Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, March 23, 2010

SHAFIE YANG LANGSUNG TAK AFDHAL

بسم الله الرحمن الرحيم



'Kami serah memo, bukan melancong ke Putrajaya' (Malaysiakini)



Orang Asli bukan sekadar berjalan-jalan ke Putrajaya semalam tetapi membawa harapan yang sangat besar, kata presiden Persatuan Orang Asli Semenanjung Malaysia (POASM) Majid Suhut.

Beliau berkata demikian bagi menolak kenyataan Datuk Seri Shafie Apdal semalam yang mengatakan masyarakat tersebut bukannya berdemo di putrajaya tetapi sekadar mengunjungi pusat pentadbiran negara itu untuk melancong.

Mengulas lanjut, Majid berkata kenyataan itu mungkin dikeluarkan Shafie berdasarkan persepsi menteri pembangunan luar bandar dan wilayah itu terhadap usaha yang dilakukan Orang Asli bagi mempertahankan hak mereka.

"Itu kenyataan yang tidak berapa tepat. Mungkin dia salah cakap dan perlu diperbetulkan. Itu persepsi dialah, tapi tujuan kita sebenarnya serius untuk serahkan memo kepada perdana menteri dan juga kepada beliau," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

Kan aku dah kata, baghal pedal tu bengap! Nak menipu Melayu.
Woi!! Kaum asal pun lebih cerdik sekarang, kau nak tipu sapa bahalol?
Dulu masa jadi menteri pasar, harga ayam pun tak leh kawal. Buat kenyataan harga tak naik tapi hakikatnya rakyat pergi pasar berang harga ayam naik. Mangkuk ni bukan tahu apa. Sesekali turun spot check siap bawak jurukamera dan wartawan, memanglah peniaga semua jadi baik tetiba.
Mangkuk!

kulupSakah: teringat dulu di perhimpunan agung umno dia kata madey maksum. Bodek tahap tenuk!


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

2 comments:

Cikgu Yang said...

Salam!! terima kasih maklumatnya.

abu muaz said...

memang baghal.... memang tak afdal...dengan orang biasa pun main politik inikan orang asli.Menteri ingat orang asli tak tahu apa-apa ke?