Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, April 10, 2010

MENTERI DAN POLIS YANG BODOH...!!!

بسم الله الرحمن الرحيم

Pengakuan Asiasoft: Hishamuddin, Musa Disaran Mohon Maaf, Letak Jawatan



SHAH ALAM 9 APR: Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Badrul Hisham Shaharin menggesa individu yang terlibat menyorok maklumat mengenai penyusupan perisik Israel-Zionis di Bukit Aman, harus sekurang-kurangnya memohon maaf kepada rakyat.

Malah, beliau menyifatkan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan sepatutnya mengambil tanggungjawab penuh dengan meletak jawatan.

Ia berikutan tindakan pro-aktif yang dilakukan KDN mahupun PDRM hanya dibuat selepas pendedahan dilakukan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Dewan Rakyat.

"Maknanya, kita bukan buat pendedahan kosong. Akhirnya, dengan bukti yang kita bagi, Musa Hasan dan Hishamudin sendiri terpaksa mengakui memang Asiasoft itu wujud.

"Kontrak dan tender itu wujud dan lebih dari itu, keselamatan negara tergadai apabila ejen perisikan telah masuk.

"Sekarang, seseorang harus bertanggungjawab. Kalau bukan Ketua Polis Negara, orang yang harus bertanggungjawab ialah Menteri Dalam Negeri. Paling tidak, dia kena minta maaf secara terbuka.

"Kalau lebih bermaruah, dia harus meletakkan jawatan," katanya kepada TV Selangor, hari ini.

Ibarat terantuk baru tengadah, begitulah gelagat Kementerian Dalam Negeri dan Polis Diraja Malaysia yang kelam kabut melakukan tindakan wajar selepas pendedahan dibuat Anwar.

Mengikut Malaysiakini, Hishammudin mengakui wujudnya masalah dengan Asiasoft yang didedahkan Anwar sebagai syarikat yang membawa masuk dua perisik Israel Zionis bagi mengendalikan perisian komputer di Bukit Aman.

Sepupu Perdana Menteri itu bagaimanapun menyatakan Asiasoft sudah ditamatkan perkhidmatannya dan mahu mengambil pendekatan bagi menyiasat pendedahan penyusupan dua perisik Israel Zionis itu.

Empat pendekatan itu ialah mengarahkan pegawai khasnya membuat laporan polis dan Suruhanjaya Pencengahan Rasuah Malaysia, selain membawa isu ini ke Majlis Keselamatan Negara dan Jawatankuasa Terpilih Parlimen.


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

8 comments:

Raji and Yeen said...

nape mnder cmnih xdpt disiarkan oleh media? biar ramai skit yg dpt tau

Anonymous said...

nama penuh hishamuddin, nama pendek hisham, nama manja isha.

Unknown said...

Nak bertanggung jawab..letak jawatan...??
Jgn harap lah..
bunuh orang kan lagi dok ada kat sana ..inikan pula jual keselamatan negara...
untung..teloq2 depa tak dilarikan oleh puak2 yahudi tu...
apalah nasib negaraku...

masalodeh said...

memang tepat dan betol, dalam pdrm ada ejen israil, bukan itu sahaj malah dalam semua kementerian, jabatan dan pejabat dan rumah kita di malaysia ada ejen yahudi, selagi kita guna alat komunikasi motorola, perisian intel, berurusan dengan kentucky, minum cocacola, kita bersahabat dengan yahudi termasuklah pas dan DSAI sendiri. pendedahan ini kerja bodoh, supaya rakyat juga jadi bodoh...

Bujang susah yg hipokrit said...

Salam. masalodeh, cara hang pikiq tu salah. Pernah dengar "ghanimah" x? ghanimah tu maksudnya harta rampasan perang. Rasulullah berperang dgn yahudi (khafir). Harta rampasan perang ni termasuklah makanan serta senjata, juga tawnan perang. Makanan dan senjata ini di ambil dibahagikan dan digunakan semula untuk memerangi yahudi ni semula. Maksudnya disini x salah kita gunakan barang ciptaan yahudi contohnya mcm perisian intel dan microsoft jika kita tiada pilihan serta ia membawa kebaikan kepada diri serta agama. bistu ada ke perisian computer brand "masalodeh"? yang masalodeh gunakan skrg ni brand apa? org islam ke yang buat? saya nak tanya... masalodeh serta ahli keluarga gunakan pakaian buatan mana? buatan tangan sendiri ke? klau buatan tangan sendiri pun kain tu beli dgn siapa dan siapa yg buat? masalodeh tenun sendiri dari bulu kambing ke?

