Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, October 21, 2010

PEMUDA PAS BERHIMPUN BANTAH ROSMAH

بسم الله الرحمن الرحيم



"KUALA LUMPUR, 21 Okt: Dewan Pemuda PAS Pusat akan mengadakan himpunan aman sebagai membantah tindakan Datin Seri Rosmah Mansor yang didakwa menghina syariat Islam dan Rasulullah s.a.w. pada penganjuran Festival Busana Muslim di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Himpunan tersebut akan diadakan di masjid negeri seluruh Malaysia selepas solat Jumaat, 22 Oktober ini.

"DPPP mengecam sekeras kerasnya tindakan Rosmah Mansor yang didapati menghina syariat Islam dan Nabi Muhammad s.a.w. apabila salah satu fesyen mereka melukis nama Nabi dalam keadaan pakaian itu jelas mendedahkan sebahagian besar aurat mereka.

"Kita desak Rosmah bertaubat dan minta maaf kepada umat Islam secara terbuka," kata Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan.

Pada festival tersebut, perkataan "Muhammad" dalam tulisan Arab secara terbalik diguna dan dipakai di dada salah seorang peraga fesyen yang tidak menutup aurat.

Tambahnya, pakaian yang diperagakan itu bukan pakaian Islam tetapi pakaian wanita jalang dan jahiliah.

"Sungguh memalukan dan jelas menunjukkan Rosmah jahil dan berniat jahat terhadap Islam," tambahnya lagi.

Sehubungan itu katanya, DPPP menggesa seluruh ummat Islam bangkit membantah tindakan Rosmah dan mendesak isteri Perdana Menteri itu bertaubat dan mohon maaf secara terbuka kepada seluruh umat Islam.

Rosmah merupakan Penaung Festival Busana Muslim atau Islamic Fashion Festival." - HarakahDaily



6 comments:

donk said...

salam
tak payah le geng pas buat apa apa..
anggap le fisrt bitch tu dah gila dan bukan mengamalkan islam udah le..
paling tidak kita kutuk le dalam hati..
sebab apa pun yang kita lakukan..tak kan jalan punya..silap silap kena tangkap dengan polis lagi..
ini negara kominis sebenarnya..di pimpin oleh orang orang yang islam hanya pada kad pengenalan saja..

Puteri said...

selemah2 iman adalah yng mmbnci d dlm hati.

jahat betul!!!

Anonymous said...

pas memang suka mencaci,mana gambar nye

MPG said...

woi mangkok anon umno.. hang x tau baca ke atau hang mmg dah sedia bodoh dibodohkan oleh umngok? hari ni hari apa dan berapa haribulan? hang x baca ka perhimpunan itu akan diadakan pada hari jumaat 22 hb? hang ni x pernah solat jumaat atau hang ni mmg islam ala umngok rosmah si ahli sihir tu?

hang nak gambar apa? gambar kepala bapak hang ke?

Dear Jim said...

hurmmm tv3 kena 50K sebab hina islam..rosmah macam mana? yang tue lagi terang2 hina islam,guna nama Nabi Muhammad s.a.w untuk fashion show yang mengarut tue..

Hamba said...

Big Mamaaak Haramjadah...
Big Mamaak Haramjadah...
Anon taik umngok haramjadah