Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, February 1, 2010

DEY TAMBI... BANYAK KUAT BELIT AAA...

بسم الله الرحمن الرحيم



Zambry Cabar Nizar Dan Wakil Rakyat Pembangkang Kosongkan Kerusi

IPOH, 1 Feb (Bernama) -- Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir hari ini mencabar bekas Menteri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan 27 lagi wakil rakyat pembangkang mengosongkan kerusi mereka bagi membolehkan pilihan raya kecil diadakan di 28 kerusi DUN pembangkang di Perak.

Beliau berkata Mohammad Nizar dan wakil rakyat pembangkang berkenaan tidak perlu teragak-agak untuk mengosongkan kerusi DUN masing-masing sekiranya mereka benar-benar yakin bahawa sebahagian besar rakyat Perak teguh menyokong pembangkang.

"Kalau pembangkang rasa mereka popular sekarang, bubarlah 28 kerusi mereka. Kita tengok sama ada mereka dapat semula 28 kerusi DUN ataupun tidak (pada pilihan raya kecil)," katanya kepada pemberita selepas diwawancara dalam program Setahun Melayari Arus di studio Perak FM di sini Isnin.

Beliau mengulas kenyataan Mohammad Nizar sebelum ini bahawa bekas Menteri Besar Perak itu akan memohon perkenan Sultan Perak Sultan Azlan Shah untuk membubarkan DUN Perak sekiranya keputusan Mahkamah Persekutuan berhubung siapa Menteri Besar Perak yang sah pada 9 Feb ini berpihak kepadanya.

Zambry menegaskan bahawa kerajaan negeri Barisan Nasional (BN) tidak akan membubarkan DUN bagi membolehkan satu pilihan raya negeri semula diadakan seperti yang dikehendaki oleh pembangkang.

"Nak bubar DUN ini adalah permainan mereka. Saya tidak akan ikut permainan mereka, bukan kerana takut tapi kerana tidak mahu terikut-ikut rentak permainan pembangkang ini," katanya. - Bernama

Note:
Apa kejadahnya si mamak penyapu ni. nak belit pun patut-patut la.. nama jer doktor, buat kenyatan macam budak sekolah rendah je. doktor ayam...!!!

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

2 comments:

Anonymous said...

sy pown sme ingin mnta maaf krna komen yg sy brikn ini mrupkn kutukan..tp knyataan....zmbry nie klu dlyan mkin mnjdi...nk ckp kureng pndai mare..tp tu lew......ishhh ntah lew....

Briged Akhdor LR2 said...

giler aper suruh 27 adun jer bubar dun ..undang2 mana dia pakai ..dah klu 27 jer bubar aper kejadahnya kerusi ttp tak brubah..ayoyo ini zamri sdh pening ker..lg satu klu 27 tue mn ader kuasa melainkan letak jawatan..klu ltk jwatan 5 thn tak blh bertnding ..aper ker bangang si mb haram nie..dah memerintah cara haram ..mmg haram ler jdnya..ckp besor kat tv yakin mng 34 krusi tp suruh bubur takut..silap2 tmpt sendiri d pangkor bungkus ...teman mmg getik dgn mb haram nie ..tmn rakyat perak cabar zambry bubar dun klu anak jantan ..ckp jer tak guna ..