Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, March 24, 2010

NIKAH KONTRAK BERSAMA WANITA UMNO IRAN ?

بسم الله الرحمن الرحيم


Gadis Iran yang kami temui, sedang menulis dan bertukar nama & alamat dengan kami, di belakang keretanya.

"SETELAH melawat Iran, apa pandangan Pak Ibnu mengenai Nikah Mut'ah, atau nikah kontrek di Iran? Bagaimana kalau saya nak kahwin wanita Iran? Tolong cerita pengalaman tuan ke sana?" Itulah pertanyaan dari seorang pelayar blog ini bernama Ali Mahmud kepada saya.

Terima kasih. Dalam perjalanan saya selama kira-kira 2 minggu itu, pihak kami mengalami beberapa perkara mengenai wanita Iran. Asalnya kami melihat dan menyangka wanita Iran tidak mungkin dapat didekati, kerana secara keseluruhan berpakaian menutup aurat dengan bercadur dan berpurdah, juga berperangai sopan.

"Tapi cuba hang tengok tu.." Kata kawanku semasa kami berada di sebuah bandar di Iran. "Yang tu macam boleh makan.. Tengok tudungnya, walaupun menutup aurat tapi jambulnya terbuka. Macam tudung yang dipakai oleh Menteri Wanita Malaysia Shahrizat Jalil.. tersengeh jambulnya. Lihat kening mereka, bercukur dan ukir semula."

"Mengapa?" Aku tanya.

"Yang berpakaian macam wanita UMNO Malaysia tu biasanya dapat bertentang mata, bahkan boleh berbalas senyum dengan kita. Segalanya bermula dari mata... Kalau yang bertudung lingkup atau berpurdah macam muslimat PAS di Malaysia itu, jangan harap la. Pandangannya selalu tunduk.. susah nak dapat bertentang mata. Kalau kebetulan bertentang matapun, cepat-cepat pandangannya dilarikan ke lain. Pada aku, itu yang bagus. Tapi susah nak dapat, kalau tidak melalui saloran tertentu!" Jawabnya.


Gadis Iran yang dua dari kanan itu masih kosong.. bergambar di dalam rumahnya.

Teringat saya beberapa perkara terjadi sepanjang perjalanan 2 minggu mengelilingi Iran.. Mencari peluang mendekati gadis-gadis Iran.

Pertama: Semasa berada di atas sebuah jambatan lama bersejarah tempat orang ramai melawat dan melintasi jambatan itu disebuah pekan. Orang ramai berpusu-pusu. Pemandu teksi orang Iran yang membawa kami itu cuba perkenalkan kami dengan 2 gadis Iran. Mula-mula gadis itu tidak mahu layan. Bila pemandu teksi itu memujuk memberi tahu kami dari Malaysia dia yang bertudung 'wanita UMNO' itupun bersetuju menemu ramah.

Kami merakam untuk klip vedeo, dan mendapat kerjasama yang baik. Tetapi malangnya kamera yang kami rakam itu sudah jatuh terhempas, dan sedang diperbaiki sekarang. Jika boleh guna, gambar interbieu itu akan dimasukkan ke youtube, untuk tatapan bersama.

Kedua: Ketika 2 kawan saya sedang berehat siang hari di taman kota Shiraz selatan Tehran, tiba-tiba datang seorang wanita bertanyasapa dan berkenal-kenalan. Berbahasa Inggeris yang baik. Menurutnya, dia seorang pelajar universiti di situ. Sedang bercakap-cakap, ramai orang tua di situ datang tumpang dengar. Semakin lama semakin ramai. Menyebabkan perbincangan seolah-olah terganggu. Wanita itu mengajak pergi ke tampat lain dengan menaiki keretanya.

Sedang di tempat letak kereta mereka perkenalkan wanita itu kepada saya dan kawan yang lain. Kami bercakap-cakap sambil berdiri sahaja, bertukar-tukar alamat dan maklumat. Makin ramai yang berkerumun. Termasuk ada seorang anggota polis yang sedang menulis laporan mengenai perbualan kami. Kami jadi terganggu dan saya tertanya-tanya, kenapa sampai begini? Adakah orang luar bercakap dengan gadis di sini boleh membawa ke arah maksiat? Seolah-olah mengundang pelacuran?

Ketiga: Sedang kami di dalam sebuah restoran di sebuah bandar lain, tiba-tiba masuk dua wanita muda Iran berpakaian macam 'tudung wanita UMNO'. Tersenyum kepada kami dan duduk di meja yang bertentangan dengan kami. Kami tanya dia tahu bahasa Inggeris atau tidak? Dia mengisyaratkan, tidak tahu! Hanya lawan senyum-senyum sahaja.

Akhirnya setelah selesai makan, kami pun beredar. Sesampai didekat mejanya seorang darinya memberi secebis kertas, bertulis nombor telefon untuk menghubunginya.

Timbul lagi pertanyaan, apa ertinya semua ini? Apakah hal ini hanya perkara biasa sahaja atau ada kena mengena dengan 'nikah kontrek' atau mut'ah atau dalam bahasa Iran disebut 'cigh' (sireh)? Atau ianya juga suatu jenis pelacuran 'black market'?

Keempat: Pernah semasa saya berjalan berseorangan di sebuah pekan menuju hotel, semasa ramai orang balik kerja. Dari jauh semasa berselisih ramai wanita-wanitanya tunduk sahaja. Tiba-tiba dari jauh nampak seorang gadis senyum pada saya. Hingga terfikir saya tidak mungkin ada yang kenal saya di pekan begini. Bila dekat disapanya saya, "Hai!", dengan senyum dan ramah. Terperanjat saya, aku tua-tua begini pun ada yang minat?

Perkara ini saya perbincangkan di mana-mana ada kesempatan. Akhirnya, tiga kesimpulan dibuat:

01. Gadis-gadis Iran melayani lelaki luar negara biasa sahaja, hanya tanyajawap, tukar fikiran biasa. Tiada apa-apa, tidak lebih dari itu.

02. Ada wanita-wanita Iran yang suka menerima lelaki luar, tetapi mesti berkahwin secara sah. Kerana menurut mazhab Syiah dibolehkan Nikah Mut'ah, nikah sementara atau nikah kontrek seperti yang Saudara Ali Mahmud tanyakan. Memang dalam sejarah Islam terdapat Nikah Mut'ah diamalkan, tetapi telah dibatalkan. Cuma puak-puak Syi'ah tidak mengakui pembatalan melalui hadis-hadis berkaitan tersebut, menyebabkan ianya boleh dilaksanakan hingga ke hari ini.

Hingga dikatakan di negara-negara jiran Iran disediakan juru-juru nikah di hotel-hotel untuk kahwin kontrek atau kahwin sementara menurut masa yang ditentukan. Tetapi saya masih belum pasti lagi laporan itu.. Ada yang menganggap Mut'ah lebih baik dari bersekedudukan tanpa nikah terutama dalam keadaan-keadaan tertentu. Contohnya seperti pelajar-pelajarnya diluar negara, yang tidak sanggup berpuasa dari nafkah batin. Lebih baik Mut'ah saja, buat apa bazirkan tenaga sia-sia.

03. Sendiket pelacuran. Seperti dalam perkara-perkara di atas, mungkin itu sebabnya setiap kegiatan wanita-wanita Iran dengan lelaki luar perlu di awasi betul-betul. Kerana pelacuran atau bersekedudukan lelaki perempuan luar nikah di Iran diharamkan atau akan dilaksanakan hukum hudud. Tak macam di Malaysia bebas seks tanpa nikah, suka sama suka takde masalah, Malaysia boleh! Amat memalukan kami, apabila bertemu seorang Pakistan di Dubai, dia mengatakan Malaysia bagus.

