Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, April 4, 2010

KASI POTONG ITU SEMUA SUBSIDI.. RAKYAT BODOH NI BUKAN BOLEH BUAT APA PUN

بسم الله الرحمن الرحيم

KERAJAAN KAJI PEMBERIAN SUBSIDI – berita hairan

Ismail Sabri Yaakob (gambar), berkata kerajaan sedang mengkaji pemberian subsidi kepada rakyat yang berjumlah RM73 bilion melalui pengwujudan Makmal Rasionalisasi Subsidi.

Beliau berkata, makmal itu diketuai Idris Jala, dan dijangka menyiapkan cadangan dan kajian berkenaan sebelum pembentangan Bajet 2011 tahun ini.

"Kajian itu termasuklah apa juga berkaitan subsidi sama ada makanan, perkhidmatan, tol, tarif elektrik, pertanian, pelajaran dan sebagainya. Ia dibuat untuk melihat sama ada berlaku pertindihan, rasionalnya dan di mana yang perlu dibaiki, dikurangkan dan sebagainya," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.


KENAPA KERAJAAN TAK ADA BUAT KAJIAN TETANG KOMISEN KAPAL SELAM…
KENAPA KERAJAAN TAK BUAT KAJIAN TENTANG BANGUNAN YANG RUNTUH RUNTUH… …
KENAPA KERAJAAN TAK BUAT KAJIAN TENTANG BERAPA BANYAK DUIT LINGKUP KERANA RASUAH…
KENAPA KERAJAAN TAK BUAT KAJIAN PROTON JUAL KERETA KAT NEGARA LUAR MURAH-MURAH JER TAPI JUAL KAT RAKYAT SENDIRI MAHAL NAK MAMPOS.. ?
KENAPA ASIK ASIK NAK GANGGU DUIT SUBSIDI ?

- TT


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

0 comments: