Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, October 20, 2010

BANGGAKAH MENJADI AHLI UMNO?

بسم الله الرحمن الرحيم

Penasihat Agama Islam Perak,Bangga Sebagai Ahli Umno..

Penasihat Hal Ehwal Agama Islam Kerajaan Negeri Perak Datuk Kapten (B) Najmuddin Elias Al-Hafiz hari ini menafikan beliau telah melepaskan jawatan tersebut.

Najmuddin yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Kurau berkata desas-desus bahawa beliau telah meletak jawatan adalah tidak benar.

"Saya tidak tahu-menahu mengenai khabar angin ini dan berharap pihak yang menyebarkan perkara ini, berhenti berbuat demikian," katanya kepada BERNAMA ketika diminta mengulas perkara itu, Selasa.

Khabar angin mengenai tindakan Najmuddin meletak jawatan bermula sejak beberapa hari lepas, dan hari ini, pejabat media di sini menerima banyak panggilan telefon yang bertanyakan kesahihan perkara tersebut.

"Mungkin ada pihak yang salah faham...sehingga ke hari ini, saya masih penasihat agama dan masih kekal sebagai ahli Umno," katanya sambil menegaskan beliau tidak pernah merancang meninggalkan parti atau melepaskan jawatan tersebut.

Najmuddin kini berada di Kuala Lumpur bagi menghadiri perhimpunan agung Umno yang bermula hari ini.

Najmuddin dilantik sebagai penasihat agama Islam selepas Barisan Nasional (BN) kembali berkuasa di Perak, apabila kerajaan Pakatan Rakyat yang diterajui DAP-PAS-PKR selepas pilihan raya umum 2008, tumbang berikutan tiga wakil rakyatnya meninggalkan pakatan itu. - bernama

Note: Ha.. dah betul la tu.. penasihat hal ehwal agama islam kerajaan negeri perak.. al-hafiz lagi tu.. kah..kah..kah..kah... yang si zambry keling puja syitan dan jin tu kenapa tak nak nasihatkan..? ooo bangga sangat jadi orang umno ke? nama al-hafiz tapi bangang... menyokong umno sedangkan umno menggalakkan maksiat dengan menganjurkan fesyen membogelkan wanita islam tu apa hukumnya...? ada penasihat agama pun sengal...!!!

"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu jadikan bapak-bapak dan saudara-saudaramu itu pemimpin-pemimpinmu, jika mereka lebih mengutamakan kekafiran dari pada keimanan, dan barangsiapa di antara kamu yang menjadikan mereka pemimpin-pemimpinmu, maka mereka itulah orang-orang yang zalim" (Attaubah : 29).

Abdullah bin Abbas r.a berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Sesungguhnya akan terdapat (akan ada) orang-orang dari umatku yang pandai (amat faham dan ahli) tentang urusan agama dan membaca Al-Quran, mereka berkata:“Kami datang kepada para Raja (pemimpin), biar kami memperolehi keduniaan mereka dan kami tidak akan mencampurkan mereka dengan agama kami.” Tidak terjadi hal yang demikian itu, seperti (umpamanya) tidak akan dapat dipungut dari pohon yang berduri melainkan duri. Demikian pula, tidak akan dapat diambil manfaat dari mendekatkan diri kepada mereka itu melainkan beberapa kesalahan belaka.- Riwayat Ibnu Majah.

“Dan bacakanlah kepada mereka (wahai Muhammad), khabar berita seorang yang kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) Kami, kemudian dia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu dia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dia dari orang-orang yang sesat. Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. Tetapi dia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya: Dia menghulurkan lidahnya termengah-mengah dan jika engkau membiarkannya: Dia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir. Amatlah buruknya bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami dan mereka pula berlaku zalim kepada diri mereka sendiri.”
(Surah al-‘Aaraaf 7 : 175-177).

61 comments:

Dr Love said...

aku sedih dgn semua ni.islam jadi mainan.islam jd pijakan penganut-nya sdiri..teruskan sahabat.aku xjemu nk baca blog kamu

Captain said...

salam bujang.....hentam ulama'-ulama' mcm ni!....bersubahat dan tak nak nasihat MB dlm kerja khurafat....bangang punya kapten Al-Hafiz ni...aku malu juga ada kaptenx mcm ni!

Miss Fairladyjim said...

yahudi menang lagi...UMNO menang = YAHUDI menang!

donk said...

salam
inilah pemimpin pemimpin tentera masa kini..pemimpin yang bodoh dan singkat fikiran dijadikan orang atasan..pencen di ambil lagi untuk memimpin masyarakat...apa lagi dalam bab atau cawangan ugama..lagi haprak jika mangkuk yang tak layak di pilih..yang memilih pun bangang tahap gila..lepas tu siap bangga pula jadi ahli umno..geli saya dengar namanya..al hafiz lagi..akta 1972 pun tak paham ngaku hafiz..tak tau malu ke..sebab sikap dan perangai tak langsung melambangkan hafiz..blah le kamu mudin..

