Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, October 23, 2010

MUNGKIN DIA NI YANG ALLAH MAKSUDKAN SEBAGAI ANJING DALAM SURAH AL-AARAAF

بسم الله الرحمن الرحيم

IFF: Ulama muda 'pertahan' Rosmah, selar pembangkang




Ulama muda Umno Fathul Bari Mat Jahya berkata pendekatan pembangkang mengecam tindakan Datin Seri Rosmah Mansor menaungi Festival Busana Islam (IFF) - yang mencetuskan kontroversi - tersasar daripada konsep agama sebagai nasihat.

Fathul Bari berkata, pembangkang sengaja membesar-besarkan isu itu sambil meletakkan sepenuhnya kesalahan atas bahu Rosmah tanpa menyiasat terlebih dahulu perkara itu.

"Sepatutnya bantahan itu ditujukan kepada penganjur sedangkan beliau (Rosmah) penaung semata-mata," katanya.

Semalam, sekurang-kurangnya empat perhimpunan aman anjuran Dewan Pemuda PAS diadakan di tiga negeri sebagai membantah tindakan Rosmah yang didakwa menghina syariat Islam dan Rasulullah dalam penganjuran festival itu di Monte Carlo 9 Ogos lalu.

Demontrasi itu berlangsung di masjid-masjid di di Pahang, Kuala Terangganu dan dua masjid di Pulau Pinang.

Berucap pertama kali di perhimpunan agung Umno hari ini, Fathul Bari berkata, manusia sentiasa dituntut meneliti terlebih dahulu sama ada sesuatu kesilapan itu dilakukan dengan sengaja atau pun tidak.

"Tanpa diteliti hal tersebut, mereka terus menyerang dan menghukum. Adakah ini sikap orang Islam yang mengakui membawa hukum Allah. Sedangkan jelas perbuatan seperti ini tersasar dari Islam yang mengajar etika menasihati seseorang," kata Fahtul Bari.

"Kalau mereka ikhlas (menasihati) mengapa tidak tarik tangannya, bersendirian tanya dengannya lebih dahulu (perkara sebenar)." - malaysiakini.


Note: Kah..kah..kah..kah...adab kepala hotak ko.. kah..kah..kah... tarik tangan rosmah... kah..kah..kah..kah... woiii fatul martol ko ni ulama apa ni? ko dah pegi tarik tangan najib dan rosmah ke belom? abis tu yang ko duduk dalam umno tu buat apa? kalau dah ko kata pembangkang ni saja nak memperbesarkan isu, yg ko tu ulama diam je ke? ko ni betul-betul martol laa.. kah..kah..kah..kah.. woi mangkok kalau dah ko kata pembangkang ni tak betul tapi PM and the first witches ko tu yg betul, kenapa dia menjadi penaung seterusnya hadir pada festival tu? macam tu ke yang dikatakan betul? PM dan bini dia kutuk islam sampai macam tu pun ko masih kata yang mereka tu betul eh? ko ni memang betul-betul syitan yang bertopengkan manusia la martol..!!!

sesungguhnya terbukti jelas kini apa yang Allah dan Rasulullahnya katakan.. macam ni jer la martol.. ko bukan bagus sangat pun.. aku pun tak pernah kata aku terror.. tapi cuba ko renungkan semula apa yang Allah dan rasulnya peringatkan pada kita kat bawah ni.. boleh kita jadikan renungan bersama... nak tarik tangan ko, jauh.. kah..kah..kah..kah...


“Dan bacakanlah kepada mereka (wahai Muhammad), khabar berita seorang yang kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) Kami, kemudian dia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu dia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dia dari orang-orang yang sesat. Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. Tetapi dia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya: Dia menghulurkan lidahnya termengah-mengah dan jika engkau membiarkannya: Dia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir. Amatlah buruknya bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami dan mereka pula berlaku zalim kepada diri mereka sendiri.”-(Surah al-‘Aaraaf 7 : 175-177).