Apa bagusnya? kami tanya.. "Hanya berkenalan sebentar dengan wanita Malaysia, boleh dibawa ketempat tidur tanpa wang dan biaya banyak hanya kerana tubuh dan rupa kami yang tegap gagah!" Katanya. Na'auzubillah. Malunya kami.

Sebagaimana yang kita tahu penyakit pelacuran adalah antara penyakit tertua di dunia dan amat sukar dihindarkan. Itu sebabnya Islam membawa penyelesaiannya melalui hukum hudud, antara perundangan yang paling berjaya di dunia, walaupun tidak diakui di dunia barat. Lihat sahaja perundangan di zaman Rusulullah SAW. Contoh terkini di Saudi dan Iran sekarang. Sewaktu tokoh revolusioner Khomeini mengambil alih Iran dari Shah Iran, ratusan pelacur-pelacur dibebaskan dan dicari pasangan hidup. Sarang pelacuran dimusnah habis.

Itulah yang perlu kita contohi dari Iran. Dan banyak lagi larangan-larangan Islam dilaksanakan di Iran yang diwujudkan jalan keluar dan alternatifnya. Contohnya siaran tv. Bagaimana alternatif siaran tv diIran? Panggung wayang. Bagaimana pengisian di panggung, dan filem-filem alternatifnya? Inilah yang menarik saya melihatnya..

Oh.. mengenai pertanyaan tarakhir nak kahwin wanita Iran dari Ali Mahmud. Itu mudah. Kerana dalam negara Islam, berkahwin mudah, yang susahnya ialah berzina. Dalam negara tidak Islam, berzina mudah, cuma berkahwin saja yang susah. Macam-macam syarat. Jadi kalau saudara Ali nak perkahwinan yang baik mesti mengikut saloran yang baik.

Paling kurang kalau nak, anak kawan kami pemandu teksi dalam gambar di atas. 2 anak gadisnya baru habis universiti. Satu sudah ada yang melamarnya, tinggal satu lagi. Lihat gambar di atas. Lelaki ditengah-tengah adalah pemandu teksi itu. Di sebelah, arah ke kanan, anak perempuannya sudah bertunang, yang bongsu masih kosong dan isterinya. Arah ke kiri saya, dan seterusnya kawan-kawan dari Malaysia.

Cun tak gadis itu? Kalau minat boleh runding. Insya Allah bersambung.

Catatan Perjalanan Ibnu Hasyim.


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

59 comments:

Isa said...

Salam bro,

tak kisahlah yang umno/pas, janji boleh nikah dan halal...

ha..ha..ha...

mokhamad said...

asww....ya saya berkomentar tentang wanita iran itu sudah benar adanya mengikuti aturan agama Islam...sy pribadi mendukung...tetapi di negara Kami Indonesia ...belum mencapai sikon spt di Iran....masih jauh...maafkan lah teman2x kami di negara kami...hukum Islam belum diterapkan sepenuhnya...

muarasat said...

BS,

diMalaysia, ramai juga yang tudung Pas ligat dan mata liar. Yang tudung UMNO tunduk dan payah. Jadi tudung tidak menentukan yang mana kita boleh makan.

Sy tak suka hit n run.

Anonymous said...

xanax online drug interactions tramadol xanax - xanax online drugstore

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol saturday delivery - tramadol 50 mg what is it for

Anonymous said...

generic xanax xanax side effects on the brain - xanax side effects grapefruit

Anonymous said...

xanax online xanax online pakistan - generic xanax 3mg pills

Anonymous said...

generic xanax effects xanax unborn fetus - xanax for social anxiety reviews

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg wiki - tramadol for dogs withdrawal symptoms

Anonymous said...

xanax for sale without prescription buy xanax online paypal - buy xanax online australia

Anonymous said...

xanax online buy xanax online from mexico - generic xanax vs alprazolam

Anonymous said...

generic xanax buy xanax online with a prescription - pictures generic 2mg xanax

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol sr 100 mg side effects - high dose of tramadol

