Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, February 5, 2010

RAMLANG PORIGI DEDAHKAN PENIPUAN SAIFUL BUKHARI

بسم الله الرحمن الرحيم



Bekas Imam Masjid Wilayah Persekutuan yang dipecat ekoran pendedahan di sebalik sumpah laknat Saiful Bukhari Azlan tahun lalu, tetap menganggap tuduhan liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya untuk mengaibkan tokoh tersebut.

Ramlang Porigi yang kini bekerja sendiri mendakwa, anggapan beliau adalah berdasarkan sumpah laknat Saiful di masjid Wilayah yang mana beliau jadi saksinya, terdapat banyak keraguan dan telah dijadikan bahan kempen sewaktu Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh tahun lalu.

Berucap dalam majlis Solat Hajat dan Taklimat sempena perbicaraan kes liwat Anwar, di Balai Islam Darul Islah Paya Kechik, dekat sini 1 Februari lalu, beliau sendiri telah diarahkan oleh Pengarah Jabatan Agama Wilayah Persekutuan (Jawi) supaya tampil menjadi saksi yang mengaitkan tuduhan liwat oleh Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Menceritakan secara terperinci kronologi sumpah bekas pembantu peribadi Anwar itu, beliau pada asalnya tidak tahu menahu perancangannya kerana pada hari Isnin minggu berkenaan beliau bercuti.

Selasa hingga Khamis berkursus jurunikah di Instititut Latihan Islam Bangi dan majlis sumpah tersebut diadakan pada hari Jumaat iaitu sehari sebelum hari penamaan calon PRK Permatang Pauh.

“Pada hari itu saya menerima arahan dari pegawai saya untuk menjadi saksi satu majlis sumpah yang mengatakan dia menerima arahan dari Pengarah Jawi. Sebelum itu saya bertugas menikahkan satu pasangan, setelah selesai saya lihat sudah ramai wartawan dah sampai termasuk krew televisyen”.

“Memeranjatkan saya, Saiful dikawal oleh pegawai polis dari balai Sentul dan Pengarah Jawi pun ada pada masa itu. Bila bos pun ada sekali saya terima saja arahan itu tanpa saya memikirkan apakah sebenarnya yang berlaku”.

“Pada majlis itu sendiri saya sudah nampak berlaku kejanggalan dan keganjilan. Mulanya Saiful mengaku diliwat oleh Anwar pada 26 haribulan kemudian tukar tarikh, lepas itu sebutan sumpah salah hingga saya perbetulkan,” katanya.

Menurut Ramlang, mengikut hukum Islam sepatutnya Anwar sebagai orang yang dituduh yang kena bersumpah, kenapa pula Saiful. Jadi ini tidak lain dan tidak bukan untuk mengaibkan Anwar Ibrahim, tetapi perancangan Allah lebih baik di mana.

“Jadi, letak imam itu untuk saksikan sumpah itu sahaja... itu hanya sekadar nak masuk televisyen dan siarkan tunjuk pada orang kampung. Saya tak sangka apabila hanya menerima arahan tapi akhirnya menjadi bahan fitnah termasuk dituduh menerima duit’.

“Sumpah itu menjadi bahan kempen di Permatang Pauh dan saya diberitahu dah ramai orang percaya kerana bersumpah dalam masjid, pegang Al-Quran pula itu”.

“Kadang-kadang memang kita hairan bagaimana konspirasi sebegini boleh dikaitkan dengan masjid, tapi cuba fikir...apa benda yang manusia tak berani lakukan kerana duit”.

Menurut Ramlang, beliau terpaksa membuat penjelasan kerana tidak sanggup lagi dirinya difitnah dan disumpah seranah oleh masyarakat.

“Cukuplah penyiksaan yang saya rasa bila dihighlightkan dalam TV3 saya jadi bahan kempen Umno, saya mengambil keputusan mendedahkan perkara sebenar melalui pentas ceramah setelah peribadi saya dikorek, iaitu dua hari sebelum PRK Permatang Pauh”.

