

salam, pernah tbace gak isu ni,
n isu ni ddebat sampai ke peringkat antarabangsa. try tanye pakcik google.

Penunggu Senja... said...

salam...mohon share

nur adam said...

salam...tuan,minta share..

Zul Salleh said...

yang mana betul ek?

baca artikel nih lain plak!

http://petikanbuku.blogspot.com/2012/04/kubur-misteri-di-kubah-masjid-nabawi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+PetikanBuku+%28Petikan+Buku%3A+Koleksi+Artikel-Artikel%29