Surah al-ahzab.
66. pada masa muka mereka dibalik-balikkan Dalam neraka, mereka berkata (dengan sesalnya): "Alangkah baiknya kalau Kami dahulu (semasa di dunia) taat kepada Allah serta taat kepada Rasul Allah.
67. dan mereka berkata lagi: "Wahai Tuhan kami, Sesungguhnya Kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan Kami dari jalan Yang benar.
68. "Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda, dan laknatkanlah mereka Dengan laknat Yang sebesar-besarnya!". -[surah al-ahzab ayat 66,67,68 ]

“Wahai manusia, sesungguhnya janji Allah adalah benar, maka sekali-kali janganlah kehidupan dunia memperdayakan kamu dan sekali-kali janganlah orang yang pandai menipu, memperdayakan kamu tentang Allah. Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh bagimu, maka anggaplah ia musuh (mu), karena sesungguhnya syaitan-syaitan itu hanya mengajak golongannya supaya mereka menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala."- [TMQ Fathir (35) : 5-6].

Dari Ubadah bin Shamit r.a. bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Sesudahku nanti ada pemimpin-pemimpin yang menguasai urusanmu. Mereka mengetahui urusanmu, sedangkan kamu sendiri tidak mengetahuinya. Mereka menyembunyikan atasmu sesuatu yang menjadi hakmu sedang kamu mengetahuinya. Barangsiapa yang menemui kejadian seperti itu, maka janganlah mentaati orang yang berbuat durhaka kepada Allah Azza Wa jalla.- Riwayat Thabrani dan Hakim.

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh muslihat, di mana akan dibenarkan padanya orang yang berdusta, dan akan didustakan orang yang benar. Akan dipercaya orang yang berkhianat, dan akan dituduh berkhianat orang yang terpercaya. Serta akan bertutur padanya Ruwaibidhah. Maka ada yang menanyakan: Apa itu Ruwaibidhah? Dijawab baginda s.a.w. : Iaitu, orang yang bodoh dan hina ditugaskan menangani kepentingan umum. - Riwayat Ibn Majah.

Daripada Abu Sa’id Al-Khudri ra. berkata, bahawasanya Rasulullah s.a.w. bersabda: “Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka.” Sahabat bertanya, “Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?” Nabi s.a.w. menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka.”- Riwayat Muslim.

Abdullah bin Abbas r.a berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Sesungguhnya akan terdapat (akan ada) orang-orang dari umatku yang pandai (amat faham dan ahli) tentang urusan agama dan membaca Al-Quran, mereka berkata:“Kami datang kepada para Raja (pemimpin), biar kami memperolehi keduniaan mereka dan kami tidak akan mencampurkan mereka dengan agama kami.” Tidak terjadi hal yang demikian itu, seperti (umpamanya) tidak akan dapat dipungut dari pohon yang berduri melainkan duri. Demikian pula, tidak akan dapat diambil manfaat dari mendekatkan diri kepada mereka itu melainkan beberapa kesalahan belaka.- Riwayat Ibnu Majah.

Rasulullah s.a.w. telah bersabda: “Akan muncul di akhir zaman nanti, suatu kaum yang terdiri dari orang-orang muda yang masih mentah fikirannya (cetek faham agamanya). Mereka banyak mengucapkan perkataan Khairil Bariyah (firman Allah dan hadis Rasul), tetapi iman mereka masih lemah. Pada hakikatnya mereka telah keluar agama seperti anak panah yang lepas dari busurnya. Di mana sahaja kamu dapat menemuinya, maka hapuskanlah mereka itu, siapa yang dapat menghapus mereka, kelak akan mendapat pahala di hari kiamat.” - Riwayat Bukhari dan Muslim.

Daripada Anas r.a. ia berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Kelak, di akhir zaman, akan ada ahli ibadah yang bodoh dan para qari yang fasik. - Riwayat Ibnu ‘Adi.


ماري كيت سيمق مقصود فرمان الله تا'الا:
﴿اتتاوبه : 29﴾.