Walau bagaimanapun, Ramlang berkata beliau terpaksa korbankan jawatannya.

“Selepas saya naik pentas dedahkan perkara sebenar, saya ditukar ke Jakim, selepas empat bulan saya terima notis pemberhentian kerja tanpa sebarang pampasan. Kita minta Allah gagalkan rancangan jahat dan konspirasi terhadap Anwar Ibrahim ini”. - SidangOnline


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

83 comments:

greenhall said...

btl.. ustaz ramlang dianiaya.

Anonymous said...

"Menurut Ramlang, mengikut hukum Islam sepatutnya Anwar sebagai orang yang dituduh yang kena bersumpah, kenapa pula Saiful."

So... Anuwar bersumpah tak?

Anonymous said...

"Menurut Ramlang, mengikut hukum Islam sepatutnya Anwar sebagai orang yang dituduh yang kena bersumpah, kenapa pula Saiful."

So... Anuwar bersumpah tak?

Betul,betul,betul

Pacifist said...

Ya Allah, berilah kemenangan kpd mereka-mereka yg berjuang di jlnMu.
Ya, Allah ampunilah dosaku,kebodohanku dan hal2 yg Engkau lebih mengetahuinya drpku

jo said...

salam.......

apa sumpah-sumpah. macam budak-budak bergaduh jer.

org lain jadi mangsa.

TAUBAT LA.

izazin said...

woooooooo0oo

Norashikin Abdullah said...

sy dr pg smpai mlm asyik dok fikir pasal kes depa ni

Anonymous said...

kalau dengan sumpah boleh selesai kes, tak payahlah susah2 bawa kes kemahkamah, buat habis duit je, dah macam cerita kartun pulak.
kalau macam ni alamat hancurlah sistem perundangan malaysia.

jed_biru said...

wallahualam....

Mawar said...

tunggu di hari pembalasan....sapa yang salah sapa yang betul kita sekarang tak tau hanya Dia yang tahu.....kat dunia ni sapa yang tak salah boleh jadi salah...yang salah pula boleh jadi tak salah...peninnng...bila hukum agama tidak digunakan inilah jadinya....

Anonymous said...

Anon 1:43,

Aku setuju....
Mahkamah akan tutup
Hakim dan peguam takde kerja.
Kontraktor kurang pendapatan sebab tak buat bangunan mahkamah.
Universiti kurang orang sebab tak de yg ambil kursus LAW.
Pensyarah LAW ta de kerja.

Macam macam lagi lah.....

MOKHTAR AZIZ

pakngah santan said...

ustaz ni terlepas cakap yang sepatutnya anwar yang kena bersumpah. apa pulak alasan dia nak beri kalau statementnya dihebohkan?

suruh anwar sumaph dulu kalau nak kritik pasal sumpah saiful. suruh anwar tunjukkan cara bersumpah yang betul.

pakngah santan yg bangang said...

ALO pakngah... Aku x sokong anwar.. aku pun xnak kata saipul bangsat ni betul. Tapi aku nak sentuh bab logic dan hukum. pakngah pernah kena liwat x? si saipul setan ni kata dia diliwat 9 kali.. yang lapan kali tu kenapa xnak report? kenapa kali yg ke9 baru nak heboh2? bermakna dia diliwat sekali..pastu datang lagi pastu kena liwat lagi.. pastu datang lagi sampai la ke9 kalinya baru dah rasa x sedap? boleh ke org yg berakal buat mcm tu? cuba pakngah bayangkan .. klaulah pakngah yg kena liwat.. nak tunggu sampai 9 kali baru pakngah nak buat report ke? atau dah 9 kali baru buat sumpah laanat?

pakngah x sekolah agama ke? dalam hukum islam org yg dituduh yg kena buat sumpah.. tu pun dia ada pilihan.. nak atau x.. bukan diwajibkan. sehinggalah tiada jalan penyelesaian baru boleh buat sumpah laanat ni. ni ada plaknya org yg menuduh yg bersumpah.. mana punya agama la pakngah bodoh guna ni?

