Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, April 6, 2010

HAHAHAHAHA.. KORANG BACA LA.. AKU DAH TAK SANGGUP LAGI..

بسم الله الرحمن الرحيم

BERI TEMPOH 48 JAM UNTUK BERI SEBUAH BUKU JE...hehehehe


(image: muka-muka katak yang tak tahu malu)

Kiranya kisahnya mcm ni jer laa... perbualan diantara persatuan katak semalaysia (perkasa) dgn Ketua Gerakan Pulau Pinang Datuk Teng Hock Nam dan Timbalan Setiausaha Pemuda MCA Low Chew Jun. serta akhbar Cina - Sin Chew Daily dan China Press..

G/MCA: Alo katak lu olang sama itu mahatit(mahathir) lasis lorr...

KATAK: Cilaka lu cina,suka2 kata gua itu macam... Gua kasi lu tempoh 48 jam untuk lu semua mintak maaf secara terbuka..!!!

G/MCA: Hahahaha.. woi.. katak lu apahat ? lu sapa ? gua x mau mintak maaf lu mau bikin apa?

KATAK: Hehehehe.. xda apa gua saja2 mau gertak sama lu.. tapi lu x mau kasi muka sama wa laa.. haiya.. ini macam wa kasi lu satu buku sudah laa.. ini buku banyak mahal ooo.. 1 keping rm25.00... malu punya pasal gua sulah kena mintak derma mau beli ini buku ooo.. lu betul cilaka la.. kasi malu sama kita olang.. Persatuan Katak Semalaysia.. (PERKASA)

HAHAHAHAHA...KATAK..KATAK.... BUAT MALU NAMA MELAYU JER...


Parti Cina Buta Perlembagaan - Perkasa

Pertubuhan Pribumi Kebangsaan (PERKASA) yang sebelum ini dianggap lantang, ekstrem dan ada kalanya kebudak-budakan berhubung tuntutan dan desakan mereka, hari ini mengubah imej itu.

Tuntutan mereka supaya dua pemimpin MCA dan Gerakan serta dua lagi akhbar berbahasa Cina memohon maaf secara terbuka kepada NGO itu yang tamat tempohnya hari ini, tidak disusuli dengan demonstrasi ataupun membakar gambar pemimpin berkenaan.

Sebaliknya, PERKASA secara matang berikrar akan cuba menjadikan pemimpin parti-parti Cina tersebut 'celik sejarah' dengan menghadiahkan mereka buku Perlembagaan Persekutuan.

Menurut Ketua Wiranya, Arman Azha Abu Hanifah, PERKASA mengambil tindakan berkenaan kerana Ketua Gerakan Pulau Pinang Datuk Teng Hock Nam dan Timbalan Setiausaha Pemuda MCA Low Chew Jun "buta perlembagaan" kerana melabelkan NGO itu sebagai rasis.

"Saya sudah bertanya kepada akar umbi parti berkenaan dan (mereka) menyatakan pandangan pemimpin itu tidak mewakili MCA dan Gerakan. Tidak semua akar umbi menyokong mereka," katanya.

Menurutnya lagi, buku tersebut juga akan diserahkan kepada dua lagi akhbar Cina - Sin Chew Daily dan China Press - yang turut didakwanya melabelkan PERKASA sebagai perkauman.

Arman Azha berkata demikian bagi mengumumkan tindakan lanjut PERKASA selepas mencabar Teng dan Low memohon maaf secara terbuka dalam tempoh 48 jam bermula Jumaat lalu.

Mereka juga menuntut kedua-dua pemimpin tersebut memohon maaf kepada mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang didakwanya turut diberikan label yang sama. Bagaimanapun dilaporkan kedua-dua pemimpin tersebut enggan tunduk kepada desakan itu kerana beranggapan perjuangan PERKASA bertentangan dengan konsep 1Malaysia.

Ditemui Malaysiakini selepas sidang media tersebut, Arman Azha berkata, buku yang berharga RM25 itu akan dihadiahkan kepada golongan yang jahil itu minggu hadapan.

Beliau juga menafikan tindakannya itu hanyalah satu 'sindiran' dan tidak serius.

"Buku itu sudah ada. Kita akan hantar betul," kata Arman Azha.

Pada sidang media di pejabat PERKASA di ibu negara, NGO itu dilihat seolah-olah cuba 'berkempen' supaya pelbagai pihak dapat memahami kandungan perlembagaan negara.

Sehubungan itu, Arman Azha berkata, pihaknya sudah melancarkan tabung kutipan derma bagi menampung kos pembelian buku berkenaan untuk diedarkan percuma kepada orang ramai. Mereka juga mencadangkan kementerian pelajaran agar menjadikan Perlembagaan Persekutuan sebagai mata pelajaran wajib di sekolah-sekolah.


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

9 comments:

cahaya malam said...

salam..

muka macam berjaya melompat merentasi selat inggeris..

tahniah perkasam..
opps..
perkasa ey?
maaf ye..

*kang tak pasal-pasal dapat buku PERKASA pulak nanti.

;)


wassalam..

ISA said...

ha..ha..ha... punyalah berdegar kasi tempoh 48jam tuntut maaf, lastly nak bagi buku jer...

Tukar jelah nama jadi pondansa...

Anonymous said...

bro cahaya malam.. lu jgn main2.. dapat buku nnt baru tau... kah..kah..kah..kah..

Loyar Baru said...

Wah ingekkan PERKOSA gagah macam Hang Tuah . Rupanyo Hang Buah . Apo kono ekau semuo jang ? Den mati-mati ingek ekau semuo kuek macam Badang . Ruponya nak jadi cikgu ke MCA dan GERAKAN ! Ngabihkan boregh ajo !

cahaya malam said...

salam..

tolonglah,
saya minta maaf bang..
saya tak nak buku tue..
maaf bang.. ;)

*lagu mentera terbaru.
-sekadar dikongsi bersama.

http://pondok9589.blogspot.com/2010/04/mentera-beradu-lepas-baca-buku.html

wassalam..

Anonymous said...

Alah. cerita reka. semua orang boleh buat.

ich said...

bila nk fight ni...

pendekar lawan kung fu

last2 pendekar bg buku

kung fu kasi fak u

oppss...don talk shit!!!

Anonymous said...

katok... oh katok....

Anonymous said...

Dpd aku beli buku cap katak tu.. lebih den beli buku mat-mat Taabligh yang berjudul..
FADHILAT AMAL TABLIGHI NISAB

YG BENAR,
MILO SUAM, PANEH MIANG, ANTI PKR