Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, February 5, 2010

KERANA NAK GEGAU MELAKA SATU MELAKA KENA GEGAU

بسم الله الرحمن الرحيم



Malam ni berlansung program Gegau Melaka yang akan dirasmikan oleh presiden parti yang mendakwa jadi juara rakyat bertempat di Dataran Klebang. Nak gegau Melaka ke atau pokok kelapa gegaulah. Panggillah mak cik-mak cik dari wanita Umno atau Puteri Umno untuk meramaikan. Apa yang jadi masalah kerana bimbang orang tak ramai maka habis semua jabatan kerajaan kena paksa dan kerah untuk menunjukkan bahawa parti juara rakyat mendapat sokongan.

Setiap sekolah di sekitar Melaka diwajibkan menghantar paling kurang sebuah bas untuk membawa pelajar. Sekolah rendah tak disuruh nanti nampak sangat budak-budak belum aqil baligh yang ramai sokong parti juara rakyat.

Hari ni anak saya kata tak nak pergi sekolah agama. Saya tanya kenapa? Anak saya beritahu kalau pergi pun tak belajar sebab semua ustaz dan ustazah kena pergi Dataran Klebang. Tak berpuas saya telefon guru besar sekolah agama anak saya. Saya tanya kenapa anak saya disuruh balik awal. ( walaupun sebenarnya dah tahu jawapannya)

Minta maaf Encik, kami diarahkan oleh Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) berkumpul di masjid Negeri untuk pergi ke Dataran Klebang bersama dengan PM.

Emmm...Pecah tembelang Umno...Tetapi yang jadi masalahnya budak-budak sekolah yang jadi mangsa...
- angkasanuri


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

6 comments:

greenhall said...

ah! memang desperate betul dorang tu!

Akif Mazlan said...

Yang pasti, remaja mcm sy xkan menjadi mangsa diorang!! sbb kita dah pandai pikir yang mana baek, yang mana buruk,,
TAKBIR!!

Blogger said...

KIH! KIH! APA LA GAMAKNYA YANG DI KATAKAN OLEH MEREKA BERDUA NI....

-Mind Pollution- said...

bercerita bab nih .aku pon pergi gak malam semalam.hurm...tak dapat pon keter viva wahahah

asry said...

anda pergi ke?
ke setakat dengar2 cerita sesama puak aje?

-Mind Pollution- said...
This comment has been removed by the author.