itu dari segi alatan untuk keperluan. x sama dgn makanan. klau bab makanan lain pula ceritanya. cntohnya produk nestle, Mc'D, coke dan banyak lagi. termasuklah juga barang2 seperti alat solek dll. kita punyai banyak pilihan.. kenapa kita nak makan produk yahudi ni jugak? sebagai contoh.. klau nak makan ayam goreng... goreng la sendiri kat rumah.. kenapa nak beli kat Mc'D? nak minum belilah produk yg org islam kluarkan... barang mcm ni la yg kita semua kena boikot tu.

Untuk tambahan bab berkawan dgn yahudi yg mcm masalodeh pertikaikan tu: Jika masalodeh membaca sejarah hijrah Rasulullah, Dalam penghijrahan Rasulullah ke madinah bukan tiadanya umat islam yang tahu selok belok jalan ke madinah tapi Nabi memilih dan mengupah Abdullah bin Uraiqit seorang Yahudi (musyrikin) sebagai pembantu penunjuk jalan. Di sini Nabi mengajar bagaimana tahaluf siyasi (kerjasama politik) dibenarkan dalam Islam dan kita boleh menggunakan musuh atau orang kafir bagi mencapai cita2 mengangkat Islam sebagai penguasa dan pemerintah.

Hang ni jauh lagi kena blaja sebelum hang mengeluarkan pendapat...

Anonymous said...

kah..kah..kah..aku rasa masalodeh ni org umno laa.. tu sebab la dia bodoh macam menteri-menteri dia jugak. bodoh macam ketua polis malaysia jugak... kah..kah..kah..kah... sebab salah satu ciri penting untuk menjadi pengikut umno ialah ... dia mestilah seorang yang bodoh agar senang dibodoh bodohkan... percaya jer bulat-bulat apa menteri dia cakap..kah..kah..kah..kah... kapal selam scorpene prancis world war 2 (sekarang dinamakan dgn nama KD ALTANTUYA) yg dah kira scrap najib beli dengan harga RM3.4 bilion... dan komisyen yg dijanjikan kepada org tengah (altantuya yg akhirnya mati dibunuh sebab dua ekor babi ni nak pulun sendiri duit komisyen tu) sebanyak RM 530 juta. akhirnya kapal selam ni x boleh menyelam pun. tersadai buat perhiasan jer. tu nasib baiklah x boleh menyelam.. klau dah menyelam tapi x boleh timbul mcmana?

huh...!!! habis duit rakyat digunakan untuk mendapatkan komisyen dari pembelian besi buruk yg x boleh digunakan pun. pastu naikan harga minyak naikkan mcm2 cukai.. kerajaan BE END ni mmg sial laa...!!!

Anonymous said...

Salam Bujang Susah
kapada Bujang Susah Hipokrit

Maknanya Singapore tu OKkan. Yay.
Ada kelebihan cara Singapore perintah. Jgn cakap korupsi, menteri berbini dua kena turun pangkat jadi CEO (ini cerita dulu - 1st wife complain kat LKY terus laki turun pangkat pasal kalau dalam rumah tak boleh adil macamana nak jadi pemimpin raayat)
Saya fikirlah tak salah belajar dari Singapura kalau mendatangkan faedah. Buat apa pergi jauh2 entah2 menteri tu asalnya org Malaysia jugak.

Dah saya harap awak semua stop mencemuh saudara2 Islam Singapore. Kita kat sini cakap sebenar memang selesa tetapi mesti berlumba. Nasib baik Malaysia dekat kita boleh pergi tenangkan fikiran. Memang rata2 org Malaysia berbudi dan sayang org Singapore - Jgn tak ngaku.
Lagi satu releklah semua. Allah Maha Melihat. Walaupun tak setuju dgn BN jgnlah sampai sumpah seranah. Dahlah darah naik (takut pitam kot) dapat dosa lagi ada.

Salam ukhwah.

Sufi Asri said...
This comment has been removed by the author.