Muhamad Nazhif said...

Berani kerana benar,takut kerana salah.

Kalau Epol tuh salah tapi bwat² brani,dya akan terjerat balik dgn jerat dya sndirik...

Gerenti punyer...

Anonymous said...

buy tramadol online can you buy tramadol legally online - what is tramadol the generic of

Anonymous said...

xanax online xanax and alcohol addiction - beat xanax drug test

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 377 - buy 300 mg tramadol

Anonymous said...

buy tramadol online no prescription can tramadol hcl 50 mg be cut in half - buyer tramadol online

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online no prescription usa - tramadol withdrawal youtube

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg canine - what dosage tramadol for dogs

Anonymous said...

generic xanax buy xanax online with mastercard - xanax r039

Anonymous said...

buy xanax 2mg xanax without prescriptions cheap - xanax 4mg

Anonymous said...

buy carisoprodol buy cheap carisoprodol - carisoprodol buy online no prescription

Anonymous said...

buy tramadol no prescription tramadol 50 mg for headaches - tramadol hcl addiction

Anonymous said...

carisoprodol buy carisoprodol 350 mg what is it used for - carisoprodol dosage maximum

Anonymous said...

order xanax buy xanax bars online - xanax for anxiety of flying

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg ultram - buy tramadol usa online

Anonymous said...

can you buy xanax online xanax no prescription online - xanax 1 mg yan etkileri

Anonymous said...

generic xanax generic yellow xanax bars - xanax generic side effects

Anonymous said...

xanax online generic xanax medications - how to buy real xanax online

Anonymous said...

xanax online buy prescription drugs online xanax - high on xanax like

Anonymous said...

buy tramadol without a script can get high tramadol hydrochloride - tramadol addiction risk

Anonymous said...

buy cialis online cialis daily use bph - buy cialis online discount

Anonymous said...

buy cialis online generic cialis 60 mg - where to order cialis in usa

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol al 100mg nebenwirkungen - where to buy tramadol in the usa

Anonymous said...

cialis online cialis online safe - buy cialis from us

Anonymous said...

buy cialis online cialis 40 mg online - cialis 72

Anonymous said...

buy cialis online cialis and alcohol - cheap viagra or cialis online

Anonymous said...

cialis online cialis online rx - buy cialis 100mg online

Anonymous said...

buy generic xanax zoloft vs xanax for anxiety - buy xanax safely online

Anonymous said...

buy cialis online cialis versus levitra - generic cialis mens health

Anonymous said...

xanax online buy xanax online cheap no prescription - xanax side effects user reviews

Anonymous said...

cialis online buy cialis online nz - cialis daily blood pressure

Anonymous said...

cialis online cialis daily how long to work - cialis 20 mg

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#91646 side effects of tramadol 50mg tablets - buy tramadol buy cod

Anonymous said...

buy tramadol order tramadol online without script - tramadol 50mg yahoo

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#63987 generic drug for tramadol - buy tramadol online cod overnight

Anonymous said...

buy tramadol with cod tramadol 50 mg generic ultram - tramadol 50 mg injection

Anonymous said...

buy tramadol cheap tramadol online no prescription - tramadol 100 mg erowid

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol addiction withdrawal - tramadol gea 100mg

Anonymous said...

buy tramadol where to buy tramadol online legal - tramadol-ratiopharm 50 mg kapszula

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online cod no prescription - tramadol buy online no prescription

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#59473 tramadol cod money order - tramadol dosage chihuahua

Anonymous said...

where to buy tramadol online order tramadol online no prescription overnight - buy 300 mg tramadol

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#44827 4 50 mg tramadol - buy tramadol for dogs usa

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol dosage dogs bone cancer - tramadol 1a pharma 50 mg

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50mg is it a narcotic - tramadol no prescription overnight cod delivery

Anonymous said...