Anonymous said...

daripada tuan blog nie dok kutuk2 orng aq rasa baek kow pie btsendiri, xpyh kutuk2 orng la kalu kow sndiri xbt,

Anonymous said...

buy xanax online without rx xanax 6mg - xanax pregnancy

Anonymous said...

alprazolam xanax xanax online no prescription overnight - xanax pills buy

Anonymous said...

discount xanax best place to buy xanax online forum - xanax generic effective

Anonymous said...

buy tramadol online no prescription order tramadol online with mastercard - tramadol for dogs no prescription

Anonymous said...

xanax online xanax generic buy - legit place buy xanax online

Anonymous said...

how to buy xanax online how xanax affects the brain - drug rehab centers xanax

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg normal dosage carisoprodol - carisoprodol 350 mg buy online

Anonymous said...

xanax online buy 1 mg xanax online - white round 2mg xanax

Anonymous said...

generic xanax xanax yellow s 901 - xanax with alcohol

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg many carisoprodol 350 mg get high - carisoprodol in urine test

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol during pregnancy - get tramadol online no prescription

Anonymous said...

generic xanax i need xanax for anxiety - xanax dosage last

Anonymous said...

tramadol online overnight tramadol purchase online no prescription - tramadol for dogs seizures

Anonymous said...

buy xanax online overnight buy xanax without prescriptions - xanax .25 effects

Anonymous said...

generic xanax xanax no prescription united states - phentermine xanax drug interactions

Anonymous said...

buy tramadol cheap no prescription tramadol 20mg - tramadol 50 mg hcl narcotic

Anonymous said...

xanax online buy xanax online no prescription with mastercard - xanax overdose how many milligrams

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol soma - what is soma carisoprodol tablets

Anonymous said...

generic xanax 2mg xanax enough get high - xanax bars lil wyte

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol soma erowid - carisoprodol recreational drug

Anonymous said...

buy carisoprodol soma carisoprodol same - carisoprodol use in horses

Anonymous said...

buy carisoprodol soma 350 mg erowid - drug side effects carisoprodol

Anonymous said...

buy tramadol online what is tramadol for dogs for - tramadol 50mg norsk

Anonymous said...

buy cialis online cialis форум - cheap cialis super active

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol dosage 100 lb dog - tramadol withdrawal last

Anonymous said...

cialis online buy cialis for cheap - buy genuine cialis online

Anonymous said...

buy cialis online buy real cialis online - cialis 100

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for opiate addiction - buy tramadol hcl 50 mg

Anonymous said...

buy cialis online cheap cialis prices usa - buy cialis soft cheap

Anonymous said...

cialis online cialis online cheap - cialis+0800

Anonymous said...

xanax online xanax dosage with pictures - symptoms of xanax overdose

Anonymous said...

cialis online cialis kick in - cialis daily does it work

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#30896 buy tramadol online mastercard - tramadol hcl picture

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online overnight delivery - tramadol 50 mg online pharmacy

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol 50 mg for toothache - buy tramadol online overnight delivery

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50 mg webmd - tramadol online pharmacy

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#30896 what does tramadol 50 mg do to you - tramadol dosage levels

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol for dogs liquid - buy tramadol online bluelight

Anonymous said...

buy tramadol what do tramadol 100mg look like - tramadol hcl acet

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#51438 buy tramadol online no prescription mastercard - what is tramadol the generic of

Anonymous said...

buy discount tramadol buy tramadol no prescription - tramadol dosage chihuahua

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol high cholesterol - tramadol liver damage

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol hcl 50 mg efectos secundarios - buy tramadol online fedex delivery

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan quick acting - lorazepam 1 mg bijwerkingen

Anonymous said...

buy ativan online ativan withdrawal time period - lorazepam online cheap

Anonymous said...

ways to buy ativan online klonopin vs ativan dosage - compare dosage ativan klonopin

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol purchase usa - get over tramadol withdrawal

Anonymous said...

http://staam.org/#92453 tramadol 50 mg to get high - tramadol addiction during pregnancy

Anonymous said...

buy xanax online extended release xanax 2mg - xanax effects

Anonymous said...

buy alprazolam xanax withdrawal in infants - xanax 90

Anonymous said...

buy xanax bars xanax cost - side effects switching xanax klonopin

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#93851 purchase xanax online overnight - do people buy xanax online

Anonymous said...

buy xanax online xanax effects serotonin - just took 2mg xanax

Anonymous said...

buy xanax online xanax controlled substance schedule - xanax bars g3722

Anonymous said...

buy xanax online xanax bars 5mg - buy xanax india

Anonymous said...

buy xanax online buy alprazolam online uk - dosage equivalents xanax klonopin