Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, February 1, 2010

UMNO BUAT TAK APA.. MEDIA PERDANA TAK AKAN KELUARKAN PUNYA.

بسم الله الرحمن الرحيم

Ketua UMNO Bhgn. Pendang Guna Sekolah Bantai Kerajaan Negeri Kedah

Mananya walk the talk Menteri Pelajaran oii. KPI kamu dimana!!
Kalau dizaman Pak Lah, sering kita dengar perkataan " walk the talk", tetapi diaman DS Najib ni tak lagi kedengaran perkataan macam itu, apa yang sering didengari adalah hanya satu Malaysia, rakyat didahulukan.

Beberapa kali didalam perbahasan ana telah menyentuh berkenaan dengan walk the talk yang sering diabaikan oleh kebanyakan Menteri BN ini, Apa yang mereka perkatakan itulah yang mereka langgari. Sering kita dengar sekolah jangan dijadikan gelanggang politik, guru dan anak murid disekolah jangan dicampur adukkan dengan politik, tetapi itulah pengkhianatan yang amat sering dilakukan oleh UMNO dan BN ini.

Mereka larang orang gunakan sekolah untuk gelanggang politik, tetapi merekalah yang sering menjadikan sekolah sebagai gelanggang politik.

Dalam perbahasan peringkat jawatan kuasa bajet 2010 dalam perlimen bulan Disember lepas, ana ada sentuh pasal sekolah tidak benarkan kami wakil dari Parti Pemerintah di negeri Kedah ini masuk kedalam dewan sekolah untuk sama-sama berada diatas pentas semasa majlis pencapaian hadiah cemerlang, tetapi kalau mohon derma sekolah kerajaan Malaysia inilah yang paling kerap memohon, apa yang dijawab oleh Dr Fuad Zarkashi, ia akan beri jawapan secara bertulis berhubung perkara tersebut, namun sampai sekarang ana masih belum menerima jawapan daripada beliau lagi.

Apa yang ana paparkan disini adalah apa yang berlaku 2-3 hari lepas di Sekolah Menengah Kebangsaan Ayer Puteh Dalam

dalam kawasan ana di Pendang dimana ketua UMNO bahagian, telah menggunakan dewan SMK itu untuk berucap menghentam kerajaan Negeri Kedah dibawah Pakatan Rakyat dengan berbagai hujjah yang tidak ada fakta dan bukti kepada para ibu bapa yang terpaksa hadir atas alasan anugerah cemerlang untuk anak-anak mereka , ramai yang melahirkan rasa meluat dan geram dengan program ini, kata mereka kalau tahu Ketua Bahagian UMNO yang hadir, dari awal mereka tak sudi untuk hadir pada hari itu. Mereka merasakan telah ditipu, Menteri mengajar supaya sekolah tidak digunakan untuk kepentingan politik, tetapi membiarkan UMNO menyalahgunakan sekolah untuk kepentingan politik.

Ana tak kisah kalau mereka nak bagi wang ke, hadiah ke kepada murid cemerlang kerana duit peruntukan untuk Ahli Parlimen Pendang satu sen pun ana tak dapat dari peruntukan untuk kawasan Parlimen, tetapi janganlah menggunakan sekolah untuk meracuni fikiran anak-anak murid kerana itulah yang dilarang oleh Menetri Pelajaran sendiri, harap suatu tindakan perlu dikenakan kepada mereka yang membenarkan sekolah digunakan untuk program meracuni fikiran murid sekolah dengan aktiviti songsang ini.

Yang datang pula buka PPD ke atau Ketua Pengarah Pelajaran ke, tetapi Ketua UMNO Bahagian. Dah nampak jelas tak ada KPI Menteri Pelajaran ni.

Kalaulah begini kata mereka, makin ramai guru dan ibu bapa akan lebih meluat kepada UMNO pada PRU ke 13 nanti. Ana memang sokong cara ini kerana kalau berterusan peristiwa macam ini berlaku, ana tak payah lagi nak teruk berkempen kepada cikgu-cikgu untuk memberi sokongan kepada PAS lepas ini.- kedahlanie


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

5 comments:

anakmuaallaf said...

P.Ramlee kata "dunia ini ana yang punya"

UMNO kata "sekolah ini UMNO punya..suka hati apa kami nak buat"

Cikgu kata "semua beban letak atas kepala kami"

Anonymous said...

jangan lepas kalah pru13 nanti,UMNO masih perasan yang semua bangunan2 ana yg punya...keh keh keh

~UmmU SoLehah~ said...

melampau btol..kalo dorang sume boleh ye..sume halal..T_____T

tebing tinggi said...

OKlah tu kalau tak ok ambil tindakan la.

gorgondolamedusa said...

aduyai...
terlepas pandang plak mende ni..
di SK. SG. Udang klang juga pernah blaku camni..
pada tahun 2009 n 2010..

2009.
cekgu dmaklumkan ada sambutan hari guru, tapi banner sume tertulis apekejadah ntah anjuran UMNO.
tanpa kebenaran GB, PPD, JPS.

2010.
kempen derma dara.
tau2 tgk paper cam familiar jek background...
rupe2nye memang sahih drang gunekan skolah sbg tempat bpolitik.

kalu mau masuk skolah jgn ade perkataan/lambang berbaur politik bole???!!!

silaka punya ApNo!