Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, November 22, 2010

UNDANG-UNDANG MANUSIA LEBIH SEMPURNA DARI HUKUM ALLAH

بسم الله الرحمن الرحيم

Ajar pendidikan seks di sekolah - Shahrizat



KUALA LUMPUR 22 Mac - Kementerian Pelajaran disaran memasukkan pendidikan seks dalam kurikulum pembelajaran di sekolah ekoran peningkatan kes buang bayi dan pelbagai gejala sosial di kalangan remaja.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, maklum balas diterima kementeriannya menunjukkan masih ada remaja yang tidak memahami implikasi yang mungkin berlaku jika mereka melakukan hubungan seks di luar nikah.

"Kita anggap rakyat di negara ini terpelajar dan serba tahu tetapi maklum balas diterima kementerian membuktikan masih ada anak muda terutama wanita yang tidak tahu mereka boleh mengandung dan akan berhadapan pelbagai implikasi jika melakukan hubungan intim.

"Disebabkan itu, kita minta Kementerian Pelajaran menimbangkan perkara ini. Kita tidak boleh menyapu isu ini di bawah karpet dan perlu menghadapinya sebaik mungkin.

"Kita perlu berani memberi pendidikan tentang implikasi dari sudut sains dalam kurikulum sekolah mengenai apa akan berlaku jika mereka melakukan hubungan intim," katanya ketika ditemu bual pada program Soal Jawab yang disiarkan secara langsung menerusi TV3 malam ini.


Note: Bila undang-undang manusia dianggap lebih sempurna dari hukum Allah. Sharizat ni nak tiru negara-negara kafir seperti US. Nak elakkan masalah pembuangan bayi dengan cara mengajar budak sekolah matapelajaran sex. Syarizat... Di US tu mereka bukan nak elakkan zina. Mereka tidak melarang zina. Boleh berzina asalkan pandai guna kondom. Kan ke katanya malaysia ni negara islam. Zina tu hukumnya haram.. dosa besar. kenapa nak ikut negara kafir? Kenapa tak nak ikut undang-undang islam? Yang kita semua kena lakukan ialah terapkan kepada setiap individu pentingnya ilmu agama. Pertekankan berkenaan hukum dan balasan di hari akhirat berkenaan dosa-dosa zina. Bukannya ajar budak-budak cara mengelakkan dari mengandung dah cara menggunakan kondom. Sharizat weiii...ko pakai la tudung tu betul-betul dulu.

Ni la akibatnya bila manusia yang cetek ilmu agamanya ditugaskan sebagai pemerintah di sebuah negara islam... hidup umno...!!! kah..kah..kah..kah...



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

19 comments:

Solihin Zubir said...

diri sendiri pun x btoi, cmna nak pimpin rakyat...

azman said...

shahrizat adalah menteri yang paling tak koman. Walhal kalo nk ditengokkan, dalam keadaan masyarakat kita sedang dalam krisis moral, identiti, sekarang ni, kementerian dia patut lebih menonjol. Apatah lagi ketika yang lain dok sibuk hal ekonomi pembangunan, projek2 dan seumpamanya.

tapi shahrizat lebih suka mecari ekuntungan politik dalam menjalankan tugas menterinya. Mcm kes bantuan banjir dulu. Dalam suratkhabar arini, dia salahkan kerajaan selangor sebab di selangor dah rami orang miskin.

apakah dia tak yakin, kiranya dia membuat kerja kementerian nya, tanpa sedikit pun mengaitkan dengan hal politik; orang akan nampak kredibiliti nya? atau dia rasa kedudukan dia sentiasa terancam lalu dia perlu sentiasa membuat kenyataan politik demi untuk memperlihatkan dia masih relevan?

azman said...

pembetulan:
baris pertama : - buang perkataan TAK

azman said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

habih la malaysia lepas ni,kita dah jadi barat

donk said...

nanti akan ada satu kes lain pula..sipenagih dadah..kementerian mungkin akan memasukkan satu subjek baru untuk mengambil dadah secara betul...

sebab kes zina tu..adakan kelas untuk perkenalkan pelajaran seks pula..

nanti mesti ada kes cikgu ajar dan buat praktikal dengan pelajar..tapi takpa sebab kat melaka dah disediakan sekolah untuk tu...