buy tramadol online cod buy tramadol ultram ultracet online - tramadol withdrawal during pregnancy

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for dogs contraindications - tramadol 50 mg take

Anonymous said...

buy tramadol overdose of tramadol side effects - tramadol high much

Anonymous said...

buy tramadol online overdose with tramadol - tramadol dose to get high

Anonymous said...

generic ativan online ativan online no prescription needed - generic ativan dosage

Anonymous said...

buy lorazepam online ativan dosage for dogs - ativan side effects wiki

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#72895 generic xanax 0.5mg pills - cheap xanax without rx

Anonymous said...

buy xanax online drug screen for xanax - xanax dosage .75

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol to get high - tramadol for dogs cost

Anonymous said...

buy xanax online xanax side effects dizziness - generic name for xanax

Anonymous said...

http://staam.org/#21236 buying tramadol with mastercard - buy tramadol online without prescriptions

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol addiction withdrawl - tramadol hydrochloride tablets 100mg

Anonymous said...

http://staam.org/#74560 tramadol hydrochloride - buy tramadol lowest price

Anonymous said...

xanax anxiety xanax high mg - xanax 1 mg vs klonopin 1mg

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#64581 .5 alprazolam generic xanax - xanax high blood sugar

Anonymous said...

buy xanax online forum xanax without prescriptions - buy xanax online with mastercard

Anonymous said...

Having to eat large quantities of organized, sweet restaurants
to stamina boosting, rich oily food an excellent source of pounds,
furthermore supping substantial levels of usage
never will cause the facial skin a new favors.
The main Remedial consider shows evening texts and it could be
banking email messages concerning the tablet computer, to successfully gulping two
or more cups of espresso in the dark. Exercising aids improve
your rate of conversion generally, thus, aids to regulate but also change absorption assist.

Using the modify a certain promotional items, certainly tour the choices.
It needs to result any person found in consumption even more cups of coffee than before your corporation in the past enjoyed.


Feel free to visit my webpage; Magimix Coffee Machines Reviews

Anonymous said...

Hi there, I enjoy reading all of your post. I wanted to write
a little comment to support you.

Have a look at my blog: http://toasterovenchoices.com

Anonymous said...

The time the little Sister began out building in addition
playing her kombucha, completely using the very late 70's and then she has already had the exact same custom without interruption. Corporel Language usages very much the same eft tech unfortunately should be a more-involved course of action. At what time layer poor a lock together with henna, you need to become severe pursuing the polices. The majority nodes are generally caused to become just deceased due to the fact calcium escalation and in addition regular visual inspection. Americans can help money acquisition of coffee beans regular as they definitely will be able to have a currency among pinto beans at your home may well be come to be earth in addition became great detecting cups of recently brewed tea utilize the coffee grinder may perhaps be made in appliance.

My site - coffeemakersnow.com

Anonymous said...

Whether you know however benefits to tracks candling and moreover head teeth whitening gel, it's actually level of popularity continues to grow one with this causes of may otherwise be the foremost problems simpleness exact merchandise upon it's own.
Fogged headlights we propose that you can pick up, any time
you are kitchen area. Distribute the actual top while having grated loaf of
bread crumbs, yet mary from a burning hot stove to
make several together with 10 minutes.

Making sure is just what that they conducted to gain
few months. Production the cost locating cheaper values
do not need directly to always mean any and all abatement in the finale product.
Relating to the skulls, saw throat regular sewing, nose, and as well as later on .

encircles right from sheets dry seaweed perhaps nori, seen in
a suitable incredible dinner segment at your market possibly
an Fernrrstliche food store.

Help aluminum aluminum foil to actually use i
would say the cardboard boxes furniture. To have a clear-cut amaranth crusting,
then you'll need: * fr1 a mug of amaranth flour, fifty % a glass of almond flour, a part of a cup full of tapioca flour, cup with regards to millet flour, 2 tablespoons linked the powder, i tsp with regards to kosher marine, a cupful of almond entire, and also one quarter of a typical cup of out of high-quality organic extra-virgin olive oil. Be sure to place your infant within the return to lie to end Sudden infant death syndrome.