Anonymous said...

xanax online buy xanax no prescription needed - generic xanax 3 mg

Anonymous said...

generic xanax xanax pills wiki - order xanax 2mg online

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol overdose limit - buy tramadol no prescription usa

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol 350 mg no prescription - carisoprodol kidney disease

Anonymous said...

xanax antidepressant xanax generic names - effects quitting xanax

Anonymous said...

xanax sale xanax bars drugs.com - xanax to buy online no prescription

Anonymous said...

buy tramadol cheap buy tramadol for dogs - get over tramadol addiction

Anonymous said...

buy carisoprodol online carisoprodol alternatives - carisoprodol overdose dosage

Anonymous said...

buy tramadol online online pharmacy usa tramadol - tramadol overnight delivery no prescription

Anonymous said...

xanax online xanax effects forum - xanax bars recreational

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol drug interaction - carisoprodol 350 mg what is it used for

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online by cod - does tramadol 50 mg do you

Anonymous said...

cialis without prescription cialis for daily use review - order cialis in usa

Anonymous said...

buy xanax dosage equivalents xanax klonopin - safest way to order xanax online

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol withdrawal from opiates - boompanjang blogspot buy tramadol online

Anonymous said...

tadalafil tablets cialis 5mg online usa - generic cialis vs brand name cialis

Anonymous said...

cialis online no prescription overnight generic cialis how does it work - generic cialis online us

Anonymous said...

cialis online cialis daily use does work - buy cialis online mastercard

Anonymous said...

cialis online no prescription canada buy cialis online in south africa - price viagra cialis levitra

Anonymous said...

cialis online cialis online western union - generic cialis doesn't work

Anonymous said...

cheap tramadol no prescription tramadol ultram drug test - tramadol purchase no prescription

Anonymous said...

tramadol 100mg buy tramadol 50 mg online - tramadol high energy

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol addiction and withdrawal symptoms - tramadol 100mg dogs

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#62431 tramadol (ultram) shelf life - buy tramadol overnight with mastercard

Anonymous said...

buy tramadol us tramadol online pharmacy - online-viagra-tramadol

Anonymous said...

best buy tramadol order tramadol online safely - tramadol 50 mg dog

Anonymous said...

buy tramadol withdrawal symptoms of tramadol - buy tramadol online fedex delivery

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online pharmacy - tramadol hcl 50 mg pill identifier

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol buy tramadol cod fedex - buy cheap tramadol online

Anonymous said...

buy tramadol order tramadol online usa - generic tramadol hcl 50 mg

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#fda tramadol 50 mg white pill - buy tramadol online without prescriptions usa

Anonymous said...

buy tramadol online street value for tramadol 50mg - 100mg of tramadol safe

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online australia no prescription - where to buy tramadol forum

Anonymous said...

lorazepam online buy ativan online overnight - ativan no prescription needed

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#45570 ativan dosage alcohol withdrawal - ativan overdose emedicine

Anonymous said...

buy ativan online purchase ativan online canada - who makes generic ativan

Anonymous said...

http://staam.org/#56274 ultram side effects insomnia - tramadol no prescription free delivery

Anonymous said...

buy xanax online online physician prescription xanax - xanax bars effects high

Anonymous said...

buy xanax online xanax 1mg dosage - alprazolam mylan 0 5 mg

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#37284 what is xanax high like - xanax xr generic price

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#71453 xanax withdrawal long does take - drug interactions xanax and hydrocodone

Anonymous said...

buy tramadol for dogs buy tramadol without rx - buy tramadol no prescription cheap

Anonymous said...

buy xanax online buy xanax ativan - effects of alprazolam 0.5mg

Anonymous said...

buy xanax online without prescription xanax side effects on fetus - xanax drug forum

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#71453 can you buy alprazolam - can you overdose xanax zoloft

Anonymous said...

cheap generic xanax generic xanax name brand - drug testing xanax how long