"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu jadikan bapak-bapak dan saudara-saudaramu itu pemimpin-pemimpinmu, jika mereka lebih mengutamakan kekafiran dari pada keimanan, dan barangsiapa di antara kamu yang menjadikan mereka pemimpin-pemimpinmu, maka mereka itulah orang-orang yang zalim" -(Attaubah : 29).

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

Dari Abu Hurairah r.a. berkata, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda:“Sesungguhnya di kalangan kamu nanti akan tertanam kemahuan besar kedudukan (politik) dalam kerajaan. Sesungguhnya yang demikian itu akan menjadikan kamu menyesal dan susah pada Hari Kiamat; Sebaik-baik ibu adalah yang mahu menyusui anak (ertinya sebaik-baik pemimpin adalah yang memperhatikan kepentingan rakyat), dan seburuk-buruk ibu adalah ibu yang tidak mahu menyusui anaknya (ertinya seburuk-buruk pemimpin adalah pemimpin yang tidak memerhatikan kepentingan rakyat).- Riwayat Bukhari dan Nasae’i.

15] Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia, dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
[16] Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab neraka, dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia, dan batalah apa yang mereka telah kerjakan.-[Surah Hud ayat 15-16]

17 comments:

Captain said...

salam bujang..capt nak pinjam posting kat blog sana....celaka punya manusia defend bendax mengarut...lps ni bujang balun lagi manusia yg mengaji agama tetapi tak melaksanakan hukumNya.

Jazakallah khairan.

tuyuk said...

ada jugak ulama camni..

Hamli Sanai said...

penanung tu bukan yang tertinggi ker? penganjur salah, penaung lagi la salah.. aiyo, kelulusan mana budak neh? israel ker hape?

MPG said...

wakakakakkakaa... nak tarik tangan rosmah ke? bukan ke najib yg sepatutnya tarik tangan rosmah? tapi nak tarik tangan rosmah dah serupa nak tarik badak sumbu tu yg najib x tertarik lagi tu. apa punya bahalol najib yg sepatutnya nasihatkan rosmah dari buat perkara terkutuk tu tapi dia sendiri pun join sama.

apa punya bodoh umno ni. ada ulamak pun jadi ular dalam semak..!!! kerana imbuhan dunia seboleh2 nak kata syitan2 ni betul jugak. oiiiiiiiiiiii fatul tolol... ni aku nak tegur hang ni...!!! hang ni la perosak umat islam sebenarnya..!! hang ni mmg iblis..!! aku xnak tarik tangan hang... sbb aku x nak tarik tangan iblis..!! hang jgn kata aku ni seorang tidak alim.. aku mmg x alim.. tp aku nak tanya hang.. hang yg rasa diri hang alim tu bila nak bertaubat ? iblis punya ulama...!!!

Anonymous said...

fuuyooo ampu rosmah gila2 tu. kot dapat cium ketiak rosmah pun jadi la.. hihihi

zmah said...

Penaung....berat tanggungjawab tu,sepatutnya sebagai PENANUNG perlu lebih PEKA dengan segala aspek sebelum sesuatu perkara baru dipaparkan pada khalayak.

Anonymous said...

sblom ni tbace blog bodoh bangang mengatakan PR mengedit gambo2 tsebut... nak kate bodoh bangang pon x setaraf ngan diorang ni, mereka lagi hina dari bodoh bangng!!!
ni link ke toronto sun.
http://new.torontosun.com/life/fashion/2010/08/09/14971336.html#toggle
ulamak ni kalu jumpe pijak jek baru die rase...

Anonymous said...

ni la muka2 ulama anjing yang meruntuhkan kesucian islam. merosakkan nama baik islam. mencacatkan pandangan dunia terhadap islam. pakaian dianggap sebagai fesyen bukan lagi untuk menutup aurat seperti yg telah diwajibkan.

Nama rasulullah di putar terbalikkan.. na'u zubillah...

kerana dah termakan duit umno so terpaksalah kata umno tu betul walau dalam begini teruk islam dipermain dan diperlekehkan. Astagafirullah alazzim.