Anonymous said...

sharizat ni kalau telanjang tepi jalan pun xda perogol yg berselera...;;wakakakakkaa....

MOH KEMBARA said...

Salam, "Pelajaran kita hari ni murid-murid, bagaimana nak pasang kondom..."

Kamal Sanusi said...

Salam Tuan Empunya Blog...

Nak tergelak aku membaca semua komen-komen di atas. Tak buleh aku membayangkan cikgu cikgi nak buat demonstrasi cara menggunakan kondom. Mau merah padam muka depa berdepan ngan anak murid.

Maklumbalas mcm mana yg kementeriannya terima pun aku tak dapat bayangkan. Agaknya nanti semua sekolah akan dibekalkan kondom utk diagihkan kepada pelajar yg MESTI disupply oleh kroninya.

Para pembaca yg waras, soklan aku senang saja... Pendidikan agama atau pendidikan seks lebih berkesan di dalam mengelakkan hubungan seks luar nikah?

Ajaran agama dah tentu zina tak berlaku. Ajaran seks sure zina akan berlaku.

Kak Ijat, hang nak elak zina ka atau nak selesai masalah selepas zina?

Bengong sungguh org um-NO sekoq ni.


Waakakkakakakakakkakakakakaka.............

Miss Fairladyjim said...

to cik anony saya sokong kamu! huhu..

Anonymous said...

kak izat ni minah kondom...

PUPPETS said...

HEEEEE HE HE HE SELAIN SYARIKAT KUNDOM LEBIH MAJU DARI KILANG GANDUM MAKA KEMBANG BAIK LER PERNIAGAAN ALDUTS TOYS HE HE HE ...YEAKSSS

farah said...

setuju komen anda ttg sharizat! :)

sapie mugen 30 said...

wah!!!
aku nak jumpe sharizat lah nak mintak tender anta kondom kat sekolah2.he3
mesti untung lah ari2 ade anta lah 1 malaysia.kah9!!!

zalizalu said...

HAHAHAA.... ABES LAA MALAYSIA DAPAT KAT ORANG CAMNI... HAHAHAHAHA

Anonymous said...

pendidikan seks..bukan nak elak zina..tp nk elak drp termengandung selepas berzina supaya tiada lg mslh pembuangan bayi..buduh...suh makan budu bg cerdik xmau, nk jgk mkn makann barat yg buat dirinya makin buduh.

lpas ni guru2 boleh buat jualan kondom kt sekolah tmbh pendapatan.

Anonymous said...

pendidikan seks sekolah menengah cikgu apa lagi `kenyang` le..cikgu kan guna teknik simulasi dan main peranan dlm subjek ni,,,perghhh..sempoi pekeras siap-siap simulasi pasang kondomm..apa punya lol menteriii tak da akaiii bodoh pianggg.

Anonymous said...

pendidikan seks sekolah menengah cikgu apa lagi `kenyang` le..cikgu kan guna teknik simulasi dan main peranan dlm subjek ni,,,perghhh..sempoi pekeras siap-siap simulasi pasang kondomm..apa punya lol menteriii tak da akaiii bodoh pianggg.

1D said...

saya msh igt lg, mula-2 pendidikan seks disekolah diperkenalkan oleh org yg cetek ilmu agamanya suatu masa dulu, hanya bg mngelakkan pergaulan seks bebas, saya sgt marah & x setuju, pdidikan tsebut hanya akan mengundang bencana/mgalakkan pelajar sekolah membuat seks, kerana faktor umur pada zaman remaja mmg suka mencuba apa saja aktiviti. pdidikan seks x perlu sebenarnya, yg penting pendidikan agama. x kisah la agama apa bg mngelakkan perbuatan keji & hina. cuba kita lihat kebanyakan dr pemimpin kita sekarang, saya minta maaflah kalau saya mnyinggung perasaan sesiapa, tp inilah kebenaran ayat "Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.". masih ada lg yg tidak sedar????