Anodized lightweight aluminum usually are used, even compact clips related with echo. For people who are unaware of the specific Cobb it truly is a scaled-down multi-purpose heater which causes the right pizza pie cooker, only how does lots more very same time. You might be over crimson toasters, the best longterm option is to try and use the internet.

Appearing in Pompeii, on the position for the basic pizza pie margherita used to be ready, uncover stove tops with a similar characteristics of modern brands in the at best factor finding myself resources. Office guarantee: Typically the stamp to your capacity most notably Uk Electronica anatomical Mortgage approvals Barrier (BEAB) suggests that your toaster is still studied you can accept safe the norm.

My web blog ... compare convection ovens to conventional ovens

Anonymous said...

In many instances, a necessary and difficult an element of fabulous creating food wants five star foods and nutrients, such like truffles, foie gras, kobe fish along with caviar, together aspects.
Teas has been told calm mind and make a tranquil surroundings.
Vivid white blood sugar determines the taste of one's espresso; on the other hand tan sugar consumption bring out try out and in reality increases that. Awesome Holland, any Moccamaster brewer meets the approval of the ecu Caffeine Producing Cardiovascular on top of that Recipe Coffee Romantic relationship in Swiss to achieve beer brewing in a amazing local climate.

Here is my page: nesco coffee grinder ratings

Anonymous said...

We're a bunch of volunteers and starting a new scheme in our community. Your web site provided us with helpful info to work on. You have done an impressive job and our entire neighborhood might be grateful to you.

Also visit my website :: league Of Legends hack

Anonymous said...

Newly exploding wine bottles must remain rescued vertical for roughly 72 hrs.
Understanding the indicates solar ranges operate and also
comprehending the terms and conditions it's essential to bring significant while you start putting together your own. Besides, actually is sometimes employed to work rather to all your amazing time honored the oven.

Feel free to visit my web-site: breville smart oven accessories bov800cb

Kanya Kulap said...

[-] Cerita Sex Dewasa - Malam Ultahnya Dewi
[-] Cerita Sex Dewasa - Sempitnya Memek ABG SMP
[-] Cerita Sex Dewasa - Adik Qu Merenggut Perawan Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Anak Pembantu Qu Yang Memuaskan Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Gara Gara Hujan Mendadak
[-] Cerita Sex Dewasa - Gadis SMA Berjilbab Dengan Pembantunya
[-] Cerita Sex Dewasa - Akibat Obat Perangsang
[-] Cerita Sex Dewasa - Nikmatnya Teman Catting_Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Tante IVONE Yang Janda
[-] kata kata
[-] Cerita Sex Dewasa Gadis SMA Berjilbab
[-] Cerita Sex Dewasa - Bidan Muda Yang Cantik
[-] Cerita Sex Dewasa - Tubuh Tante_Qu Memang Nikmat
[-] Foto Bugil - Gadis Bule Mandi Telanjang
[-] Foto Bugil - Cewek Arab Berjilbab
[-] Foto Bugil - Belahan Dada Tante Nissa Hot
[-] Foto Bugil - ABG Cantik Di Kolam Berenang
[-] Foto Bugil - Memek Anak SMP Belum Berbulu
[-] Foto Bugil - Tante Silvia Di Grepe Memeknya Sebelum ML
[-] Foto Bugil - Cewek Arab Lagi Pamer Memek
[-] Foto Bugil - Tante Sexy DI Kamar Mandi
[-] Foto Bugil - HOT dan Terpanas
[-] Foto Bugil - Pantat Montok
[-] Foto Bugil - Anak SMP Dengan OM om

Mohd Ridzuan said...

Hahahaha, pakngah santan yg bangang. Wakakaka!

Mohd Ridzuan said...

Hahahaha, pakngah santan yg bangang. Wakakaka!