Miss Fairladyjim said...

jim ada terbaca kat sebuah buku yang mengatakan bahawa pada akhir zaman terdapat juga alim ulamak yang mengikuti dajjal...jadi korang faham2 jer lah...digalakkan kite mengamalkan bacaan surah al-kahfi setiap hari jumaat..

puteri said...

Priya Malaya telah menulis.
Puteri telah mem-publish.

"jawapan kepada yang mengatakan PAS@pembangkang memfitnah tentang Islamic Fashion Festival"

♥♥♥ Entry Puteri Terkini:
"Isu Festival Fesyen Islam: Suatu Fitnah?"

MALAYSIA LAWAK said...

TARIK TANGAN ROSMAH? HA...HA...HA... BILA PEMINPIN BUAT SALAH RAKYAT DAN PEMBANGKANG KENA TARIK TANGAN DIA BISIK DENGAN DIA PELAHAN2.

MASA DIA NAK BUAT TU SEMUA TAK ADA PULA PEMIMPIN TU TARIK TANGAN RAKYAT, PEMBANGKANG, PENASIHAT AGAMA DAN ULAMA UNTUK BERBINCANG SAMADA PERKARA ITU HARUS ATAU TIDAK. AKHIRNYA PEMIMPIN BUAT SALAH RAKYAT DAN PEMBANGKANG JUGA YANG DIKATAKAN TIDAK BETUL.. HA..HA..HA...

MALAYSIA MEMANG LAWAK.. ULAMA PUN KIPAS TAK AGAK-AGAK..

FATUL..FATUL...

Panglima7 said...

Salam tuan...hamba juga ingin masukkan dlm entry hamba mengenai ayat2 Allah itu.

donk said...

alangkah ruginya pihak yang menaja ustaz umno ni..alangkah ruginya mempunyai rakyat yang sebegini..alangkah hinanya ibu bapa ustaz ni..mempunyai anak yang berilmu songsang..

kenapalah tak mengaji betul betul tentang hukum tu..

nuckie87 said...

mengejar kebendaan sahaja.. benda da terang2 hina islam ngan rasullah lagi mahu defend ka?? ape cer wahai ustaz?? betol la ini merupakan salah satu tanda kiamat akan berlaku.. Allah akan menggantikan para2 ulama' dan ilmuwan islam dengan orang yang cetek akalnya.. astaghfirullah..

Anonymous said...

fatul.. hang tarik tangan najib tu dulu suruh dia nasihatkan bini dia tu tutup aurat. hang jgn dok meracau mcm org gila. mengaku ulama tapi pemimpin buat x betul boleh senyap plak. apa punya anjing la hang ni. hang ni dok perasan baguih plak.. aku mmg benci syitan bisu mcm hang ni. hang ni mmg sial punya ulama.. ulama babi...

Anonymous said...

"Sepatutnya bantahan itu ditujukan kepada penganjur sedangkan beliau (Rosmah) penaung semata-mata," dia ni anak bekas mufti perlis..mmg terkenal sifat menjilat shahidan kassim dulu ni..skrg ni dah boleh yg lebih sedap untuk dijilat maka takkan seekor fatol akan biar bangkai selazat bik mama macam tu ja kahkahkah

Anonymous said...

salam...
teguran dibuat dgn ati y ikhlas....
rasenye, xperlu la kte guna perkataan2 kesat & kasar utk menunjukkan rase benci...
cukup sekadar berhikmah...


"Daripada Abu Hurairah R.A bahawa Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda : "Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat maka hendaklah ia bercakap yang baik-baik ataupun diam sahaja, dan barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat hendaklah ia memuliakan jirannya, dan barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat hendaklah ia memuliakan tetamunya".( Imam al-Bukhari dan Muslim)


ingtlah whai sahabat, muslimin muslimat....
janganlah kte pn tergolong dlm golongan mereka y tidak beriman...

Wassalam...